Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cantekin CANTEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Post Prodüksiyon ve Prodüksiyon aşamaları esnasında en önemli birim olarak çalışan Kurgu, iki katmanlı bir deneyimdir. Kurgu operatörlüğü ve kurgu mantığı olarak ayırabileceğimiz bu iki katman, birbirini takip etseler de, iki farklı arka plan gerektirir. Kurgu operatörlüğü, dijital, ''linear olmayan'' kurgu programlarının kullanımını, kurgu mantığı ise kavramsal olarak hareketli görüntüde kurgunun fonksiyonun belirlenmesini içerir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film'de kurgu nedir?,Kesme biçimleri ve fonksiyonları,Murch'ün kurgu kuralları,Dijital video codec ve formatlarına giriş.,Çekim görüntülerini organize etme pratiklerine giriş,Adobe Premiere Pro programı arayüzüne giriş,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu üzerine detay başlıklar. ,Adobe Premiere Pro uygulamasında renk düzeltme,Adobe Premiere Pro'da renk düzenleme,Ses kayıt ve tasarımına giriş,Ses kayıt teknikleri uygulamaları,Proje tasarımı ve ses kurgusu,Proje ve genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurgunun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F, G |
Dijital video kurgu programlarını temel düzeyde kullanır. | 16, 6, 9 | A, E, F, G |
Film veya videonun içeriği ile kurgusu arasındaki bağlantıyı kurar. | 10, 16 | A, D, G, H |
Filmin ya da videonun kurgu türünü belirler. | 10, 16, 6, 9 | E, F, H |
Temel düzeyde video kurgusu yapabilir, geliştirebilir ya da yapımına katkı sağlar. | 6, 9 | D, E, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film'de kurgu nedir? | Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi. |
2 | Kesme biçimleri ve fonksiyonları | Farklı kesme türleri içeren müzik videolarının izlenmesi. |
3 | Murch'ün kurgu kuralları | Walter Murch'ün ''Göz Kırptığında'' kitabının okunması |
4 | Dijital video codec ve formatlarına giriş. | Popüler video formatları üzerine online tarama yapılması. |
5 | Çekim görüntülerini organize etme pratiklerine giriş | Adobe Premiere Pro uygulamasının güncellenmesi. |
6 | Adobe Premiere Pro programı arayüzüne giriş | Adobe Premiere Pro programının arayüzünde kısa bir deneme yapılması. |
7 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu | Adobe Premiere Pro araçlarının denenmesi. |
8 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu üzerine detay başlıklar. | Adobe Premiere Pro 'nun sequence düzenleme fonksiyonlarının denenmesi. |
9 | Adobe Premiere Pro uygulamasında renk düzeltme | Renk düzenleme konusunda örnek bir filmin izlenmesi. |
10 | Adobe Premiere Pro'da renk düzenleme | Renk düzenlemesi ikonik bir filmin izlenmesi. |
11 | Ses kayıt ve tasarımına giriş | Ses tasarımı konusunda örnek bir filmin izlenmesi |
12 | Ses kayıt teknikleri uygulamaları | Temel araçlarla ses kaydının denenmesi |
13 | Proje tasarımı ve ses kurgusu | Dönem sonu projesi üzerine fikir üretilmesi. |
14 | Proje ve genel değerlendirme | Projenin son kesimlerinin tamamlanması. |
Kaynak |
Film Riot https://www.youtube.com/user/filmriot LinkedIn Learning - Video Editing https://www.linkedin.com/learning/topics/video-editing Adobe Premiere Pro Help https://helpx.adobe.com/premiere-pro/user-guide.html Vimeo Video School https://vimeo.com/blog/category/video-school PremiumBeat Blog https://www.premiumbeat.com/blog/ r/VideoEditing (Reddit) https://www.reddit.com/r/VideoEditing No Film School https://nofilmschool.com Tuts+ Video Editing Tutorials https://tutsplus.com/t/tutorials Filmora Help Center https://filmora.wondershare.com/guide/ Casey Faris YouTube https://www.youtube.com/@CaseyFaris |
Adobe Premiere Pro için Adobe Resmi Kılavuzları adobe.com üzerinden izlenebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 5 | 8 | 40 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 6 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 6 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 6 | 30 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cantekin CANTEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Post Prodüksiyon ve Prodüksiyon aşamaları esnasında en önemli birim olarak çalışan Kurgu, iki katmanlı bir deneyimdir. Kurgu operatörlüğü ve kurgu mantığı olarak ayırabileceğimiz bu iki katman, birbirini takip etseler de, iki farklı arka plan gerektirir. Kurgu operatörlüğü, dijital, ''linear olmayan'' kurgu programlarının kullanımını, kurgu mantığı ise kavramsal olarak hareketli görüntüde kurgunun fonksiyonun belirlenmesini içerir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film'de kurgu nedir?,Kesme biçimleri ve fonksiyonları,Murch'ün kurgu kuralları,Dijital video codec ve formatlarına giriş.,Çekim görüntülerini organize etme pratiklerine giriş,Adobe Premiere Pro programı arayüzüne giriş,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu üzerine detay başlıklar. ,Adobe Premiere Pro uygulamasında renk düzeltme,Adobe Premiere Pro'da renk düzenleme,Ses kayıt ve tasarımına giriş,Ses kayıt teknikleri uygulamaları,Proje tasarımı ve ses kurgusu,Proje ve genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurgunun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F, G |
Dijital video kurgu programlarını temel düzeyde kullanır. | 16, 6, 9 | A, E, F, G |
Film veya videonun içeriği ile kurgusu arasındaki bağlantıyı kurar. | 10, 16 | A, D, G, H |
Filmin ya da videonun kurgu türünü belirler. | 10, 16, 6, 9 | E, F, H |
Temel düzeyde video kurgusu yapabilir, geliştirebilir ya da yapımına katkı sağlar. | 6, 9 | D, E, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film'de kurgu nedir? | Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi. |
2 | Kesme biçimleri ve fonksiyonları | Farklı kesme türleri içeren müzik videolarının izlenmesi. |
3 | Murch'ün kurgu kuralları | Walter Murch'ün ''Göz Kırptığında'' kitabının okunması |
4 | Dijital video codec ve formatlarına giriş. | Popüler video formatları üzerine online tarama yapılması. |
5 | Çekim görüntülerini organize etme pratiklerine giriş | Adobe Premiere Pro uygulamasının güncellenmesi. |
6 | Adobe Premiere Pro programı arayüzüne giriş | Adobe Premiere Pro programının arayüzünde kısa bir deneme yapılması. |
7 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu | Adobe Premiere Pro araçlarının denenmesi. |
8 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu üzerine detay başlıklar. | Adobe Premiere Pro 'nun sequence düzenleme fonksiyonlarının denenmesi. |
9 | Adobe Premiere Pro uygulamasında renk düzeltme | Renk düzenleme konusunda örnek bir filmin izlenmesi. |
10 | Adobe Premiere Pro'da renk düzenleme | Renk düzenlemesi ikonik bir filmin izlenmesi. |
11 | Ses kayıt ve tasarımına giriş | Ses tasarımı konusunda örnek bir filmin izlenmesi |
12 | Ses kayıt teknikleri uygulamaları | Temel araçlarla ses kaydının denenmesi |
13 | Proje tasarımı ve ses kurgusu | Dönem sonu projesi üzerine fikir üretilmesi. |
14 | Proje ve genel değerlendirme | Projenin son kesimlerinin tamamlanması. |
Kaynak |
Film Riot https://www.youtube.com/user/filmriot LinkedIn Learning - Video Editing https://www.linkedin.com/learning/topics/video-editing Adobe Premiere Pro Help https://helpx.adobe.com/premiere-pro/user-guide.html Vimeo Video School https://vimeo.com/blog/category/video-school PremiumBeat Blog https://www.premiumbeat.com/blog/ r/VideoEditing (Reddit) https://www.reddit.com/r/VideoEditing No Film School https://nofilmschool.com Tuts+ Video Editing Tutorials https://tutsplus.com/t/tutorials Filmora Help Center https://filmora.wondershare.com/guide/ Casey Faris YouTube https://www.youtube.com/@CaseyFaris |
Adobe Premiere Pro için Adobe Resmi Kılavuzları adobe.com üzerinden izlenebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |