Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN HAKLARI VE AYRIMCILIK | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; insan hakları ve ayrımcılık konusunu dünyadan örnekler vererek, ilgili literatürü tüm detayları ile ve temel kavramların tanımlarını yaparak ve hümanist ve etik bir çevre tasarlayarak açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: İnsan Hakları ve Ayrımcılık. Tanımlar. Örnekler.,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Kadınlar ve Erkekler Film Tartışması: “Intimidad”- Netflix (8 episodes) ,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Çılgın Kadınlar?,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Gaz Lambası Işığı (gaslighting) ve Cam/Şeffaf Tavan,Film Tartışması: “Gas Lighting”- Ingrid Bergman and Charles Boyer; Cam Tavan: sosyolojide ve endüstri/örgüt psikolojisinde önemli bir kavram,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Zengin ve Fakir; “Çevresel ırkçılık” nedir?; Tartışma: Guy de Maupassant- “Onarılamaz Hata”,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Yaşlılıkla ilgili mitler nelerdir?,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Gençlikle ilgili mitler nelerdir?,Sosyal tabakalaşma; Sağlıkta sosyal eşitsizlikler; Film Tartışması: “Amour”- Jean-Louis Trintignant ve Emmanuelle Riva ,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Normal ve Anormal,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 1,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 2,Kitap Tartışma: “Delilik Nedir?”- Darian Leader; Bir sosyal sorumluluk projesi tasarımı,Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İnsan haklarındaki temel konu ve kavramları tanımlayabilirler | 10, 13, 16, 9 | A |
2.Ayrımcı davranışı tartışabilirler | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
3.İnsan hakları ve ayrımcılıktaki araştırma alanlarını tanımlayabilirler | 10, 16, 19, 9 | A |
4.Filmler ve kitaplar çerçevesinde, temel kavramları tartışabilirler (öğretim görevlisi film ve kitap ödevleri verecektir) | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
5.Etik bir çevre tasarlayabilirler | 10, 12, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
6.Bir sosyal sorumluluk projesi tasarlayabilirler | 10, 12, 16, 19, 2, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: İnsan Hakları ve Ayrımcılık. Tanımlar. Örnekler. | 1- “Human Rights Declaration” |
2 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Kadınlar ve Erkekler Film Tartışması: “Intimidad”- Netflix (8 episodes) | 1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor |
3 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Çılgın Kadınlar? | 1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay |
4 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Gaz Lambası Işığı (gaslighting) ve Cam/Şeffaf Tavan | 1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay |
5 | Film Tartışması: “Gas Lighting”- Ingrid Bergman and Charles Boyer; Cam Tavan: sosyolojide ve endüstri/örgüt psikolojisinde önemli bir kavram | 1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor |
6 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Zengin ve Fakir; “Çevresel ırkçılık” nedir?; Tartışma: Guy de Maupassant- “Onarılamaz Hata” | 1- “Human Rights Declaration” 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor |
7 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Yaşlılıkla ilgili mitler nelerdir? | 1- “Human Rights Declaration” 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein |
8 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Gençlikle ilgili mitler nelerdir? | 1- “Human Rights Declaration” 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein |
9 | Sosyal tabakalaşma; Sağlıkta sosyal eşitsizlikler; Film Tartışması: “Amour”- Jean-Louis Trintignant ve Emmanuelle Riva | 1- “Human Rights Declaration” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor 7- “Key Concepts in Health Psychology” (Sage Publications) by Ian P. Albery and Marcus Munafò |
10 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Normal ve Anormal | 1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein |
11 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 1 | 1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein |
12 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 2 | 1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein |
13 | Kitap Tartışma: “Delilik Nedir?”- Darian Leader; Bir sosyal sorumluluk projesi tasarımı | 1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader |
14 | Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır? | 1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor |
Kaynak |
1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor 7- “Key Concepts in Health Psychology” (Sage Publications) by Ian P. Albery and Marcus Munafò |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN HAKLARI VE AYRIMCILIK | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; insan hakları ve ayrımcılık konusunu dünyadan örnekler vererek, ilgili literatürü tüm detayları ile ve temel kavramların tanımlarını yaparak ve hümanist ve etik bir çevre tasarlayarak açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: İnsan Hakları ve Ayrımcılık. Tanımlar. Örnekler.,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Kadınlar ve Erkekler Film Tartışması: “Intimidad”- Netflix (8 episodes) ,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Çılgın Kadınlar?,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Gaz Lambası Işığı (gaslighting) ve Cam/Şeffaf Tavan,Film Tartışması: “Gas Lighting”- Ingrid Bergman and Charles Boyer; Cam Tavan: sosyolojide ve endüstri/örgüt psikolojisinde önemli bir kavram,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Zengin ve Fakir; “Çevresel ırkçılık” nedir?; Tartışma: Guy de Maupassant- “Onarılamaz Hata”,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Yaşlılıkla ilgili mitler nelerdir?,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Gençlikle ilgili mitler nelerdir?,Sosyal tabakalaşma; Sağlıkta sosyal eşitsizlikler; Film Tartışması: “Amour”- Jean-Louis Trintignant ve Emmanuelle Riva ,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Normal ve Anormal,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 1,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 2,Kitap Tartışma: “Delilik Nedir?”- Darian Leader; Bir sosyal sorumluluk projesi tasarımı,Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İnsan haklarındaki temel konu ve kavramları tanımlayabilirler | 10, 13, 16, 9 | A |
2.Ayrımcı davranışı tartışabilirler | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
3.İnsan hakları ve ayrımcılıktaki araştırma alanlarını tanımlayabilirler | 10, 16, 19, 9 | A |
4.Filmler ve kitaplar çerçevesinde, temel kavramları tartışabilirler (öğretim görevlisi film ve kitap ödevleri verecektir) | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
5.Etik bir çevre tasarlayabilirler | 10, 12, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
6.Bir sosyal sorumluluk projesi tasarlayabilirler | 10, 12, 16, 19, 2, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: İnsan Hakları ve Ayrımcılık. Tanımlar. Örnekler. | 1- “Human Rights Declaration” |
2 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Kadınlar ve Erkekler Film Tartışması: “Intimidad”- Netflix (8 episodes) | 1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor |
3 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Çılgın Kadınlar? | 1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay |
4 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Gaz Lambası Işığı (gaslighting) ve Cam/Şeffaf Tavan | 1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay |
5 | Film Tartışması: “Gas Lighting”- Ingrid Bergman and Charles Boyer; Cam Tavan: sosyolojide ve endüstri/örgüt psikolojisinde önemli bir kavram | 1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor |
6 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Zengin ve Fakir; “Çevresel ırkçılık” nedir?; Tartışma: Guy de Maupassant- “Onarılamaz Hata” | 1- “Human Rights Declaration” 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor |
7 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Yaşlılıkla ilgili mitler nelerdir? | 1- “Human Rights Declaration” 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein |
8 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Gençlikle ilgili mitler nelerdir? | 1- “Human Rights Declaration” 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein |
9 | Sosyal tabakalaşma; Sağlıkta sosyal eşitsizlikler; Film Tartışması: “Amour”- Jean-Louis Trintignant ve Emmanuelle Riva | 1- “Human Rights Declaration” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor 7- “Key Concepts in Health Psychology” (Sage Publications) by Ian P. Albery and Marcus Munafò |
10 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Normal ve Anormal | 1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein |
11 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 1 | 1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein |
12 | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 2 | 1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein |
13 | Kitap Tartışma: “Delilik Nedir?”- Darian Leader; Bir sosyal sorumluluk projesi tasarımı | 1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader |
14 | Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır? | 1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor |
Kaynak |
1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor 7- “Key Concepts in Health Psychology” (Sage Publications) by Ian P. Albery and Marcus Munafò |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |