Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMATOGRAFİ II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İleri derece sinematografiyi ele alan Sinematografi 2 dersi, sinematografinin temeli olarak nitelenedirilebilecek, ışık, renk şeması, gölge ve derinlik yönetiminin de ilerisinde, farklı sahnelerde bu bilgilerin yaratıcı bir şekilde uygulanmasıı, zorlu koşullar altında istenilen resmin sağlanması, sanat tarihini refere edebilecek gelişmiş planların kurulmasını ve hikaye anlatımında resmin ileri fonksiyonlarına endüstri standardına yakın bir set ortamında pratik edilmesini hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Resim sanatı ve film ilişkisi üzerine güncel örnekler.,Bir re-make sahnesi; set ön hazırlığı.,Bir re-make sahnesi; prodüksiyon süreci. ,Bir re-make sahnesi; post-prodüksiyon süreci - Offline kurgu,Bir re-make sahnesi; post-prodüksiyon süreci - online kurgu ,Bir re-make sahnesi; post-prodüksiyon süreci - izleme günü ,Sette ışık ve ses yönetimi.,Siyah beyaz film için ışık,Diyalog sahnesi ve alan derinliği ,Chiaroscuro ışığı ve film noir,Hareketli kamera için ışık,Renk teorisi ve filmde renk paleti,Proje seti tasarımı,Final projesi seti kurulumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci endüstri standartında set kurulumu yapar. | 11, 12, 13, 15, 16, 5, 6, 8, 9 | H |
Öğrenci istediği resme en yakın kadrajı çizer. | 14, 16, 2, 20, 6, 9 | F, H |
Öğrenci kompleks kamera hareketlerini yönetir. | 11, 12, 2, 5, 6, 8, 9 | |
Öğrenci ışık gölge ve derinlik konusunda ileri seviye bilgi sahibi olur. | 11, 12, 16, 21, 5, 6 | F, H |
Set ortamında farklı ekiplerin birlikte çalışmasını yönetir. | 11, 12, 15, 16, 5, 6, 8, 9 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Resim sanatı ve film ilişkisi üzerine güncel örnekler. | Resim sanatının tarihinden örneklere refere eden bir film izlenir. |
2 | Bir re-make sahnesi; set ön hazırlığı. | Remake yapılacak filmi belirlemek adına izleme yapılır. |
3 | Bir re-make sahnesi; prodüksiyon süreci. | Setin teknik kontrolleri yapılır. |
4 | Bir re-make sahnesi; post-prodüksiyon süreci - Offline kurgu | Footage aktarımı yapılır. |
5 | Bir re-make sahnesi; post-prodüksiyon süreci - online kurgu | Offline videonun aktarımı yapılır. |
6 | Bir re-make sahnesi; post-prodüksiyon süreci - izleme günü | Son kurgu kesmeleri hazır edilir. |
7 | Sette ışık ve ses yönetimi. | Setin teknik kontrolü yapılır. |
8 | Siyah beyaz film için ışık | Siyah beyaz bir film örneği izlenir. |
9 | Diyalog sahnesi ve alan derinliği | Diyalog sahnesi örneği izleme |
10 | Chiaroscuro ışığı ve film noir | Film noir örneği izlenir. |
11 | Hareketli kamera için ışık | Hareketli kamera içeren bir sahne belirlenir. |
12 | Renk teorisi ve filmde renk paleti | Bir filmin sahnesinin renk paleti çıkarılır. |
13 | Proje seti tasarımı | Pre-prodüksiyon materyalleri derlenir. |
14 | Final projesi seti kurulumu | Pre-prodüksiyon materyalleri derlenir. |
Kaynak |
1. **Hyperallergic - Art Movements:** [https://hyperallergic.com/](https://hyperallergic.com/) 2. **Art History News:** [https://arthistorynewsreport.blogspot.com/](https://arthistorynewsreport.blogspot.com/) 3. **The Art History Blog:** [https://www.theartstory.org/](https://www.theartstory.org/) 4. **The Art Newspaper:** [https://www.theartnewspaper.com/](https://www.theartnewspaper.com/) 5. **British Film Institute (BFI) Blog:** [https://www.bfi.org.uk/news-opinion/bfi-news](https://www.bfi.org.uk/news-opinion/bfi-news) 6. **ScreenPrism Blog:** [https://screenprism.com/](https://screenprism.com/) 7. **Senses of Cinema:** [http://sensesofcinema.com/](http://sensesofcinema.com/) 8. **David Bordwell's Blog - Observations on Film Art:** [http://www.davidbordwell.net/blog/](http://www.davidbordwell.net/blog/) 9. **The Art History Babes Podcast Blog:** [https://www.arthistorybabes.com/blog](https://www.arthistorybabes.com/blog) 10. **Aesthetics for Birds - Philosophy of Art and Film:** [https://aestheticsforbirds.com/](https://aestheticsforbirds.com/) . |
Güncel film içeriği ders esnasında paylaşılır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMATOGRAFİ II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İleri derece sinematografiyi ele alan Sinematografi 2 dersi, sinematografinin temeli olarak nitelenedirilebilecek, ışık, renk şeması, gölge ve derinlik yönetiminin de ilerisinde, farklı sahnelerde bu bilgilerin yaratıcı bir şekilde uygulanmasıı, zorlu koşullar altında istenilen resmin sağlanması, sanat tarihini refere edebilecek gelişmiş planların kurulmasını ve hikaye anlatımında resmin ileri fonksiyonlarına endüstri standardına yakın bir set ortamında pratik edilmesini hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Resim sanatı ve film ilişkisi üzerine güncel örnekler.,Bir re-make sahnesi; set ön hazırlığı.,Bir re-make sahnesi; prodüksiyon süreci. ,Bir re-make sahnesi; post-prodüksiyon süreci - Offline kurgu,Bir re-make sahnesi; post-prodüksiyon süreci - online kurgu ,Bir re-make sahnesi; post-prodüksiyon süreci - izleme günü ,Sette ışık ve ses yönetimi.,Siyah beyaz film için ışık,Diyalog sahnesi ve alan derinliği ,Chiaroscuro ışığı ve film noir,Hareketli kamera için ışık,Renk teorisi ve filmde renk paleti,Proje seti tasarımı,Final projesi seti kurulumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci endüstri standartında set kurulumu yapar. | 11, 12, 13, 15, 16, 5, 6, 8, 9 | H |
Öğrenci istediği resme en yakın kadrajı çizer. | 14, 16, 2, 20, 6, 9 | F, H |
Öğrenci kompleks kamera hareketlerini yönetir. | 11, 12, 2, 5, 6, 8, 9 | |
Öğrenci ışık gölge ve derinlik konusunda ileri seviye bilgi sahibi olur. | 11, 12, 16, 21, 5, 6 | F, H |
Set ortamında farklı ekiplerin birlikte çalışmasını yönetir. | 11, 12, 15, 16, 5, 6, 8, 9 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Resim sanatı ve film ilişkisi üzerine güncel örnekler. | Resim sanatının tarihinden örneklere refere eden bir film izlenir. |
2 | Bir re-make sahnesi; set ön hazırlığı. | Remake yapılacak filmi belirlemek adına izleme yapılır. |
3 | Bir re-make sahnesi; prodüksiyon süreci. | Setin teknik kontrolleri yapılır. |
4 | Bir re-make sahnesi; post-prodüksiyon süreci - Offline kurgu | Footage aktarımı yapılır. |
5 | Bir re-make sahnesi; post-prodüksiyon süreci - online kurgu | Offline videonun aktarımı yapılır. |
6 | Bir re-make sahnesi; post-prodüksiyon süreci - izleme günü | Son kurgu kesmeleri hazır edilir. |
7 | Sette ışık ve ses yönetimi. | Setin teknik kontrolü yapılır. |
8 | Siyah beyaz film için ışık | Siyah beyaz bir film örneği izlenir. |
9 | Diyalog sahnesi ve alan derinliği | Diyalog sahnesi örneği izleme |
10 | Chiaroscuro ışığı ve film noir | Film noir örneği izlenir. |
11 | Hareketli kamera için ışık | Hareketli kamera içeren bir sahne belirlenir. |
12 | Renk teorisi ve filmde renk paleti | Bir filmin sahnesinin renk paleti çıkarılır. |
13 | Proje seti tasarımı | Pre-prodüksiyon materyalleri derlenir. |
14 | Final projesi seti kurulumu | Pre-prodüksiyon materyalleri derlenir. |
Kaynak |
1. **Hyperallergic - Art Movements:** [https://hyperallergic.com/](https://hyperallergic.com/) 2. **Art History News:** [https://arthistorynewsreport.blogspot.com/](https://arthistorynewsreport.blogspot.com/) 3. **The Art History Blog:** [https://www.theartstory.org/](https://www.theartstory.org/) 4. **The Art Newspaper:** [https://www.theartnewspaper.com/](https://www.theartnewspaper.com/) 5. **British Film Institute (BFI) Blog:** [https://www.bfi.org.uk/news-opinion/bfi-news](https://www.bfi.org.uk/news-opinion/bfi-news) 6. **ScreenPrism Blog:** [https://screenprism.com/](https://screenprism.com/) 7. **Senses of Cinema:** [http://sensesofcinema.com/](http://sensesofcinema.com/) 8. **David Bordwell's Blog - Observations on Film Art:** [http://www.davidbordwell.net/blog/](http://www.davidbordwell.net/blog/) 9. **The Art History Babes Podcast Blog:** [https://www.arthistorybabes.com/blog](https://www.arthistorybabes.com/blog) 10. **Aesthetics for Birds - Philosophy of Art and Film:** [https://aestheticsforbirds.com/](https://aestheticsforbirds.com/) . |
Güncel film içeriği ders esnasında paylaşılır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |