Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | YMİ2190018 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Lorraıne KLEIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlar. Vize ve Final Sınavları öncesinde 2 defa olmak üzere yapılan öğrenci sunumları 10 üzerinden değerlendirilerek ara sınav ve genel sınav puanına eklenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. Introduction Level assessment Class discussion: Students’ expectations of the course and their English language learning goals. ,İngilizcenin %90'ı 5 zaman - Sınav (grup çalışması) Sosyal medya videosu https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Kelime egzersizi Sosyal medya anketi ,Facebook ve Chatbots (makale) egzersiz kelime bilgisi Özet nasıl yazılır (grup çalışması) 5N1H Özet düzenleyici ,Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) + görsel analizi 1,Görsel analizi,Sunum ,Sunum ,Sunum ,Edward Berneys video + makale + özet + kelime egzersizi,Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet,Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın ,Anket nasıl yazılır?,Özgeçmiş İş Görüşmesine Hazırlık ,Fikrinizi ifade etme Nasıl Tartışmalı ,Final sınavına hazırlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce bilimsel metinler yazar. | 14, 3, 37, 5, 6 | A, D, E |
Gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapar | 16, 37, 6 | A, D |
Öğrenilen yabancı dilin temel yapısını analiz eder. | 13, 16 | A, E |
Mesleğine ilişkin İngilizce metinler yazar. | 10, 2, 9 | A, E, F |
Meseki İngilizceyle projeler ortaya koyar. | 9 | A, D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. Introduction Level assessment Class discussion: Students’ expectations of the course and their English language learning goals. | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
2 | İngilizcenin %90'ı 5 zaman - Sınav (grup çalışması) Sosyal medya videosu https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Kelime egzersizi Sosyal medya anketi | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
3 | Facebook ve Chatbots (makale) egzersiz kelime bilgisi Özet nasıl yazılır (grup çalışması) 5N1H Özet düzenleyici | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
4 | Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) + görsel analizi 1 | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
5 | Görsel analizi | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
6 | Sunum | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
7 | Sunum | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
8 | Sunum | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
9 | Edward Berneys video + makale + özet + kelime egzersizi | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
10 | Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
11 | Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
12 | Anket nasıl yazılır? | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
13 | Özgeçmiş İş Görüşmesine Hazırlık | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
14 | Fikrinizi ifade etme Nasıl Tartışmalı | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
14 | Final sınavına hazırlık | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
Kaynak |
Series Director: Diane Larsen-Freeman Grammar Dimensions Form • Meaning • Use 4TH EDITION ENGLISH VOCABULARY IN USE Advanced - Michael McCarthy Felicity O’Dell (Third edition) Advanced Reading Power, Beatrice S. Mikulecky, Linda Jeffries |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | YMİ2190018 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Lorraıne KLEIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlar. Vize ve Final Sınavları öncesinde 2 defa olmak üzere yapılan öğrenci sunumları 10 üzerinden değerlendirilerek ara sınav ve genel sınav puanına eklenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. Introduction Level assessment Class discussion: Students’ expectations of the course and their English language learning goals. ,İngilizcenin %90'ı 5 zaman - Sınav (grup çalışması) Sosyal medya videosu https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Kelime egzersizi Sosyal medya anketi ,Facebook ve Chatbots (makale) egzersiz kelime bilgisi Özet nasıl yazılır (grup çalışması) 5N1H Özet düzenleyici ,Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) + görsel analizi 1,Görsel analizi,Sunum ,Sunum ,Sunum ,Edward Berneys video + makale + özet + kelime egzersizi,Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet,Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın ,Anket nasıl yazılır?,Özgeçmiş İş Görüşmesine Hazırlık ,Fikrinizi ifade etme Nasıl Tartışmalı ,Final sınavına hazırlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce bilimsel metinler yazar. | 14, 3, 37, 5, 6 | A, D, E |
Gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapar | 16, 37, 6 | A, D |
Öğrenilen yabancı dilin temel yapısını analiz eder. | 13, 16 | A, E |
Mesleğine ilişkin İngilizce metinler yazar. | 10, 2, 9 | A, E, F |
Meseki İngilizceyle projeler ortaya koyar. | 9 | A, D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. Introduction Level assessment Class discussion: Students’ expectations of the course and their English language learning goals. | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
2 | İngilizcenin %90'ı 5 zaman - Sınav (grup çalışması) Sosyal medya videosu https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Kelime egzersizi Sosyal medya anketi | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
3 | Facebook ve Chatbots (makale) egzersiz kelime bilgisi Özet nasıl yazılır (grup çalışması) 5N1H Özet düzenleyici | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
4 | Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) + görsel analizi 1 | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
5 | Görsel analizi | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
6 | Sunum | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
7 | Sunum | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
8 | Sunum | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
9 | Edward Berneys video + makale + özet + kelime egzersizi | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
10 | Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
11 | Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
12 | Anket nasıl yazılır? | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
13 | Özgeçmiş İş Görüşmesine Hazırlık | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
14 | Fikrinizi ifade etme Nasıl Tartışmalı | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
14 | Final sınavına hazırlık | ilgili kaynaktan ilgili okumaların yapılması |
Kaynak |
Series Director: Diane Larsen-Freeman Grammar Dimensions Form • Meaning • Use 4TH EDITION ENGLISH VOCABULARY IN USE Advanced - Michael McCarthy Felicity O’Dell (Third edition) Advanced Reading Power, Beatrice S. Mikulecky, Linda Jeffries |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |