Ana içeriğe atla

Program Bilgileri

Amaç

Istanbul Medipol Üniversitesi Radyo Sinema ve Televizyon Lisans Programı, sektörde görev alabilecek donanıma sahip,iş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanabilen,alandaki gelişmeleri takip eden,yeni iletişim teknolojilerine hâkim mezunlar yetiştirmeyi hedefler.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Görsel, işitsel ve uygulama ağırlıklı olan dersleri takip ve uygulamalarda engelleyici bir özrü bulunmamak. Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa sözel puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm zorunlu/seçmeli teorik ve uygulamalı dersleri başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
RTS1138080İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞTürkçe3-6
RTS1138090SİYASET BİLİMİNE GİRİŞTürkçe3-5
RTS1140430HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARITürkçe3-5
RTS1150720RADYO TV SİNEMANIN TEKNİK TEMELLERİTürkçe3-6
ATA1110800ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ ITürkçe2-2
İNG1111600İNGİLİZCE Iİngilizce3-4
TDL1110200TÜRK DİLİ ITürkçe2-2
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
RTS1238120İLETİŞİM HUKUKUTürkçe3-5
RTS1238210SOSYOLOJİYE GİRİŞTürkçe3-5
RTS1250770SİNEMAYA GİRİŞTürkçe3-6
RTS1274720TV YAYINCILIĞI Türkçe1+2-6
ATA1210000ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ IITürkçe2-2
İNG1211700İNGİLİZCE IIİngilizce3-4
TDL1220000TÜRK DİLİ IITürkçe2-2

Program Yeterliliği

Kuramsal, Olgusal

PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı,proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.


İstihdam Olanakları

4 yıllık Radyo Sinema Televizyon Bölümü mezunları için kamu veya özel sektörde radyo televizyon yayıncılığı kapsamında istihdam olanakları oldukça fazladır. Tercih edilen seçmeli dersler doğrultusunda iş olanaklarının sınırı genişletilebilir; teknik veya kamera arkası görevlerde kalifiye olarak istihdam imkânları mevcuttur. En yeni donanımlarda eğitim almış olan mezunumuz, ileri teknoloji ürünleri olan bir yayın medya grubunda görev aldığında uyum sıkıntısı çekmeden görevini başarıyla sürdürecektir.

Üst Dereceye Geçiş

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

yazılı sınav proje hazırlama araştırma sunum sözlü mezuniyet projesi

Bölüm/Program Başkanı

Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Deney / Laboratuvar

Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi

Laboratuvar, uygulama alanları

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders123456789101112131415
3D ANİMASYON I 445254332543454
ANİMASYON UYGULAMALARI435421353133230
ANLATI ÇÖZÜMLEMELERİ050050054404005
BELGESEL FİLM KURAMLARI554325455455550
BELGESEL FİLM YAPIMI554325455455550
BELGESEL FOTOĞRAFÇILIĞI002030000000005
DRAMATURJİYE GİRİŞ444444444444444
FİLM OKUMALARI445534454454555
FİLM YAPIMCILIĞI554555555455555
GİRİŞİMCİLİK243555452541523
GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI342434452444335
GÖRSEL KÜLTÜR 040055252554505
GÖRÜNTÜ YÖNETMENLİĞİ555553550300055
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI113240311213224
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ222324212223412
İLETİŞİM KURAMLARI552553335355353
İLETİŞİM VE MEDYA TARİHİ231142135133234
KAMERA VE IŞIKLANDIRMA BİLGİSİ554555453452455
KAMERA VE IŞIKLANDIRMA UYGULAMALARI 555544553134455
KURGU I343442453444445
KURGU II445344245435445
KURGU UYGULAMALARI I343442453444445
KURGU UYGULAMALARI II 233423352232334
MEDYA VE DİL000034003045305
MEDYA VE KÜLTÜR334554545555455
MEDYA VE TOPLUMSAL CİNSİYET443454554554454
MEDYADA GÜNCEL SORUNLAR 344543344554455
OYUNCU YÖNETİMİ455553553455555
POST PRODÜKSİYON ÇALIŞMALARI444433353432335
RADYO TV SİNEMANIN TEKNİK TEMELLERİ445433451353454
RADYO YAYINCILIĞI544333425555455
RTS PROJE ATÖLYESİ II555555555555555
SANAT SİNEMASI040040052000404
SANATTA YARATICI DÜŞÜNCE VE ESTETİK 344443344453455
SENARYO YAZIM TEKNİKLERİ445534454454555
SESLENDİRME545435522535555
SESLENDİRME UYGULAMALARI545345343553335
SİNEMA KURAMLARI445534454454555
SİNEMA VE EDEBİYAT440040050400505
SİNEMA VE TV'DE GÖSTERGEBİLİM050050054500045
STOP MOTION UYGULAMALARI444444444444444
SUNUCULUK VE SPİKERLİK 454455545555555
TELEVİZYON YÖNETMENLİĞİ444444444444444
TOPLUMSAL SORUMLULUK PROJESİ000003500000544
TÜRK SİNEMASI 250000005005500
TV YAYINCILIĞI 233333333333333
TV'DE YAPIM YÖNETİMİ444444444444444
UZAK DOĞU SİNEMASI040040052000404
YEŞİLÇAM SİNEMASI250000005005500
İlişkili Ders Sayısı / 49/89152188151151177150151188158161162164183167198

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketiKesinlikle katılmıyorumKatılmıyorumKısmen katılıyorumKatılıyorumKesinlikle katılıyorumFikrim yok
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı Durumu