Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERYMİ3214883Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Cumartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Hacı Mehmet BOYRAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilerin uluslararası iletişim, medyan içerikleri, medya mesajları ve haber ajansları ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve sorunları ile ilgili bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyişi üzerine giriş,Ulusal Medyadan Uluslararası Medyaya Geçiş İlk Örnekler 1 ,İkinci Dünya Savaşı Sonrası Uluslarası Medyanın Küresel Siyasete Etkisi ,Uluslarası Medyada Radyo Voa-Bbc-Trt ,Cnn Ve Bbc Örnekleri Üzerinden Uluslarası Medyada Televizyon Habericiliğinin Artan Etkisi,Alternatif Televizyoculuk Al Jazeera Örneği ,Film Gösterimi (The Post) ,Bağımsız Ve Tarafsız Medya Mümkün Mü Nytimes Mısır Darbesi Case Study ,Rus Ve Çin Ulsularası Medya Atağı Russıa Today Ve Sputnık Cctv Örneği ,Alman Ve İngiliz Uluslarası Medya Markaları Dw Ve Bbc ,Uluslarası Medyaya Yön Veren Haber Ajansları Reuters Afp, Ap, Dpa,Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği Dergiler Tıme, Neewsweek, The Economıst, Spıegel ,Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği: Gazeteler The New York Tımes, Wall Street Journal, Guardıan, Le Monde, Financial times,Uluslarası Medyada Dönüşüm Trt World Trt Arabi Örnekleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Teorik Ve Pratik Boyutlarıyla Siyasal İletişim Alanının Tanınması13, 9A, E
Siyasi Tarihin Kitle İletişim Araçları Bağlamında Okunmasına Dair Bilgi13, 9A, E
Uygulamalar Aracılığıyla Sektöre Hazırlık13, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyişi üzerine giriş
2Ulusal Medyadan Uluslararası Medyaya Geçiş İlk Örnekler 1
3İkinci Dünya Savaşı Sonrası Uluslarası Medyanın Küresel Siyasete Etkisi
4Uluslarası Medyada Radyo Voa-Bbc-Trt
5Cnn Ve Bbc Örnekleri Üzerinden Uluslarası Medyada Televizyon Habericiliğinin Artan Etkisi
6Alternatif Televizyoculuk Al Jazeera Örneği
7Film Gösterimi (The Post)
8Bağımsız Ve Tarafsız Medya Mümkün Mü Nytimes Mısır Darbesi Case Study
9Rus Ve Çin Ulsularası Medya Atağı Russıa Today Ve Sputnık Cctv Örneği
10Alman Ve İngiliz Uluslarası Medya Markaları Dw Ve Bbc
11Uluslarası Medyaya Yön Veren Haber Ajansları Reuters Afp, Ap, Dpa
12Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği Dergiler Tıme, Neewsweek, The Economıst, Spıegel
13Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği: Gazeteler The New York Tımes, Wall Street Journal, Guardıan, Le Monde, Financial times
14Uluslarası Medyada Dönüşüm Trt World Trt Arabi Örnekleri
Kaynak
Ders notları ve makaleler
Ders Notları, Sunum Ve Anlatım Armand Mattelart, İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları, 2001. Armand Mattelart, Bilgi Toplumunun Tarihi, İletişim Yayınları, 2004. Armand Mattelart, Michele Mattelart, İletişim Kuramları Tarihi, İletişim Yayınları, 2016. Armand Mattelart, Beyin İğfal Şebekesi: Uluslararası Reklamcılık, Ayrıntı Yayınları, 1995. Neil Postman, Televizyon: Öldüren Eğlence, Ayrıntı Yayınları, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10330
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERYMİ3214883Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Cumartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Hacı Mehmet BOYRAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilerin uluslararası iletişim, medyan içerikleri, medya mesajları ve haber ajansları ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve sorunları ile ilgili bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyişi üzerine giriş,Ulusal Medyadan Uluslararası Medyaya Geçiş İlk Örnekler 1 ,İkinci Dünya Savaşı Sonrası Uluslarası Medyanın Küresel Siyasete Etkisi ,Uluslarası Medyada Radyo Voa-Bbc-Trt ,Cnn Ve Bbc Örnekleri Üzerinden Uluslarası Medyada Televizyon Habericiliğinin Artan Etkisi,Alternatif Televizyoculuk Al Jazeera Örneği ,Film Gösterimi (The Post) ,Bağımsız Ve Tarafsız Medya Mümkün Mü Nytimes Mısır Darbesi Case Study ,Rus Ve Çin Ulsularası Medya Atağı Russıa Today Ve Sputnık Cctv Örneği ,Alman Ve İngiliz Uluslarası Medya Markaları Dw Ve Bbc ,Uluslarası Medyaya Yön Veren Haber Ajansları Reuters Afp, Ap, Dpa,Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği Dergiler Tıme, Neewsweek, The Economıst, Spıegel ,Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği: Gazeteler The New York Tımes, Wall Street Journal, Guardıan, Le Monde, Financial times,Uluslarası Medyada Dönüşüm Trt World Trt Arabi Örnekleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Teorik Ve Pratik Boyutlarıyla Siyasal İletişim Alanının Tanınması13, 9A, E
Siyasi Tarihin Kitle İletişim Araçları Bağlamında Okunmasına Dair Bilgi13, 9A, E
Uygulamalar Aracılığıyla Sektöre Hazırlık13, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyişi üzerine giriş
2Ulusal Medyadan Uluslararası Medyaya Geçiş İlk Örnekler 1
3İkinci Dünya Savaşı Sonrası Uluslarası Medyanın Küresel Siyasete Etkisi
4Uluslarası Medyada Radyo Voa-Bbc-Trt
5Cnn Ve Bbc Örnekleri Üzerinden Uluslarası Medyada Televizyon Habericiliğinin Artan Etkisi
6Alternatif Televizyoculuk Al Jazeera Örneği
7Film Gösterimi (The Post)
8Bağımsız Ve Tarafsız Medya Mümkün Mü Nytimes Mısır Darbesi Case Study
9Rus Ve Çin Ulsularası Medya Atağı Russıa Today Ve Sputnık Cctv Örneği
10Alman Ve İngiliz Uluslarası Medya Markaları Dw Ve Bbc
11Uluslarası Medyaya Yön Veren Haber Ajansları Reuters Afp, Ap, Dpa
12Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği Dergiler Tıme, Neewsweek, The Economıst, Spıegel
13Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği: Gazeteler The New York Tımes, Wall Street Journal, Guardıan, Le Monde, Financial times
14Uluslarası Medyada Dönüşüm Trt World Trt Arabi Örnekleri
Kaynak
Ders notları ve makaleler
Ders Notları, Sunum Ve Anlatım Armand Mattelart, İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları, 2001. Armand Mattelart, Bilgi Toplumunun Tarihi, İletişim Yayınları, 2004. Armand Mattelart, Michele Mattelart, İletişim Kuramları Tarihi, İletişim Yayınları, 2016. Armand Mattelart, Beyin İğfal Şebekesi: Uluslararası Reklamcılık, Ayrıntı Yayınları, 1995. Neil Postman, Televizyon: Öldüren Eğlence, Ayrıntı Yayınları, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10