Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PODCAST YAYINCILIĞI VE PAZARLAMASIYMİ4114916Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin podcast yayıncılığı ve pazarlaması hakkında bilgi edinip, podcast hazırlama konusunda yeterlilik kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Podcastlerin Tanımı ve Temel Kavramları
,Podcast Pazarlaması,Podcast Tema Seçimi ve Dinleyicileri, Podcast İçerik Üretimi,Podcast Editörlüğü,Podcast Kayıt ve Çekimi,Stüdyo Dersi, Uygulama 1- Tema Belirleme,Uygulama 2- İçerik Üretimi,Uygulama 3- İçerik Üretimi ve Editöryel Düzeltme,Uygulama 4 – Podcats Kayıt, Uygulama 5- Podcast Kayıt,Yayın kayıtlarının son test süreci; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
5.Podcast yayın istatistiklerini ve dinleyici profillerini tanımlar.10, 16, 9A, F
1. Podcast yapımcılığı ve pazarlaması alanındaki temel tanım ve kavramları tanımlar. 10, 16, 6A, E
2. Podcast program önerisi ve program taslağı hazırlar.10, 16, 6, 9A, E
3. Podcast program içeriği yazar.10, 16, 6, 9A, E
4. Podcast ürünleri hazırlar ve yayına sunar.10, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Podcastlerin Tanımı ve Temel Kavramları
İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
2Podcast Pazarlamasıİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
3Podcast Tema Seçimi ve Dinleyicileriİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
4 Podcast İçerik Üretimiİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
6Podcast Editörlüğüİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
7Podcast Kayıt ve Çekimiİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
8Stüdyo Dersiİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
9 Uygulama 1- Tema Belirlemeİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
10Uygulama 2- İçerik Üretimiİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
11Uygulama 3- İçerik Üretimi ve Editöryel Düzeltmeİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
12Uygulama 4 – Podcats Kayıtİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
13 Uygulama 5- Podcast Kayıtİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
14Yayın kayıtlarının son test süreciİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdırı.
Kaynak
Podcast Yayıncılığı ve Pazarlama/ Daniel Rowels-Ciaran Rogers
Sektörel raporlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer10660
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13636
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)162
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(162/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PODCAST YAYINCILIĞI VE PAZARLAMASIYMİ4114916Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin podcast yayıncılığı ve pazarlaması hakkında bilgi edinip, podcast hazırlama konusunda yeterlilik kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Podcastlerin Tanımı ve Temel Kavramları
,Podcast Pazarlaması,Podcast Tema Seçimi ve Dinleyicileri, Podcast İçerik Üretimi,Podcast Editörlüğü,Podcast Kayıt ve Çekimi,Stüdyo Dersi, Uygulama 1- Tema Belirleme,Uygulama 2- İçerik Üretimi,Uygulama 3- İçerik Üretimi ve Editöryel Düzeltme,Uygulama 4 – Podcats Kayıt, Uygulama 5- Podcast Kayıt,Yayın kayıtlarının son test süreci; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
5.Podcast yayın istatistiklerini ve dinleyici profillerini tanımlar.10, 16, 9A, F
1. Podcast yapımcılığı ve pazarlaması alanındaki temel tanım ve kavramları tanımlar. 10, 16, 6A, E
2. Podcast program önerisi ve program taslağı hazırlar.10, 16, 6, 9A, E
3. Podcast program içeriği yazar.10, 16, 6, 9A, E
4. Podcast ürünleri hazırlar ve yayına sunar.10, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Podcastlerin Tanımı ve Temel Kavramları
İlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
2Podcast Pazarlamasıİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
3Podcast Tema Seçimi ve Dinleyicileriİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
4 Podcast İçerik Üretimiİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
6Podcast Editörlüğüİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
7Podcast Kayıt ve Çekimiİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
8Stüdyo Dersiİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
9 Uygulama 1- Tema Belirlemeİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
10Uygulama 2- İçerik Üretimiİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
11Uygulama 3- İçerik Üretimi ve Editöryel Düzeltmeİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
12Uygulama 4 – Podcats Kayıtİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
13 Uygulama 5- Podcast Kayıtİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdır.
14Yayın kayıtlarının son test süreciİlgili haftanın konu içeriği okunmalıdırı.
Kaynak
Podcast Yayıncılığı ve Pazarlama/ Daniel Rowels-Ciaran Rogers
Sektörel raporlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10