Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRÜNTÜ YÖNETMENLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görüntü yönetmeni, kamerada yönetmenin vizyonunu yakalayan kişi olduğu için hikaye anlatımı sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır. Yönetmenin ve görüntü yönetmeninin koordine çalışmasıyla istenilen mizansen ortaya konulmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görüntü Yönetmenliği Nedir?,Objektif Çeşitleri, Kamera Gövdesi Özellikleri. Temel kullanım alanları.,Diyafram, Enstantane, ISO değerleri tanımı ve uygulamaları. ,Diyafram, Enstantane, ISO tanımları ve örnek olaylarda uygulama yapılması.,Pozlamaya yardımcı göstergeler, Filtreler. ,Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - I,Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - II,Kameranın yerinin, kullanılacak objektif ve filtrelerin, kamera hareketlerinin seçimi.,Atölye çalışmaları I,Sahne ve Oyun Trafiğine Göre Kamera Konumları,Tripod, Dolly, Şaryo,Codec ve Görüntü Formatları, Rolling Shutter / Global Shutter, SD, HDV, FULL HD, 4K, 8K Farkı,Ders Bitirme Projesi Toplantısı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görüntü Yönetmenliği Nedir? | |
2 | Objektif Çeşitleri, Kamera Gövdesi Özellikleri. Temel kullanım alanları. | |
3 | Diyafram, Enstantane, ISO değerleri tanımı ve uygulamaları. | |
4 | Diyafram, Enstantane, ISO tanımları ve örnek olaylarda uygulama yapılması. | |
5 | Pozlamaya yardımcı göstergeler, Filtreler. | |
6 | Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - I | |
7 | Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - II | |
8 | Kameranın yerinin, kullanılacak objektif ve filtrelerin, kamera hareketlerinin seçimi. | |
9 | Atölye çalışmaları I | |
11 | Sahne ve Oyun Trafiğine Göre Kamera Konumları | |
12 | Tripod, Dolly, Şaryo | |
13 | Codec ve Görüntü Formatları, Rolling Shutter / Global Shutter, SD, HDV, FULL HD, 4K, 8K Farkı | |
14 | Ders Bitirme Projesi Toplantısı |
Kaynak |
Bordwell, D., Thompson, K., & Smith, J. (1993). Film art: An introduction (Vol. 7). New York: McGraw-Hill. Murch, W. (2001). In the Blink of an Eye (Vol. 995). Los Angeles: Silman-James Press. Canikligil, İ. (2007). Dijital video ile sinema. Pusula. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRÜNTÜ YÖNETMENLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görüntü yönetmeni, kamerada yönetmenin vizyonunu yakalayan kişi olduğu için hikaye anlatımı sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır. Yönetmenin ve görüntü yönetmeninin koordine çalışmasıyla istenilen mizansen ortaya konulmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görüntü Yönetmenliği Nedir?,Objektif Çeşitleri, Kamera Gövdesi Özellikleri. Temel kullanım alanları.,Diyafram, Enstantane, ISO değerleri tanımı ve uygulamaları. ,Diyafram, Enstantane, ISO tanımları ve örnek olaylarda uygulama yapılması.,Pozlamaya yardımcı göstergeler, Filtreler. ,Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - I,Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - II,Kameranın yerinin, kullanılacak objektif ve filtrelerin, kamera hareketlerinin seçimi.,Atölye çalışmaları I,Sahne ve Oyun Trafiğine Göre Kamera Konumları,Tripod, Dolly, Şaryo,Codec ve Görüntü Formatları, Rolling Shutter / Global Shutter, SD, HDV, FULL HD, 4K, 8K Farkı,Ders Bitirme Projesi Toplantısı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görüntü Yönetmenliği Nedir? | |
2 | Objektif Çeşitleri, Kamera Gövdesi Özellikleri. Temel kullanım alanları. | |
3 | Diyafram, Enstantane, ISO değerleri tanımı ve uygulamaları. | |
4 | Diyafram, Enstantane, ISO tanımları ve örnek olaylarda uygulama yapılması. | |
5 | Pozlamaya yardımcı göstergeler, Filtreler. | |
6 | Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - I | |
7 | Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - II | |
8 | Kameranın yerinin, kullanılacak objektif ve filtrelerin, kamera hareketlerinin seçimi. | |
9 | Atölye çalışmaları I | |
11 | Sahne ve Oyun Trafiğine Göre Kamera Konumları | |
12 | Tripod, Dolly, Şaryo | |
13 | Codec ve Görüntü Formatları, Rolling Shutter / Global Shutter, SD, HDV, FULL HD, 4K, 8K Farkı | |
14 | Ders Bitirme Projesi Toplantısı |
Kaynak |
Bordwell, D., Thompson, K., & Smith, J. (1993). Film art: An introduction (Vol. 7). New York: McGraw-Hill. Murch, W. (2001). In the Blink of an Eye (Vol. 995). Los Angeles: Silman-James Press. Canikligil, İ. (2007). Dijital video ile sinema. Pusula. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |