Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE TOPLUMSAL CİNSİYET | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; toplumsal cinsiyetin nasıl inşa edildiğini görmek, bu konuda geliştirilen kuramsal yaklaşımları incelemek, toplumsal cinsiyetin yeniden inşasında medyanın rolünü ortaya koymak, medyanın beden üzerindeki politikalarını irdelemek, medyanın cinsiyetçi politikalarının nefret söylemi üzerindeki etkisini incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya ve Toplumsal Cinsiyete Giriş,Toplumsal Cinsiyet,Toplumsal Cinsiyet Kuramları ,Toplumsal Cinsiyet Kuramları ,Önyargı ve Toplumsal Cinsiyet,Toplumsal Cinsiyet Kalıpyargıları,Kitle Kültürü, Popüler Kültür ve Toplumsal Cinsiyet,Gender, Advertising and Marketing,Toplumsal Cinsiyet, Reklam ve Pazarlama,Haberlerde Çocuk ve Kadınların Sunumu,TV Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet,Dizilerde Toplumsal Cinsiyet,Yeni Medyada Toplumsal Cinsiyet,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Toplumsal cinsiyetin nasıl inşa edildiğini ifade eder. | ||
2-Toplumsal cinsiyetin yeniden inşasında medyanın rolünü açıklar. | ||
3-Medyanın beden üzerindeki politikalarını tartışır. | ||
4- Medyanın cinsiyetçi politikaları ile nefret söylemi arasında bağ kurar, ilişkilendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya ve Toplumsal Cinsiyete Giriş | |
2 | Toplumsal Cinsiyet | |
3 | Toplumsal Cinsiyet Kuramları | |
4 | Toplumsal Cinsiyet Kuramları | |
5 | Önyargı ve Toplumsal Cinsiyet | |
6 | Toplumsal Cinsiyet Kalıpyargıları | |
7 | Kitle Kültürü, Popüler Kültür ve Toplumsal Cinsiyet | |
8 | Gender, Advertising and Marketing | |
9 | Toplumsal Cinsiyet, Reklam ve Pazarlama | |
10 | Haberlerde Çocuk ve Kadınların Sunumu | |
11 | TV Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet | |
12 | Dizilerde Toplumsal Cinsiyet | |
13 | Yeni Medyada Toplumsal Cinsiyet | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Dökmen, Z. (2022). Toplumsal Cinsiyet-Sosyal Psikolojik Açıklamalar. 12.basım. Remzi Kitabevi: İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE TOPLUMSAL CİNSİYET | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; toplumsal cinsiyetin nasıl inşa edildiğini görmek, bu konuda geliştirilen kuramsal yaklaşımları incelemek, toplumsal cinsiyetin yeniden inşasında medyanın rolünü ortaya koymak, medyanın beden üzerindeki politikalarını irdelemek, medyanın cinsiyetçi politikalarının nefret söylemi üzerindeki etkisini incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya ve Toplumsal Cinsiyete Giriş,Toplumsal Cinsiyet,Toplumsal Cinsiyet Kuramları ,Toplumsal Cinsiyet Kuramları ,Önyargı ve Toplumsal Cinsiyet,Toplumsal Cinsiyet Kalıpyargıları,Kitle Kültürü, Popüler Kültür ve Toplumsal Cinsiyet,Gender, Advertising and Marketing,Toplumsal Cinsiyet, Reklam ve Pazarlama,Haberlerde Çocuk ve Kadınların Sunumu,TV Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet,Dizilerde Toplumsal Cinsiyet,Yeni Medyada Toplumsal Cinsiyet,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Toplumsal cinsiyetin nasıl inşa edildiğini ifade eder. | ||
2-Toplumsal cinsiyetin yeniden inşasında medyanın rolünü açıklar. | ||
3-Medyanın beden üzerindeki politikalarını tartışır. | ||
4- Medyanın cinsiyetçi politikaları ile nefret söylemi arasında bağ kurar, ilişkilendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya ve Toplumsal Cinsiyete Giriş | |
2 | Toplumsal Cinsiyet | |
3 | Toplumsal Cinsiyet Kuramları | |
4 | Toplumsal Cinsiyet Kuramları | |
5 | Önyargı ve Toplumsal Cinsiyet | |
6 | Toplumsal Cinsiyet Kalıpyargıları | |
7 | Kitle Kültürü, Popüler Kültür ve Toplumsal Cinsiyet | |
8 | Gender, Advertising and Marketing | |
9 | Toplumsal Cinsiyet, Reklam ve Pazarlama | |
10 | Haberlerde Çocuk ve Kadınların Sunumu | |
11 | TV Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet | |
12 | Dizilerde Toplumsal Cinsiyet | |
13 | Yeni Medyada Toplumsal Cinsiyet | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Dökmen, Z. (2022). Toplumsal Cinsiyet-Sosyal Psikolojik Açıklamalar. 12.basım. Remzi Kitabevi: İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |