Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HOLLYWOOD SİNEMASI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin sinemanın doğuşu, tekniği, estetiği, tarihsel gelişimi, popülaritesi ve günümüzdeki işlevleri hakkında çeşitli içgörüler, eleştirel ve kuramsal perspektifler kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hollywood Tarihi,Klasik Hollywood Dönemi ,Klasik Hollywood Dönemi II,Klasik Hollywood Dönemi III,Hollywood Sineması Türleri ,Hollywood Sineması Star Sistemi ,Film İnceleme,Ara sınav,Hollywood Sineması Devamlılık Kurgusu ,Hollywood Sineması Klasik Dönem Sonrası ,Hollywood Sineması Klasik Dönem Sonrası II,Hollywood Sineması Klasik Dönem Sonrası III,Güncel Hollywood Sineması,Final Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler Hollywood sinema tarihi ve prodüksiyonu hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacaklardır. Hollywood sineması ile ilgili akademik çalışmalar yürütebilecek ve kuramsal makale yazabileceklerdir. | E, F | |
1.1.Sinema ve Kinematografın tarihsel gelişimini ve çağdaş işlevlerini kavrar. | B, E, G | |
1.2.Kinematografın temel öğelerini ayırd eder ve sınıflandırır. | A, B, E, G | |
2.1.Temel optik, teknik, estetik, dramatürjik nosyonlarını kavrar. | 10, 14, 16, 9 | |
2.2.Temel kurgu kuramlarını öğrenir ve sinematografik çerçevede kullanabilir. | 10, 9 | E, G |
1. Sinematografik süreci yorumlayabilecektir. | 10, 6, 9 | |
1.3. Sinematografik süreci açıklar ve örnekler. | 10, 13, 14, 9 | |
2. Sinema Filmi Geliştirme, Estetik ve Teknik tematiği tanımlayabilecektir. Kompozisyon ve kurgusal süreçleri tanıyacak ve ayırt edebilecektir. | 11, 16, 9 | |
2.3. Film yapım tekniğinin şematik süreçleri hakkında iç görüler kazanacaktır. | 11, 12, 9 | |
2.4. Hareketli görsel bir metni (sinema filmini) analitik bileşenlerine teknik ve estetik açıdan ayırıp yorumlayabilir, çözümleyebilir, tartışabilir ve geliştirebilir. | 10, 12, 13, 9 | |
3. Sinema kuramı, film türleri, sinemada akımlar, dünya sineması, Türk sineması,Fransız sineması, Auteur sineması, popüler sinema hakkında kuramsal ve eleştirel değerleme ve değerlendirme yetenekleri kazanacaktır. | 10, 12, 9 | B, E |
3.1. Başlangıcından günümüze bir sanat, propaganda, eğlence ve kapital nesnesi olarak sinemanın anlamını, dönüşümünü ve işlevlerini kavrar,anlar, anlamlandırır ve eleştirir. | 10, 9 | |
3.2. Dönemsel açıdan ve geliştiği ülkeler ve yönetmenler açısından sinema hakkında içgörü kazanır. | 10, 11, 12, 13, 9 | |
3.3. Popüler sinemanın işlevlerini ve günümüzdeki anlamının önemini kuramsal olarak kavrar ve çeşitli yaratıcı eleştiriler getirebilir. | 10, 9 | E |
3.4. Kitle iletişimi ve medya açısından fotoğrafinin önemini kavrar ve özgün/eleştirel/yaratıcı metinler yaratabilir/önerebilir. | A, B, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hollywood Tarihi | Büyük film stüdyoları araştırma ödevi |
2 | Klasik Hollywood Dönemi | "sinema ekonomi" "Bir Film nasıl okunur" |
3 | Klasik Hollywood Dönemi II | "Amerika Birleşik Devletleri Kısa Tarihi" okuma ödevi |
4 | Klasik Hollywood Dönemi III | "Bir Fİlm Nasıl Okunur" okuma |
5 | Hollywood Sineması Türleri | "Film Eleştirisi El Kitabı" |
6 | Hollywood Sineması Star Sistemi | Akademi ödülleri tarihi araştırma ödevi |
7 | Film İnceleme | Orson Welles sinema araştırma ödevi ve analizi |
8 | Ara sınav | Sınav Tekrarı |
9 | Hollywood Sineması Devamlılık Kurgusu | "Bir Film Nasıl Okunur" okuma |
10 | Hollywood Sineması Klasik Dönem Sonrası | "Hollywood'un Film Dili" okuma |
11 | Hollywood Sineması Klasik Dönem Sonrası II | Hollywood sineması yönetmenleri Scorsese, Coppola, Hitchcock, Hawks araştırma ödevi, film inceleme |
12 | Hollywood Sineması Klasik Dönem Sonrası III | "Hollywood'un Film Dili" |
13 | Güncel Hollywood Sineması | "Hollywood'un Film Dili" |
14 | Final Sınavı | Genel Tekrar |
Kaynak |
David Bordwell "Hollywood'un Film Dili", Timothy Corrigan "Film Eleştirisi El Kitabı", James West Davidson "Amerika Birleşik Devletleri Kısa Tarihi", James Monaco "Bir Film Nasıl Okunur" |
SEKSİYON A [T] Onaran, A. Ş., (2012). Sinemaya Giriş. 1.b., İstanbul: Agora. [1] Makal, O. (1996). Fransız Sineması. Ankara: Kitle (&Oğuz Makal). [2] Lanzoni, R. F. (2015). Başlangıcından Günümüze Fransız Sineması. Çev. Ertan Yılmaz, 1.b., İstanbul: Küre. [3] Vardar, B. (2012). Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri. 3.b., İstanbul: Beta. [4] Hayward, S. (2014). Sinemanın Temel Kavramları. 1.b., İstanbul: Es. [5] Adanır, O. (2012). Sinemada Anlam ve Anlatım. 1.b., İstanbul: Say. [6] Wollen, P. (2014). Sinemada Göstergeler ve Anlam. İstanbul: Metis. [7] Andrew, J. D. (2010). Büyük Sinema Kuramları. Çev. Zahit Atam, 1.b., İstanbul: Doruk. [8] Clarke, J. (2012). Sinema Akımlar: Sinema Dünyasını Değiştiren Filmler. Çev. Çağdaş Eylem Babaoğlu, 1.b., İstanbul: Kalkedon. [9] Blown, B. (2014). Sinemtografi: Kuram ve Uygulama. Çev. Selçuk Taylaner, 4.b., İstanbul: Hil. [10] Atayman, V., Çetinkaya, T. (2016). Popüler Sinemanın Mitolojisi. 1.b., İstanbul: Ayrıntı. [11] Ranciére, J. (2016). Sinematografik Masal. Çev.Tacettin Ertuğrul, 1.b.. İstanbul: Küre [12] Sekmeç, A. C. (2014). Türk Sinemasında Görüntü Yönetmenleri 1914-2014. 1.b., Antalya: 51. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali Yayını, ANSET Özel Sağlık ve Kültür İnş. Tic. Ltd. Şti. [13] Kaplan, F. N., Ünal Terek, G. (2011). Bilim Kurgu Sinemasını Okumak: Göstergebilimsel Yaklaşım. 1.b., İstanbul: Derin. [14] Türkoğlu, N., Öztürk, M., Aymaz G. [Yay. Haz.] (2014). Kentte Sinema Sinemada Kent. 1.b., İstanbul: Pales [15]Gabbard, G. O., Gabbard, K. (2014). Psikiyatri ve Sinema. Çev. Yusud Eradam, Esad Satılmışoğlu, 4.b., İstanbul: Okuyan Us. [16] Schnitzer, L. L., Martin, M. (2003). Devrim Sineması. 1.b., İstanbul: Agora. [17] Clark, T. (2011). Sanat ve Propaganda: Kitle Kültürü Çağında Politik İmge. Çev. Esin Hoşsucu, 2.b., İstanbul: Ayrıntı. SEKSİYON B [1] Bazin, G. (2015). Sanat Târihi: Sanatın İlk Örneklerinden Günümüze, 1.b., Kabalcı Yay., İstanbul. [2] Gombrich, E. H. (1995), Story of Art, 16th. Ed., NewYork: Phaidon. [3] France, Farago (2011). Sanat, 2.b., DoğuBatı Yay., Ankara. [4] SakızlıOhannesPaşa, Yay. Haz. KahramanBostancı (2005). Güzel Sanatlar Tarihine Giriş, Hece Yay., Ankara. [5] Freud, S. (1999). Sanat ve Edebiyat, 1.b., Payel Yay., İstanbul. [6] Kandinsky, W. (2013). Sanatta Ruhsallık Üzerine, 1.b., Altıikikırkbeş Yay., Istanbul. [7] Clark, T. (2011). Sanat ve Propaganda, 2.b., Ayrıntı Yay., İstanbul. [8] Türkdoğan, Tansel (2014). Sanat Kültür Politika: Modernizm Sonrası Tartışmalar, 1.b., Nobel Yay., İstanbul. [9] Aykut, Aygül (2012). Sanat Eğitiminde Estetik, 1.b., Hayalperest Yay., İstanbul. [10] Eroğlu, Özkan (2013). Bir Resme Nasıl Bakmalıyız, 1.b., Tekhne Yay., İstanbul. [11] Sartori, G. (2004). Görmenin İktidarı, 1.b., Karakutu Yay., İstanbul. [12] Berger, J. (2016). Görme Biçimleri, Metis Yay, İstanbul. [13] Zeytinoğlu, E., Akay, A. (2013). Pisuarın Bir Dekonstrüksiyonu, 1.b., Minör Yay., İstanbul. [14] Turani, A. (2015). Sanat Terimleri Sözlüğü, 16.b.,Remzi Kitavbevi, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HOLLYWOOD SİNEMASI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin sinemanın doğuşu, tekniği, estetiği, tarihsel gelişimi, popülaritesi ve günümüzdeki işlevleri hakkında çeşitli içgörüler, eleştirel ve kuramsal perspektifler kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hollywood Tarihi,Klasik Hollywood Dönemi ,Klasik Hollywood Dönemi II,Klasik Hollywood Dönemi III,Hollywood Sineması Türleri ,Hollywood Sineması Star Sistemi ,Film İnceleme,Ara sınav,Hollywood Sineması Devamlılık Kurgusu ,Hollywood Sineması Klasik Dönem Sonrası ,Hollywood Sineması Klasik Dönem Sonrası II,Hollywood Sineması Klasik Dönem Sonrası III,Güncel Hollywood Sineması,Final Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler Hollywood sinema tarihi ve prodüksiyonu hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacaklardır. Hollywood sineması ile ilgili akademik çalışmalar yürütebilecek ve kuramsal makale yazabileceklerdir. | E, F | |
1.1.Sinema ve Kinematografın tarihsel gelişimini ve çağdaş işlevlerini kavrar. | B, E, G | |
1.2.Kinematografın temel öğelerini ayırd eder ve sınıflandırır. | A, B, E, G | |
2.1.Temel optik, teknik, estetik, dramatürjik nosyonlarını kavrar. | 10, 14, 16, 9 | |
2.2.Temel kurgu kuramlarını öğrenir ve sinematografik çerçevede kullanabilir. | 10, 9 | E, G |
1. Sinematografik süreci yorumlayabilecektir. | 10, 6, 9 | |
1.3. Sinematografik süreci açıklar ve örnekler. | 10, 13, 14, 9 | |
2. Sinema Filmi Geliştirme, Estetik ve Teknik tematiği tanımlayabilecektir. Kompozisyon ve kurgusal süreçleri tanıyacak ve ayırt edebilecektir. | 11, 16, 9 | |
2.3. Film yapım tekniğinin şematik süreçleri hakkında iç görüler kazanacaktır. | 11, 12, 9 | |
2.4. Hareketli görsel bir metni (sinema filmini) analitik bileşenlerine teknik ve estetik açıdan ayırıp yorumlayabilir, çözümleyebilir, tartışabilir ve geliştirebilir. | 10, 12, 13, 9 | |
3. Sinema kuramı, film türleri, sinemada akımlar, dünya sineması, Türk sineması,Fransız sineması, Auteur sineması, popüler sinema hakkında kuramsal ve eleştirel değerleme ve değerlendirme yetenekleri kazanacaktır. | 10, 12, 9 | B, E |
3.1. Başlangıcından günümüze bir sanat, propaganda, eğlence ve kapital nesnesi olarak sinemanın anlamını, dönüşümünü ve işlevlerini kavrar,anlar, anlamlandırır ve eleştirir. | 10, 9 | |
3.2. Dönemsel açıdan ve geliştiği ülkeler ve yönetmenler açısından sinema hakkında içgörü kazanır. | 10, 11, 12, 13, 9 | |
3.3. Popüler sinemanın işlevlerini ve günümüzdeki anlamının önemini kuramsal olarak kavrar ve çeşitli yaratıcı eleştiriler getirebilir. | 10, 9 | E |
3.4. Kitle iletişimi ve medya açısından fotoğrafinin önemini kavrar ve özgün/eleştirel/yaratıcı metinler yaratabilir/önerebilir. | A, B, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hollywood Tarihi | Büyük film stüdyoları araştırma ödevi |
2 | Klasik Hollywood Dönemi | "sinema ekonomi" "Bir Film nasıl okunur" |
3 | Klasik Hollywood Dönemi II | "Amerika Birleşik Devletleri Kısa Tarihi" okuma ödevi |
4 | Klasik Hollywood Dönemi III | "Bir Fİlm Nasıl Okunur" okuma |
5 | Hollywood Sineması Türleri | "Film Eleştirisi El Kitabı" |
6 | Hollywood Sineması Star Sistemi | Akademi ödülleri tarihi araştırma ödevi |
7 | Film İnceleme | Orson Welles sinema araştırma ödevi ve analizi |
8 | Ara sınav | Sınav Tekrarı |
9 | Hollywood Sineması Devamlılık Kurgusu | "Bir Film Nasıl Okunur" okuma |
10 | Hollywood Sineması Klasik Dönem Sonrası | "Hollywood'un Film Dili" okuma |
11 | Hollywood Sineması Klasik Dönem Sonrası II | Hollywood sineması yönetmenleri Scorsese, Coppola, Hitchcock, Hawks araştırma ödevi, film inceleme |
12 | Hollywood Sineması Klasik Dönem Sonrası III | "Hollywood'un Film Dili" |
13 | Güncel Hollywood Sineması | "Hollywood'un Film Dili" |
14 | Final Sınavı | Genel Tekrar |
Kaynak |
David Bordwell "Hollywood'un Film Dili", Timothy Corrigan "Film Eleştirisi El Kitabı", James West Davidson "Amerika Birleşik Devletleri Kısa Tarihi", James Monaco "Bir Film Nasıl Okunur" |
SEKSİYON A [T] Onaran, A. Ş., (2012). Sinemaya Giriş. 1.b., İstanbul: Agora. [1] Makal, O. (1996). Fransız Sineması. Ankara: Kitle (&Oğuz Makal). [2] Lanzoni, R. F. (2015). Başlangıcından Günümüze Fransız Sineması. Çev. Ertan Yılmaz, 1.b., İstanbul: Küre. [3] Vardar, B. (2012). Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri. 3.b., İstanbul: Beta. [4] Hayward, S. (2014). Sinemanın Temel Kavramları. 1.b., İstanbul: Es. [5] Adanır, O. (2012). Sinemada Anlam ve Anlatım. 1.b., İstanbul: Say. [6] Wollen, P. (2014). Sinemada Göstergeler ve Anlam. İstanbul: Metis. [7] Andrew, J. D. (2010). Büyük Sinema Kuramları. Çev. Zahit Atam, 1.b., İstanbul: Doruk. [8] Clarke, J. (2012). Sinema Akımlar: Sinema Dünyasını Değiştiren Filmler. Çev. Çağdaş Eylem Babaoğlu, 1.b., İstanbul: Kalkedon. [9] Blown, B. (2014). Sinemtografi: Kuram ve Uygulama. Çev. Selçuk Taylaner, 4.b., İstanbul: Hil. [10] Atayman, V., Çetinkaya, T. (2016). Popüler Sinemanın Mitolojisi. 1.b., İstanbul: Ayrıntı. [11] Ranciére, J. (2016). Sinematografik Masal. Çev.Tacettin Ertuğrul, 1.b.. İstanbul: Küre [12] Sekmeç, A. C. (2014). Türk Sinemasında Görüntü Yönetmenleri 1914-2014. 1.b., Antalya: 51. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali Yayını, ANSET Özel Sağlık ve Kültür İnş. Tic. Ltd. Şti. [13] Kaplan, F. N., Ünal Terek, G. (2011). Bilim Kurgu Sinemasını Okumak: Göstergebilimsel Yaklaşım. 1.b., İstanbul: Derin. [14] Türkoğlu, N., Öztürk, M., Aymaz G. [Yay. Haz.] (2014). Kentte Sinema Sinemada Kent. 1.b., İstanbul: Pales [15]Gabbard, G. O., Gabbard, K. (2014). Psikiyatri ve Sinema. Çev. Yusud Eradam, Esad Satılmışoğlu, 4.b., İstanbul: Okuyan Us. [16] Schnitzer, L. L., Martin, M. (2003). Devrim Sineması. 1.b., İstanbul: Agora. [17] Clark, T. (2011). Sanat ve Propaganda: Kitle Kültürü Çağında Politik İmge. Çev. Esin Hoşsucu, 2.b., İstanbul: Ayrıntı. SEKSİYON B [1] Bazin, G. (2015). Sanat Târihi: Sanatın İlk Örneklerinden Günümüze, 1.b., Kabalcı Yay., İstanbul. [2] Gombrich, E. H. (1995), Story of Art, 16th. Ed., NewYork: Phaidon. [3] France, Farago (2011). Sanat, 2.b., DoğuBatı Yay., Ankara. [4] SakızlıOhannesPaşa, Yay. Haz. KahramanBostancı (2005). Güzel Sanatlar Tarihine Giriş, Hece Yay., Ankara. [5] Freud, S. (1999). Sanat ve Edebiyat, 1.b., Payel Yay., İstanbul. [6] Kandinsky, W. (2013). Sanatta Ruhsallık Üzerine, 1.b., Altıikikırkbeş Yay., Istanbul. [7] Clark, T. (2011). Sanat ve Propaganda, 2.b., Ayrıntı Yay., İstanbul. [8] Türkdoğan, Tansel (2014). Sanat Kültür Politika: Modernizm Sonrası Tartışmalar, 1.b., Nobel Yay., İstanbul. [9] Aykut, Aygül (2012). Sanat Eğitiminde Estetik, 1.b., Hayalperest Yay., İstanbul. [10] Eroğlu, Özkan (2013). Bir Resme Nasıl Bakmalıyız, 1.b., Tekhne Yay., İstanbul. [11] Sartori, G. (2004). Görmenin İktidarı, 1.b., Karakutu Yay., İstanbul. [12] Berger, J. (2016). Görme Biçimleri, Metis Yay, İstanbul. [13] Zeytinoğlu, E., Akay, A. (2013). Pisuarın Bir Dekonstrüksiyonu, 1.b., Minör Yay., İstanbul. [14] Turani, A. (2015). Sanat Terimleri Sözlüğü, 16.b.,Remzi Kitavbevi, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |