Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE IRTS2190016Güz Dönemi2+023
Ders Programı

Perşembe 16:30-17:15

Perşembe 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersin Yardımcıları--
Dersin AmacıBu dersin temel amacı öğrencinin var olan yabancı dil seviyesini ilgili mesleki alanında haber yazmada, sözlü kullanımlarda, uluslararası iletişim ortamlarında yabancı dilini alan bilinci kapsamında (röportaj veya kitle hitaplarında -haberi veya düşüncelerini ifade edebileceği kavramları yapıları haber süreci çerçevesinde öğrenmeleri ve bu yönde kendilerini geliştirme bilincini yerleştirmektir. Özellikle İş duyurularında orta üstü düzey olarak aranan (intermediate B+)düzeye erişmelerini sağlayabilmektir. Mesleki alanda kendini geliştirmesine olanak tanıyacak, terminolojik, kavramsal ve ses bilimsel (doğru telaffuz) bilgilerini metinler ve durumlar aracılığı ile kavratılması ve medyada alanına uygun terimler ve doğru fiiller gözetilerek yabancı dilde haber hazırlama, duygu düşüncelerin haber süreci kapsamında ifadesi ve yabancı medyada dil kullanımı-kuralları hakkında bilgilendirmek ve bilinçlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; giriş tanıtım,Yabancı dil kullanımı önemi-dil yapısı farklılıkları - mesleki yaşamda yabancı dil kullanımı -medyaya göre yabancı dil kullanımı - medyaya göre özellikler,MEDYAYA GÖRE YABANCI DİL KULLANIMI: RADYO
SESLETİM VURGU- KAPSAMINDA AKSAN- LEHÇE- ŞİVE- AĞIZ- BRITISH AMERICAN- LANGUAGE FAMILIES- SCOTTISH- COCNEY ENGLISH QUEEN'S ENGLISH STANDART ENGLISH,ULUSLARARASI SESLETİM ALFABESİ- HANGİ SEMBOL HANGİ SESİ GÖSTERİR?,SESLETİM ALIŞTIRMALARI: ENGLISH WITH LUCY,Uluslararası haber üretim süreci temel terimler yazım düzenleme kuralları,ARASINAV,CHAPTERS 14- 15-16 Copy presentation, Newsroom books; Interviewing basics,CHAPTERS 17-18
Telephone interviewing
Media releases,Chapters 19-20
Speeches & meetings basics
Reporting speeches & meetings
Press & media conferences
,Chapters 21-22
Press & media conferences
Vox pops - what are they?,Chapters 23-24 Conducting vox pops ; Follow-ups,GENEL TEKRAR,YARIYIL SONU SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
13, 14, 16, 18, 19, 3, 37, 4, 5, 6, 9A, E
Öğrenci İngilizce haber yapma süreci, yazım stili ve kuralları, doğru sesletim ve vurgulama gibi uluslararası medyada temel bilgileri aldıktan sonra 1-bir olayı gazetecilik, muhabirlik, yayıncılık temel kurallarına ve kullanacağı medyanın özelliklerine göre yabancı dil terminolojisini kullanarak, 5 N1 K düzeninde haber halinde yazar; 2-yabancı dilde röportaj alma /soru sorma özelliklerini bilir ve uygular; 3-İngilizce konuya ilişkin alan terminolojisini kullanır ve uygular. 4- İngilizce olarak medyayı ve jargonu bilir, 5-Alan yayınlarını İngilizce olarak değerlendirir ve eleştirir.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1giriş tanıtımders öncesi ilgili konu okunmalı ve yeni sözcükler ve ilgili alıştırmalar çalışılmalıdır.
2Yabancı dil kullanımı önemi-dil yapısı farklılıkları - mesleki yaşamda yabancı dil kullanımı -medyaya göre yabancı dil kullanımı - medyaya göre özellikler
3MEDYAYA GÖRE YABANCI DİL KULLANIMI: RADYO
SESLETİM VURGU- KAPSAMINDA AKSAN- LEHÇE- ŞİVE- AĞIZ- BRITISH AMERICAN- LANGUAGE FAMILIES- SCOTTISH- COCNEY ENGLISH QUEEN'S ENGLISH STANDART ENGLISH
İNGİLİZCEDE AKSAN FARKLILIKLARI NELERDİR? HANGİ BÖLGELERDE NASIL TELAFFUZ VE YAZILIM FARKLIKLARI GÖRÜLÜR? https://www.ldoceonline.com/
4ULUSLARARASI SESLETİM ALFABESİ- HANGİ SEMBOL HANGİ SESİ GÖSTERİR?SEMBOLLERİN DERS ÖNCESİ ÇALIŞILMASI ÖNGÖRÜLÜR
5SESLETİM ALIŞTIRMALARI: ENGLISH WITH LUCYİLGİLİ YOUTUBE KANALININ ÖNCEDEN İZLENİLMESİ ÖNGÖRÜLÜR.
6Uluslararası haber üretim süreci temel terimler yazım düzenleme kurallarıhttps://thenewsmanual.net/Manuals%20Volume%201/volume1_00intro.htm OKUNMALI
7ARASINAVVOLUME 1 CHAPTERS 1-13 INCLUDED
8CHAPTERS 14- 15-16 Copy presentation, Newsroom books; Interviewing basics
9CHAPTERS 17-18
Telephone interviewing
Media releases
10Chapters 19-20
Speeches & meetings basics
Reporting speeches & meetings
Press & media conferences
11Chapters 21-22
Press & media conferences
Vox pops - what are they?
12Chapters 23-24 Conducting vox pops ; Follow-ups
13GENEL TEKRAR
14YARIYIL SONU SINAVICHAPTERS 14-24
Kaynak
TEMEL KAYNAK KİTAP internet- bu linkten erişilecek sayfaların belirtilen bölümlerinden sorumlu olunacaktır. https://thenewsmanual.net/Manuals%20Volume%201/volume1_00intro.htm 1. cilt 24 bölümün tamamı Alan terminolojisi için New York Film Akademisi https://www.nyfa.edu/student-resources/the-ultimate-list-of-broadcast-journalism-terms/ Wisconsin Üniversitesi University of Wisconsin-Eau Claire https://people.uwec.edu/kapferja/02-Fall08/335/GlossaryofBroadcastNewsTerms.htm
YOUTUBE KANALINDAKİ yabancı dil kullanımı telaffuz ve habercilikle ilgili tüm videolar öğrenci araştırmaları için kaynak olarak kullanılabilir: 'ENGLISH WITH LUCY'-AMERICAN BRITISH ACCENTS- ENGLISH ACCENTS- DIFFERENCES/ SIMILARITIES

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
X
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE IRTS2190016Güz Dönemi2+023
Ders Programı

Perşembe 16:30-17:15

Perşembe 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersin Yardımcıları--
Dersin AmacıBu dersin temel amacı öğrencinin var olan yabancı dil seviyesini ilgili mesleki alanında haber yazmada, sözlü kullanımlarda, uluslararası iletişim ortamlarında yabancı dilini alan bilinci kapsamında (röportaj veya kitle hitaplarında -haberi veya düşüncelerini ifade edebileceği kavramları yapıları haber süreci çerçevesinde öğrenmeleri ve bu yönde kendilerini geliştirme bilincini yerleştirmektir. Özellikle İş duyurularında orta üstü düzey olarak aranan (intermediate B+)düzeye erişmelerini sağlayabilmektir. Mesleki alanda kendini geliştirmesine olanak tanıyacak, terminolojik, kavramsal ve ses bilimsel (doğru telaffuz) bilgilerini metinler ve durumlar aracılığı ile kavratılması ve medyada alanına uygun terimler ve doğru fiiller gözetilerek yabancı dilde haber hazırlama, duygu düşüncelerin haber süreci kapsamında ifadesi ve yabancı medyada dil kullanımı-kuralları hakkında bilgilendirmek ve bilinçlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; giriş tanıtım,Yabancı dil kullanımı önemi-dil yapısı farklılıkları - mesleki yaşamda yabancı dil kullanımı -medyaya göre yabancı dil kullanımı - medyaya göre özellikler,MEDYAYA GÖRE YABANCI DİL KULLANIMI: RADYO
SESLETİM VURGU- KAPSAMINDA AKSAN- LEHÇE- ŞİVE- AĞIZ- BRITISH AMERICAN- LANGUAGE FAMILIES- SCOTTISH- COCNEY ENGLISH QUEEN'S ENGLISH STANDART ENGLISH,ULUSLARARASI SESLETİM ALFABESİ- HANGİ SEMBOL HANGİ SESİ GÖSTERİR?,SESLETİM ALIŞTIRMALARI: ENGLISH WITH LUCY,Uluslararası haber üretim süreci temel terimler yazım düzenleme kuralları,ARASINAV,CHAPTERS 14- 15-16 Copy presentation, Newsroom books; Interviewing basics,CHAPTERS 17-18
Telephone interviewing
Media releases,Chapters 19-20
Speeches & meetings basics
Reporting speeches & meetings
Press & media conferences
,Chapters 21-22
Press & media conferences
Vox pops - what are they?,Chapters 23-24 Conducting vox pops ; Follow-ups,GENEL TEKRAR,YARIYIL SONU SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
13, 14, 16, 18, 19, 3, 37, 4, 5, 6, 9A, E
Öğrenci İngilizce haber yapma süreci, yazım stili ve kuralları, doğru sesletim ve vurgulama gibi uluslararası medyada temel bilgileri aldıktan sonra 1-bir olayı gazetecilik, muhabirlik, yayıncılık temel kurallarına ve kullanacağı medyanın özelliklerine göre yabancı dil terminolojisini kullanarak, 5 N1 K düzeninde haber halinde yazar; 2-yabancı dilde röportaj alma /soru sorma özelliklerini bilir ve uygular; 3-İngilizce konuya ilişkin alan terminolojisini kullanır ve uygular. 4- İngilizce olarak medyayı ve jargonu bilir, 5-Alan yayınlarını İngilizce olarak değerlendirir ve eleştirir.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1giriş tanıtımders öncesi ilgili konu okunmalı ve yeni sözcükler ve ilgili alıştırmalar çalışılmalıdır.
2Yabancı dil kullanımı önemi-dil yapısı farklılıkları - mesleki yaşamda yabancı dil kullanımı -medyaya göre yabancı dil kullanımı - medyaya göre özellikler
3MEDYAYA GÖRE YABANCI DİL KULLANIMI: RADYO
SESLETİM VURGU- KAPSAMINDA AKSAN- LEHÇE- ŞİVE- AĞIZ- BRITISH AMERICAN- LANGUAGE FAMILIES- SCOTTISH- COCNEY ENGLISH QUEEN'S ENGLISH STANDART ENGLISH
İNGİLİZCEDE AKSAN FARKLILIKLARI NELERDİR? HANGİ BÖLGELERDE NASIL TELAFFUZ VE YAZILIM FARKLIKLARI GÖRÜLÜR? https://www.ldoceonline.com/
4ULUSLARARASI SESLETİM ALFABESİ- HANGİ SEMBOL HANGİ SESİ GÖSTERİR?SEMBOLLERİN DERS ÖNCESİ ÇALIŞILMASI ÖNGÖRÜLÜR
5SESLETİM ALIŞTIRMALARI: ENGLISH WITH LUCYİLGİLİ YOUTUBE KANALININ ÖNCEDEN İZLENİLMESİ ÖNGÖRÜLÜR.
6Uluslararası haber üretim süreci temel terimler yazım düzenleme kurallarıhttps://thenewsmanual.net/Manuals%20Volume%201/volume1_00intro.htm OKUNMALI
7ARASINAVVOLUME 1 CHAPTERS 1-13 INCLUDED
8CHAPTERS 14- 15-16 Copy presentation, Newsroom books; Interviewing basics
9CHAPTERS 17-18
Telephone interviewing
Media releases
10Chapters 19-20
Speeches & meetings basics
Reporting speeches & meetings
Press & media conferences
11Chapters 21-22
Press & media conferences
Vox pops - what are they?
12Chapters 23-24 Conducting vox pops ; Follow-ups
13GENEL TEKRAR
14YARIYIL SONU SINAVICHAPTERS 14-24
Kaynak
TEMEL KAYNAK KİTAP internet- bu linkten erişilecek sayfaların belirtilen bölümlerinden sorumlu olunacaktır. https://thenewsmanual.net/Manuals%20Volume%201/volume1_00intro.htm 1. cilt 24 bölümün tamamı Alan terminolojisi için New York Film Akademisi https://www.nyfa.edu/student-resources/the-ultimate-list-of-broadcast-journalism-terms/ Wisconsin Üniversitesi University of Wisconsin-Eau Claire https://people.uwec.edu/kapferja/02-Fall08/335/GlossaryofBroadcastNewsTerms.htm
YOUTUBE KANALINDAKİ yabancı dil kullanımı telaffuz ve habercilikle ilgili tüm videolar öğrenci araştırmaları için kaynak olarak kullanılabilir: 'ENGLISH WITH LUCY'-AMERICAN BRITISH ACCENTS- ENGLISH ACCENTS- DIFFERENCES/ SIMILARITIES

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
X
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16