Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL BİLİŞİN SİNİRBİLİMİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Erol YILDIRIM, Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı , öğrencileri sosyal afektif sinirbilimde çalışılan ana konularla ve teorik gelişmelerle tanıştırmak,. bilişsel sinirbilim yöntemlerini ve sosyal davranışın anlaşılmasında hangi yöntemlerin kullanılacağını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Sosyal Kognisyon nedir?,Nöroanatomi,Nörobilim Teknikleri,Duygu, Algı, İfade, Deneyim,Stres ve Hafıza,Duygusal Bozukluklar,Duygu ve Akıl Yürütme,Ödül ve Ceza,Ben ve Diğerleri,Öz Düzenleme,Kişisel VE Bireysel Farklılıklar,Algısal İpuçları,Önyargılar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Beyin, deneyim ve davranış: Öğrenciler beynin kişinin sosyal dünyayı algılamasını ve deneyimlemesini ve davranışını nasıl etkilediği hakkında bir kavrayış edineceklerdir. 12, 14, 16, 4, 6, 9E, F
2-Bilimsel yöntem ve davranış nörobiyolojisi: Öğrenciler sosyal bilişin çalışılmasındaki bilimsel yöntemleri, özellikle sinirbilim alanındaki çalışmaları tanıyabileceklerdir.12, 14, 16, 4, 6, 9E, F
3-Hastalıklar, travma, ilaç kullanımı, hormonlar ve genler: Öğrenciler sosyal bilişin bozulduğu mental sağlık ve nörolojik işlevlerle alakalı bazı hastalıklar ve tedavi yolları hakkında bilgi edineceklerdir.12, 14, 16, 4, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişFotokopi
2Sosyal Kognisyon nedir?Fotokopi
3NöroanatomiFotokopi
4Nörobilim TeknikleriFotokopi
5Duygu, Algı, İfade, DeneyimFotokopi
6Stres ve HafızaFotokopi
7Duygusal BozukluklarFotokopi
8Duygu ve Akıl YürütmeFotokopi
9Ödül ve CezaFotokopi
10Ben ve DiğerleriFotokopi
11Öz DüzenlemeFotokopi
12Kişisel VE Bireysel FarklılıklarFotokopi
13Algısal İpuçlarıFotokopi
14ÖnyargılarFotokopi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL BİLİŞİN SİNİRBİLİMİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Erol YILDIRIM, Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı , öğrencileri sosyal afektif sinirbilimde çalışılan ana konularla ve teorik gelişmelerle tanıştırmak,. bilişsel sinirbilim yöntemlerini ve sosyal davranışın anlaşılmasında hangi yöntemlerin kullanılacağını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Sosyal Kognisyon nedir?,Nöroanatomi,Nörobilim Teknikleri,Duygu, Algı, İfade, Deneyim,Stres ve Hafıza,Duygusal Bozukluklar,Duygu ve Akıl Yürütme,Ödül ve Ceza,Ben ve Diğerleri,Öz Düzenleme,Kişisel VE Bireysel Farklılıklar,Algısal İpuçları,Önyargılar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Beyin, deneyim ve davranış: Öğrenciler beynin kişinin sosyal dünyayı algılamasını ve deneyimlemesini ve davranışını nasıl etkilediği hakkında bir kavrayış edineceklerdir. 12, 14, 16, 4, 6, 9E, F
2-Bilimsel yöntem ve davranış nörobiyolojisi: Öğrenciler sosyal bilişin çalışılmasındaki bilimsel yöntemleri, özellikle sinirbilim alanındaki çalışmaları tanıyabileceklerdir.12, 14, 16, 4, 6, 9E, F
3-Hastalıklar, travma, ilaç kullanımı, hormonlar ve genler: Öğrenciler sosyal bilişin bozulduğu mental sağlık ve nörolojik işlevlerle alakalı bazı hastalıklar ve tedavi yolları hakkında bilgi edineceklerdir.12, 14, 16, 4, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişFotokopi
2Sosyal Kognisyon nedir?Fotokopi
3NöroanatomiFotokopi
4Nörobilim TeknikleriFotokopi
5Duygu, Algı, İfade, DeneyimFotokopi
6Stres ve HafızaFotokopi
7Duygusal BozukluklarFotokopi
8Duygu ve Akıl YürütmeFotokopi
9Ödül ve CezaFotokopi
10Ben ve DiğerleriFotokopi
11Öz DüzenlemeFotokopi
12Kişisel VE Bireysel FarklılıklarFotokopi
13Algısal İpuçlarıFotokopi
14ÖnyargılarFotokopi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33