Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL BİLİŞİN SİNİRBİLİMİ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Erol YILDIRIM, Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı , öğrencileri sosyal afektif sinirbilimde çalışılan ana konularla ve teorik gelişmelerle tanıştırmak,. bilişsel sinirbilim yöntemlerini ve sosyal davranışın anlaşılmasında hangi yöntemlerin kullanılacağını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Sosyal Kognisyon nedir?,Nöroanatomi,Nörobilim Teknikleri,Duygu, Algı, İfade, Deneyim,Stres ve Hafıza,Duygusal Bozukluklar,Duygu ve Akıl Yürütme,Ödül ve Ceza,Ben ve Diğerleri,Öz Düzenleme,Kişisel VE Bireysel Farklılıklar,Algısal İpuçları,Önyargılar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Beyin, deneyim ve davranış: Öğrenciler beynin kişinin sosyal dünyayı algılamasını ve deneyimlemesini ve davranışını nasıl etkilediği hakkında bir kavrayış edineceklerdir. 2. Bilimsel yöntem ve davranış nörobiyolojisi: Öğrenciler sosyal bilişin çalışılmasındaki bilimsel yöntemleri, özellikle sinirbilim alanındaki çalışmaları tanıyabileceklerdir. 3. Hastalıklar, travma, ilaç kullanımı, hormonlar ve genler: Öğrenciler sosyal bilişin bozulduğu mental sağlık ve nörolojik işlevlerle alakalı bazı hastalıklar ve tedavi yolları hakkında bilgi edineceklerdir. | 1, 14, 15, 18, 2, 4 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Fotokopi |
2 | Sosyal Kognisyon nedir? | Fotokopi |
3 | Nöroanatomi | Fotokopi |
4 | Nörobilim Teknikleri | Fotokopi |
5 | Duygu, Algı, İfade, Deneyim | Fotokopi |
6 | Stres ve Hafıza | Fotokopi |
7 | Duygusal Bozukluklar | Fotokopi |
8 | Duygu ve Akıl Yürütme | Fotokopi |
9 | Ödül ve Ceza | Fotokopi |
10 | Ben ve Diğerleri | Fotokopi |
11 | Öz Düzenleme | Fotokopi |
12 | Kişisel VE Bireysel Farklılıklar | Fotokopi |
13 | Algısal İpuçları | Fotokopi |
14 | Önyargılar | Fotokopi |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |