Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL HİKAYE ANLATICILIĞIMGS4214909Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Cumartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHikaye anlatıcılığının tarihsel ve yapısal dönüşümünü analiz ederek farklı alanlara içerik üretimini öğretmek. Görsel hikaye anlatıcılığını, sesli anlatıyı ve sesin anlatıya etkisini, transmedya hikaye anlatıcılığını, sosyal medya kapsamında anlatıyı ve hikaye anlatıcılığının geleceğini tartışır.
Dersin İçeriğiBu ders; ödevlerin tanıtılması ve syllabusun gözden geçirilmesi.
Dijital hikaye anlatıcılığı konseptlerine giriş.,Hikaye anlatıcılığının tarihi ve dönüşümü: ilk örneklerden dijital medyaya uzanan yol.,Temel hikaye anlatıcılığı: hikayenin inşası, karakter gelişimi, kahramanın yolculuğu.,Temel hikaye anlatıcılığı: başarılı bir hikayenin ögeleri, anlatı analizi. Hikaye anlatıcılığı türleri.
,Hikaye anlatıcılığı araçları: dijital yazılım ve teknolojiler. Hikaye anlatıcılık türlerine devam. Dijital mecraların tanıtılması ve değerlendirilmesi.,Görsel hikaye anlatıcılığı: görsel dil, görsel kültür. Vize ödevi proje taslaklarının grup içinde tartışılması.,Görsel hikaye anlatıcılığı türleri: film, resim, video, fotoğraf, tasarım... Vize ödevi proje taslaklarının grup içinde tartışılmasına devam.
,Görsel hikaye anlatıcılığı türleri: film, resim, video, fotoğraf, tasarım... Vize ödevi proje taslaklarının grup içinde tartışılmasına devam.
,Görsel hikaye anlatıcılığı: anlatı analizi, görsel dile devam. Final projesi
için vize sonrası değerlendirmeler.,Anlatıda ses: tek başına ve diğer anlatıcılık türleri içerisinde sesin işlevi. Ses üzerinden anlatı analizi.
,Transmedya hikaye anlatıcılığı. Sosyal medyada hikaye anlatıcılığına giriş: sosyal medyanın görsel dili.,Sosyal medyada hikaye anlatıcılığına devam: Sosyal medyada anlatı tasarısı, Instagram, TikTok ve diğer mecralarda anlatı analizi. Sosyal medyada içerik dağıtımı. Etik ve telif sorunlara giriş. Final ödevlerinde ilerlemelerin takibi.,Gelişmiş dijital hikaye anlatıcılık türleri ve gelecekte hikaye anlatıcılığı üzerine: etkileşimli içerikler, sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik, yapay zeka. Final ödevlerinde ilerlemelerin takibi.
,Gelişmiş dijital hikaye anlatıcılık türleri ve gelecekte hikaye anlatıcılığı üzerine devam. Final ödevlerinin grup içinde tartışılması ve nihayete erdirilmesi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders, öğrencilere dijital medyanın gücünü kullanarak etkili hikayeler anlatma yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır. Günümüzün dijital çağında, hikaye anlatıcılığı dijital platformlarda, video prodüksiyonunda, interaktif medyada ve sosyal medya araçlarıyla bütünleşerek önemli bir beceri haline gelmiştir. Dijital hikaye anlatıcılığının temel prensiplerini, tekniklerini ve en iyi uygulamalarını öğrenmek için bu derse kayıt yaptıran öğrenciler, kreatif hikayelerin dijital dünyada nasıl iletişim kurabileceğini keşfedeceklerdir.10, 13, 19, 37, 5, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 ödevlerin tanıtılması ve syllabusun gözden geçirilmesi.
Dijital hikaye anlatıcılığı konseptlerine giriş.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
2Hikaye anlatıcılığının tarihi ve dönüşümü: ilk örneklerden dijital medyaya uzanan yol.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
3Temel hikaye anlatıcılığı: hikayenin inşası, karakter gelişimi, kahramanın yolculuğu.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
4Temel hikaye anlatıcılığı: başarılı bir hikayenin ögeleri, anlatı analizi. Hikaye anlatıcılığı türleri.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
5Hikaye anlatıcılığı araçları: dijital yazılım ve teknolojiler. Hikaye anlatıcılık türlerine devam. Dijital mecraların tanıtılması ve değerlendirilmesi.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
6Görsel hikaye anlatıcılığı: görsel dil, görsel kültür. Vize ödevi proje taslaklarının grup içinde tartışılması.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
7Görsel hikaye anlatıcılığı türleri: film, resim, video, fotoğraf, tasarım... Vize ödevi proje taslaklarının grup içinde tartışılmasına devam.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
8Görsel hikaye anlatıcılığı türleri: film, resim, video, fotoğraf, tasarım... Vize ödevi proje taslaklarının grup içinde tartışılmasına devam.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
9Görsel hikaye anlatıcılığı: anlatı analizi, görsel dile devam. Final projesi
için vize sonrası değerlendirmeler.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
10Anlatıda ses: tek başına ve diğer anlatıcılık türleri içerisinde sesin işlevi. Ses üzerinden anlatı analizi.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
11Transmedya hikaye anlatıcılığı. Sosyal medyada hikaye anlatıcılığına giriş: sosyal medyanın görsel dili.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
12Sosyal medyada hikaye anlatıcılığına devam: Sosyal medyada anlatı tasarısı, Instagram, TikTok ve diğer mecralarda anlatı analizi. Sosyal medyada içerik dağıtımı. Etik ve telif sorunlara giriş. Final ödevlerinde ilerlemelerin takibi.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
13Gelişmiş dijital hikaye anlatıcılık türleri ve gelecekte hikaye anlatıcılığı üzerine: etkileşimli içerikler, sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik, yapay zeka. Final ödevlerinde ilerlemelerin takibi.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
14Gelişmiş dijital hikaye anlatıcılık türleri ve gelecekte hikaye anlatıcılığı üzerine devam. Final ödevlerinin grup içinde tartışılması ve nihayete erdirilmesi.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
Kaynak
Campbell, Joseph. Kahramanın sonsuz yolculuğu. İthaki Yayınları, 2023. Jenkins, Henry. Cesur Yeni Medya - Teknolojiler ve Hayran Kültürü. Iletisim Yayincilik, 2016. Kundera, Milan. Roman Sanatı. Can Yayınları, 2019. Field, Syd. Senaryo: Senaryo Yazımının Temelleri. Alfa Yayınları, 2020. Berger, John. Gorme Bicimleri. Metis Yayincilik, 2019. Basol, Öktem. Senaryo Kitabi: Senaryo Yazim Teknikleri ve Film Öyküleri. Ithaki Yayinlari. 2021. Bordwell, D., Thompson, K., & Yılmaz, E. (2012). Film sanatı: Bir giriş (E. S. Onat, Çev.; İkinci Baskı: Mart 2012). De Ki Basım Yayın.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL HİKAYE ANLATICILIĞIMGS4214909Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Cumartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHikaye anlatıcılığının tarihsel ve yapısal dönüşümünü analiz ederek farklı alanlara içerik üretimini öğretmek. Görsel hikaye anlatıcılığını, sesli anlatıyı ve sesin anlatıya etkisini, transmedya hikaye anlatıcılığını, sosyal medya kapsamında anlatıyı ve hikaye anlatıcılığının geleceğini tartışır.
Dersin İçeriğiBu ders; ödevlerin tanıtılması ve syllabusun gözden geçirilmesi.
Dijital hikaye anlatıcılığı konseptlerine giriş.,Hikaye anlatıcılığının tarihi ve dönüşümü: ilk örneklerden dijital medyaya uzanan yol.,Temel hikaye anlatıcılığı: hikayenin inşası, karakter gelişimi, kahramanın yolculuğu.,Temel hikaye anlatıcılığı: başarılı bir hikayenin ögeleri, anlatı analizi. Hikaye anlatıcılığı türleri.
,Hikaye anlatıcılığı araçları: dijital yazılım ve teknolojiler. Hikaye anlatıcılık türlerine devam. Dijital mecraların tanıtılması ve değerlendirilmesi.,Görsel hikaye anlatıcılığı: görsel dil, görsel kültür. Vize ödevi proje taslaklarının grup içinde tartışılması.,Görsel hikaye anlatıcılığı türleri: film, resim, video, fotoğraf, tasarım... Vize ödevi proje taslaklarının grup içinde tartışılmasına devam.
,Görsel hikaye anlatıcılığı türleri: film, resim, video, fotoğraf, tasarım... Vize ödevi proje taslaklarının grup içinde tartışılmasına devam.
,Görsel hikaye anlatıcılığı: anlatı analizi, görsel dile devam. Final projesi
için vize sonrası değerlendirmeler.,Anlatıda ses: tek başına ve diğer anlatıcılık türleri içerisinde sesin işlevi. Ses üzerinden anlatı analizi.
,Transmedya hikaye anlatıcılığı. Sosyal medyada hikaye anlatıcılığına giriş: sosyal medyanın görsel dili.,Sosyal medyada hikaye anlatıcılığına devam: Sosyal medyada anlatı tasarısı, Instagram, TikTok ve diğer mecralarda anlatı analizi. Sosyal medyada içerik dağıtımı. Etik ve telif sorunlara giriş. Final ödevlerinde ilerlemelerin takibi.,Gelişmiş dijital hikaye anlatıcılık türleri ve gelecekte hikaye anlatıcılığı üzerine: etkileşimli içerikler, sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik, yapay zeka. Final ödevlerinde ilerlemelerin takibi.
,Gelişmiş dijital hikaye anlatıcılık türleri ve gelecekte hikaye anlatıcılığı üzerine devam. Final ödevlerinin grup içinde tartışılması ve nihayete erdirilmesi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders, öğrencilere dijital medyanın gücünü kullanarak etkili hikayeler anlatma yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır. Günümüzün dijital çağında, hikaye anlatıcılığı dijital platformlarda, video prodüksiyonunda, interaktif medyada ve sosyal medya araçlarıyla bütünleşerek önemli bir beceri haline gelmiştir. Dijital hikaye anlatıcılığının temel prensiplerini, tekniklerini ve en iyi uygulamalarını öğrenmek için bu derse kayıt yaptıran öğrenciler, kreatif hikayelerin dijital dünyada nasıl iletişim kurabileceğini keşfedeceklerdir.10, 13, 19, 37, 5, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 ödevlerin tanıtılması ve syllabusun gözden geçirilmesi.
Dijital hikaye anlatıcılığı konseptlerine giriş.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
2Hikaye anlatıcılığının tarihi ve dönüşümü: ilk örneklerden dijital medyaya uzanan yol.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
3Temel hikaye anlatıcılığı: hikayenin inşası, karakter gelişimi, kahramanın yolculuğu.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
4Temel hikaye anlatıcılığı: başarılı bir hikayenin ögeleri, anlatı analizi. Hikaye anlatıcılığı türleri.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
5Hikaye anlatıcılığı araçları: dijital yazılım ve teknolojiler. Hikaye anlatıcılık türlerine devam. Dijital mecraların tanıtılması ve değerlendirilmesi.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
6Görsel hikaye anlatıcılığı: görsel dil, görsel kültür. Vize ödevi proje taslaklarının grup içinde tartışılması.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
7Görsel hikaye anlatıcılığı türleri: film, resim, video, fotoğraf, tasarım... Vize ödevi proje taslaklarının grup içinde tartışılmasına devam.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
8Görsel hikaye anlatıcılığı türleri: film, resim, video, fotoğraf, tasarım... Vize ödevi proje taslaklarının grup içinde tartışılmasına devam.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
9Görsel hikaye anlatıcılığı: anlatı analizi, görsel dile devam. Final projesi
için vize sonrası değerlendirmeler.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
10Anlatıda ses: tek başına ve diğer anlatıcılık türleri içerisinde sesin işlevi. Ses üzerinden anlatı analizi.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
11Transmedya hikaye anlatıcılığı. Sosyal medyada hikaye anlatıcılığına giriş: sosyal medyanın görsel dili.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
12Sosyal medyada hikaye anlatıcılığına devam: Sosyal medyada anlatı tasarısı, Instagram, TikTok ve diğer mecralarda anlatı analizi. Sosyal medyada içerik dağıtımı. Etik ve telif sorunlara giriş. Final ödevlerinde ilerlemelerin takibi.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
13Gelişmiş dijital hikaye anlatıcılık türleri ve gelecekte hikaye anlatıcılığı üzerine: etkileşimli içerikler, sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik, yapay zeka. Final ödevlerinde ilerlemelerin takibi.
ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
14Gelişmiş dijital hikaye anlatıcılık türleri ve gelecekte hikaye anlatıcılığı üzerine devam. Final ödevlerinin grup içinde tartışılması ve nihayete erdirilmesi.ilgili kaynaktan ilgili bölümlerin okunması
Kaynak
Campbell, Joseph. Kahramanın sonsuz yolculuğu. İthaki Yayınları, 2023. Jenkins, Henry. Cesur Yeni Medya - Teknolojiler ve Hayran Kültürü. Iletisim Yayincilik, 2016. Kundera, Milan. Roman Sanatı. Can Yayınları, 2019. Field, Syd. Senaryo: Senaryo Yazımının Temelleri. Alfa Yayınları, 2020. Berger, John. Gorme Bicimleri. Metis Yayincilik, 2019. Basol, Öktem. Senaryo Kitabi: Senaryo Yazim Teknikleri ve Film Öyküleri. Ithaki Yayinlari. 2021. Bordwell, D., Thompson, K., & Yılmaz, E. (2012). Film sanatı: Bir giriş (E. S. Onat, Çev.; İkinci Baskı: Mart 2012). De Ki Basım Yayın.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05