Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PODCAST YAYINCILIĞI VE PAZARLAMASI | YMİ4114916 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin podcast yayıncılığı ve pazarlaması hakkında bilgi edinip, podcast hazırlama konusunda yeterlilik kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Podcastlerin Tanımı ve Temel Kavramları ,Podcast Pazarlaması,Podcast Tema Seçimi ve Dinleyicileri, Podcast İçerik Üretimi,Podcast Editörlüğü,Podcast Kayıt ve Çekimi,Stüdyo Dersi, Uygulama 1- Tema Belirleme,Uygulama 2- İçerik Üretimi,Uygulama 3- İçerik Üretimi ve Editöryel Düzeltme,Uygulama 4 – Podcats Kayıt, Uygulama 5- Podcast Kayıt,Yayın kayıtlarının son test süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Podcast yayın istatistiklerini ve dinleyici profillerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, F |
1. Podcast yapımcılığı ve pazarlaması alanındaki temel tanım ve kavramları tanımlar. | 10, 16, 6 | A, E |
2. Podcast program önerisi ve program taslağı hazırlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3. Podcast program içeriği yazar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
4. Podcast ürünleri hazırlar ve yayına sunar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Podcastlerin Tanımı ve Temel Kavramları | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
2 | Podcast Pazarlaması | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
3 | Podcast Tema Seçimi ve Dinleyicileri | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
4 | Podcast İçerik Üretimi | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
6 | Podcast Editörlüğü | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
7 | Podcast Kayıt ve Çekimi | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
8 | Stüdyo Dersi | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
9 | Uygulama 1- Tema Belirleme | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
10 | Uygulama 2- İçerik Üretimi | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
11 | Uygulama 3- İçerik Üretimi ve Editöryel Düzeltme | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
12 | Uygulama 4 – Podcats Kayıt | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
13 | Uygulama 5- Podcast Kayıt | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
14 | Yayın kayıtlarının son test süreci | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdırı. |
Kaynak |
Podcast Yayıncılığı ve Pazarlama/ Daniel Rowels-Ciaran Rogers |
Sektörel raporlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 6 | 60 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(162/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PODCAST YAYINCILIĞI VE PAZARLAMASI | YMİ4114916 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin podcast yayıncılığı ve pazarlaması hakkında bilgi edinip, podcast hazırlama konusunda yeterlilik kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Podcastlerin Tanımı ve Temel Kavramları ,Podcast Pazarlaması,Podcast Tema Seçimi ve Dinleyicileri, Podcast İçerik Üretimi,Podcast Editörlüğü,Podcast Kayıt ve Çekimi,Stüdyo Dersi, Uygulama 1- Tema Belirleme,Uygulama 2- İçerik Üretimi,Uygulama 3- İçerik Üretimi ve Editöryel Düzeltme,Uygulama 4 – Podcats Kayıt, Uygulama 5- Podcast Kayıt,Yayın kayıtlarının son test süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Podcast yayın istatistiklerini ve dinleyici profillerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, F |
1. Podcast yapımcılığı ve pazarlaması alanındaki temel tanım ve kavramları tanımlar. | 10, 16, 6 | A, E |
2. Podcast program önerisi ve program taslağı hazırlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3. Podcast program içeriği yazar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
4. Podcast ürünleri hazırlar ve yayına sunar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Podcastlerin Tanımı ve Temel Kavramları | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
2 | Podcast Pazarlaması | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
3 | Podcast Tema Seçimi ve Dinleyicileri | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
4 | Podcast İçerik Üretimi | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
6 | Podcast Editörlüğü | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
7 | Podcast Kayıt ve Çekimi | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
8 | Stüdyo Dersi | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
9 | Uygulama 1- Tema Belirleme | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
10 | Uygulama 2- İçerik Üretimi | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
11 | Uygulama 3- İçerik Üretimi ve Editöryel Düzeltme | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
12 | Uygulama 4 – Podcats Kayıt | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
13 | Uygulama 5- Podcast Kayıt | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır. |
14 | Yayın kayıtlarının son test süreci | İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdırı. |
Kaynak |
Podcast Yayıncılığı ve Pazarlama/ Daniel Rowels-Ciaran Rogers |
Sektörel raporlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |