Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ II | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikolojiye Giriş I'in devamı niteliğinde olan bu dersin amacı, psikolojinin temel araştırma alanlarına ilişkin temel kavramların öğrenciye kazandırılması yanında psikolojinin uygulamada günlük hayattaki hangi sorunlara ve ne tür çözümler sunduğunun anlaşılmasını sağlamak, böylece öğrenciye psikoloji bilimi hakkında genel bir çerçeve kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşam Boyu Gelişim,Yaşam Boyu Gelişim,Yaşam Boyu Gelişim,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Sosyal Psikoloji,Sosyal Psikoloji,Kişilik Kuramları ,Kişilik Kuramları ,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojik Terapiler ,Psikolojik Terapiler ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilinç, öğrenme ve bellek kavramlarını doğru kullanabilecektir. | 1, 14 | A, E |
Bireysel farkları ayırt edebilecektir. | 1, 10 | A |
Çevresel faktörlerin psikolojik sağlık üzerindeki etkisini yorumlayabilecektir. | 1, 12 | A |
Davranış üzerindeki sosyal etkiyi yorumlayabilecektir. | 1, 21, 3 | A |
Davranışı güdüleyen faktörleri tanıyabilecektir | 1, 10 | A |
Temel bilişsel işlevleri ilişkilendirebilecektir. | 1 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 21: Video, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8 |
2 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8 |
3 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8 |
4 | Güdülenme, Stres ve Duygular | Bölüm 9 |
5 | Güdülenme, Stres ve Duygular | Bölüm 9 |
6 | Güdülenme, Stres ve Duygular | Bölüm 9 |
7 | Sosyal Psikoloji | Bölüm 10 |
8 | Sosyal Psikoloji | Bölüm 10 |
9 | Kişilik Kuramları | Bölüm 11 |
10 | Kişilik Kuramları | Bölüm 11 |
11 | Psikolojik Bozukluklar | Bölüm 12 |
12 | Psikolojik Bozukluklar | Bölüm 12 |
13 | Psikolojik Terapiler | Bölüm 13 |
14 | Psikolojik Terapiler | Bölüm 13 |
Kaynak |
SK Ciccarellli, JN White, 2016, Psikoloji: Bir Keşif Gezintisi, Nobel Yayıncılık |
RJ Gerrig, PG Zimbardo (2013). Psikolojiye Giriş. (19. basımından çeviri, Çev. G. Sart). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |