Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI VE YAYINCILIKYMİ4114915Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; yeni medyanın doğasını ve özelliklerini kavraması, sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini sosyal medya stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olması ve dijital içerik üretimine hakim olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri- Sosyal Medyanı Doğuşu,Sosyal Medya İletişimi: Stratejiler, Yenilikler ve Etkiler,Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı ,Kuşaklar ve Dijital Kuşaklar ,Dijital Hikaye Anlatımı- Dijital Hikaye Üretiminde Bir Strateji Olarak Marke Arketipleri,Yayıncılığın Dönüşümü: TV Yayıncılığından Dijitale,Sosyal Medyada İçerik Üretimi Stratejileri,Erken Dönem Dijital Yayınlar: Bloglar, Dijital Kitaplar-Sosyal Medya ve Yayıncılık,Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi: Influencer Marketing; İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Sosyal Medya Çağında Yayıncılık: Whatsapp İhbar Hatları; Youtube Haberciliği- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Dijital Yayıncılık ve Dijital Seyir Platformları: Netflix, Amazon, Gain- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Yapay Zekâ ve Yayıncılık Uygulamaları- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Örnek Projeler ve Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeni medyanın nitelikleri ve sosyal medyanın özelliklerini açıklar. 10, 16, 9A
Sosyal medya platformlarının niteliklerini açıklar.10, 16, 9A
Sosyal medyada içerik üretimi stratejilerini ve dikkat edilecek hususları aktarır.16, 5, 9A, F
Gelenekselden dijitale yayıncılığın dönüşüm sürecini açıklar. 10, 16, 9A
Sosyal medya platformları için kurumsal içerikler hazırlayabilir.10, 5, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri- Sosyal Medyanı Doğuşuİlgili ders notu/dokümanın okunması
2Sosyal Medya İletişimi: Stratejiler, Yenilikler ve Etkilerİlgili ders notu/dokümanın okunması
3Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı İlgili ders notu/dokümanın okunması
4Kuşaklar ve Dijital Kuşaklar İlgili ders notu/dokümanın okunması
5Dijital Hikaye Anlatımı- Dijital Hikaye Üretiminde Bir Strateji Olarak Marke Arketipleriİlgili ders notu/dokümanın okuması
6Yayıncılığın Dönüşümü: TV Yayıncılığından Dijitaleİlgili ders notu/dokümanın okuması
7Sosyal Medyada İçerik Üretimi Stratejileriİlgili ders notu/dokümanın okuması
8Erken Dönem Dijital Yayınlar: Bloglar, Dijital Kitaplar-Sosyal Medya ve Yayıncılıkİlgili ders notu/dokümanın okuması
9Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi: Influencer Marketing; İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumlarıİlgili ders notu/dokümanın okuması
10Sosyal Medya Çağında Yayıncılık: Whatsapp İhbar Hatları; Youtube Haberciliği- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumlarıİlgili ders notu/dokümanın okuması
11Dijital Yayıncılık ve Dijital Seyir Platformları: Netflix, Amazon, Gain- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumlarıİlgili ders notu/dokümanın okuması
12Yapay Zekâ ve Yayıncılık Uygulamaları- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumlarıİlgili ders notu/dokümanın okuması
13Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Örnek Projeler ve Öğrenci Sunumlarıİlgili ders notu/dokümanın okuması
14Öğrenci Sunumları ve Genel Değerlendirmeİlgili ders notu/dokümanın okuması
Kaynak
Guy Kawasaki Sosyal Medya Sanatı Shiv Singh- Stephanie Diamo- Sosyal Medya Pazarlaması Christian Fuchs- Sosyal Medyaya Eleşirel Bir Giriş Oğuzhan Saruhan- Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? Gary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak. Ders Makaleleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme616
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI VE YAYINCILIKYMİ4114915Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; yeni medyanın doğasını ve özelliklerini kavraması, sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini sosyal medya stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olması ve dijital içerik üretimine hakim olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri- Sosyal Medyanı Doğuşu,Sosyal Medya İletişimi: Stratejiler, Yenilikler ve Etkiler,Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı ,Kuşaklar ve Dijital Kuşaklar ,Dijital Hikaye Anlatımı- Dijital Hikaye Üretiminde Bir Strateji Olarak Marke Arketipleri,Yayıncılığın Dönüşümü: TV Yayıncılığından Dijitale,Sosyal Medyada İçerik Üretimi Stratejileri,Erken Dönem Dijital Yayınlar: Bloglar, Dijital Kitaplar-Sosyal Medya ve Yayıncılık,Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi: Influencer Marketing; İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Sosyal Medya Çağında Yayıncılık: Whatsapp İhbar Hatları; Youtube Haberciliği- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Dijital Yayıncılık ve Dijital Seyir Platformları: Netflix, Amazon, Gain- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Yapay Zekâ ve Yayıncılık Uygulamaları- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Örnek Projeler ve Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeni medyanın nitelikleri ve sosyal medyanın özelliklerini açıklar. 10, 16, 9A
Sosyal medya platformlarının niteliklerini açıklar.10, 16, 9A
Sosyal medyada içerik üretimi stratejilerini ve dikkat edilecek hususları aktarır.16, 5, 9A, F
Gelenekselden dijitale yayıncılığın dönüşüm sürecini açıklar. 10, 16, 9A
Sosyal medya platformları için kurumsal içerikler hazırlayabilir.10, 5, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri- Sosyal Medyanı Doğuşuİlgili ders notu/dokümanın okunması
2Sosyal Medya İletişimi: Stratejiler, Yenilikler ve Etkilerİlgili ders notu/dokümanın okunması
3Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı İlgili ders notu/dokümanın okunması
4Kuşaklar ve Dijital Kuşaklar İlgili ders notu/dokümanın okunması
5Dijital Hikaye Anlatımı- Dijital Hikaye Üretiminde Bir Strateji Olarak Marke Arketipleriİlgili ders notu/dokümanın okuması
6Yayıncılığın Dönüşümü: TV Yayıncılığından Dijitaleİlgili ders notu/dokümanın okuması
7Sosyal Medyada İçerik Üretimi Stratejileriİlgili ders notu/dokümanın okuması
8Erken Dönem Dijital Yayınlar: Bloglar, Dijital Kitaplar-Sosyal Medya ve Yayıncılıkİlgili ders notu/dokümanın okuması
9Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi: Influencer Marketing; İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumlarıİlgili ders notu/dokümanın okuması
10Sosyal Medya Çağında Yayıncılık: Whatsapp İhbar Hatları; Youtube Haberciliği- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumlarıİlgili ders notu/dokümanın okuması
11Dijital Yayıncılık ve Dijital Seyir Platformları: Netflix, Amazon, Gain- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumlarıİlgili ders notu/dokümanın okuması
12Yapay Zekâ ve Yayıncılık Uygulamaları- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumlarıİlgili ders notu/dokümanın okuması
13Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Örnek Projeler ve Öğrenci Sunumlarıİlgili ders notu/dokümanın okuması
14Öğrenci Sunumları ve Genel Değerlendirmeİlgili ders notu/dokümanın okuması
Kaynak
Guy Kawasaki Sosyal Medya Sanatı Shiv Singh- Stephanie Diamo- Sosyal Medya Pazarlaması Christian Fuchs- Sosyal Medyaya Eleşirel Bir Giriş Oğuzhan Saruhan- Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? Gary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak. Ders Makaleleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10