Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT TERAPİSİPSY4215012Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Cuma 16:30-17:15

Cuma 17:30-18:15

Cuma 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Nilay NALÇA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu kurs, sanat terapisi alanına giriş düzeyinde bir tanıtım sunacaktır. Sanat terapisinin prensiplerini ve uygulamalarını, ayrıca iyileşme için bir araç olarak sanat yaratımının kullanımını ele alacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Hazırlık,Teori ve uygulama,Kişi/Süreç/Ürün,Sanat terapisinde etik değerler,Danışan/terapist ilişkisi,Değerlendirme prensipler,Sanat terapisinde yaklaşımlar,Süreç vs. Ürün,Misafir konuşmacıyla atölye,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,İmgelerle diyalog ve ders incelemesi,Nihai Deneyim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenciler, sanat terapisi alanına giriş yaparak, sanat terapisinin ne olduğunu ve nasıl, nerede ve kimlerle uygulandığını anlama yeteneğine sahip olacaklar.1, 19A
2. Öğrenciler, Amerikan Sanat Terapisi Derneği (AATA), Sanat Terapisi Belgelendirme Kurulu (ATCB) ve sanat terapistlerinin iş bulma yöntemleri hakkında bilgi edinebileceklerdir.1A
3. Pratik deneyim, öğrencilere yaratıcı süreci keşfetme imkanı sağlayacak, bunu hem görsel bir ifade olarak hem de terapi ve iyileşme yaklaşımı olarak anlamalarına yardımcı olacaktır.1, 14A
4. Öğrenciler, sanat eserleri ve terapi ile ilişkili olarak kültürel farkındalıklarını geliştirebileceklerdir.1, 10A
5. Öğrenciler, profesyonel ve dönüştürücü sanat yapımı arasındaki benzerlikler ve farklılıkları açıkça ifade etme yeteneklerini geliştirebileceklerdir.1, 10A
6. Öğrenciler, sanat eserleri ve terapi ile ilgili kültürel farkındalıklarını artırabileceklerdir.1, 14D
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Hazırlık
2Teori ve uygulamaBölüm 1
3Kişi/Süreç/Ürün2. ve 3. bölüm el kitabı
4Sanat terapisinde etik değerlerBölüm 4 ve 5
5Danışan/terapist ilişkisiBölüm 6
6Değerlendirme prensipler7. ve 8. bölüm el kitabı
7Sanat terapisinde yaklaşımlarBölüm 9 ve 10
8Süreç vs. ÜrünBölüm 11 ve 12
9Misafir konuşmacıyla atölyeBölüm 13
10Öğrenci Sunumları
11Öğrenci Sunumları
12Öğrenci Sunumları
13İmgelerle diyalog ve ders incelemesiBölüm 14, 15 ve 16
14Nihai Deneyim
Kaynak
Moon, B. (1994). Introduction to art therapy: Faith in the product. Springfield, IL: Charles C. Thomas.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT TERAPİSİPSY4215012Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Cuma 16:30-17:15

Cuma 17:30-18:15

Cuma 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Nilay NALÇA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu kurs, sanat terapisi alanına giriş düzeyinde bir tanıtım sunacaktır. Sanat terapisinin prensiplerini ve uygulamalarını, ayrıca iyileşme için bir araç olarak sanat yaratımının kullanımını ele alacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Hazırlık,Teori ve uygulama,Kişi/Süreç/Ürün,Sanat terapisinde etik değerler,Danışan/terapist ilişkisi,Değerlendirme prensipler,Sanat terapisinde yaklaşımlar,Süreç vs. Ürün,Misafir konuşmacıyla atölye,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,İmgelerle diyalog ve ders incelemesi,Nihai Deneyim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenciler, sanat terapisi alanına giriş yaparak, sanat terapisinin ne olduğunu ve nasıl, nerede ve kimlerle uygulandığını anlama yeteneğine sahip olacaklar.1, 19A
2. Öğrenciler, Amerikan Sanat Terapisi Derneği (AATA), Sanat Terapisi Belgelendirme Kurulu (ATCB) ve sanat terapistlerinin iş bulma yöntemleri hakkında bilgi edinebileceklerdir.1A
3. Pratik deneyim, öğrencilere yaratıcı süreci keşfetme imkanı sağlayacak, bunu hem görsel bir ifade olarak hem de terapi ve iyileşme yaklaşımı olarak anlamalarına yardımcı olacaktır.1, 14A
4. Öğrenciler, sanat eserleri ve terapi ile ilişkili olarak kültürel farkındalıklarını geliştirebileceklerdir.1, 10A
5. Öğrenciler, profesyonel ve dönüştürücü sanat yapımı arasındaki benzerlikler ve farklılıkları açıkça ifade etme yeteneklerini geliştirebileceklerdir.1, 10A
6. Öğrenciler, sanat eserleri ve terapi ile ilgili kültürel farkındalıklarını artırabileceklerdir.1, 14D
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Hazırlık
2Teori ve uygulamaBölüm 1
3Kişi/Süreç/Ürün2. ve 3. bölüm el kitabı
4Sanat terapisinde etik değerlerBölüm 4 ve 5
5Danışan/terapist ilişkisiBölüm 6
6Değerlendirme prensipler7. ve 8. bölüm el kitabı
7Sanat terapisinde yaklaşımlarBölüm 9 ve 10
8Süreç vs. ÜrünBölüm 11 ve 12
9Misafir konuşmacıyla atölyeBölüm 13
10Öğrenci Sunumları
11Öğrenci Sunumları
12Öğrenci Sunumları
13İmgelerle diyalog ve ders incelemesiBölüm 14, 15 ve 16
14Nihai Deneyim
Kaynak
Moon, B. (1994). Introduction to art therapy: Faith in the product. Springfield, IL: Charles C. Thomas.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50