Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL OYUN TASARIMINA GİRİŞMGS4114907Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı

Perşembe 12:00-12:45

Perşembe 12:45-13:30

Perşembe 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Yusuf ÖZIŞIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, temel oyun tasarımı içeriği kapsamında güncel sayısal oyunların yapıları ve teknolojileri hakkında bilgi verir, uygulamalı olarak bilgisayar ortamında görsel çalışmalar yapar ve örnek bir oyun tasarımı projesi oluşturur.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyuncu Türleri,Oyunun Unsurları,Kurallara Giriş,Kuralları Öğrenmek ve Kırmak: Denge,Oyun Mekanikleri Tasarlama,Hikayeye Giriş,Hikayenin Amacı,Hikaye Tasarlama,Karakterlere Giriş,Oyuncu Türleri,Çok Oyunculu Kurallar ve Denge,Karakter Tasarlama,Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu,Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyun tasarımı projesi hazırlar. 8E, F
Dijital oyun formatlarını ve tasarımlarını listeler, farklarını analiz eder.16, 9E, F
Oyun tasarımının aşamalarını yorumlar.16, 9E
Oyun tasarımında kullanılan güncel yazılımları inceler. 6, 8, 9E, F
Çeşitli grafik programlarında hazırlanmış görsel öğeleri uygular.16, 6, 9E
Ses ve görüntüleri kullanarak dijital oyun tasarlar.16, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyuncu TürleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
2Oyunun UnsurlarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3Kurallara GirişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Kuralları Öğrenmek ve Kırmak: DengeVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Oyun Mekanikleri TasarlamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Hikayeye GirişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Hikayenin AmacıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8Hikaye TasarlamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9Karakterlere GirişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10Oyuncu TürleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Çok Oyunculu Kurallar ve DengeVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12Karakter TasarlamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonuVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonuVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
https://www.gamasutra.com/ https://www.youtube.com/extracredits https://www.youtube.com/@Gdconf https://www.youtube.com/@Brackeys https://www.youtube.com/@GMTK

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20120
Genel Sınav ve Hazırlığı20120
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL OYUN TASARIMINA GİRİŞMGS4114907Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı

Perşembe 12:00-12:45

Perşembe 12:45-13:30

Perşembe 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Yusuf ÖZIŞIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, temel oyun tasarımı içeriği kapsamında güncel sayısal oyunların yapıları ve teknolojileri hakkında bilgi verir, uygulamalı olarak bilgisayar ortamında görsel çalışmalar yapar ve örnek bir oyun tasarımı projesi oluşturur.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyuncu Türleri,Oyunun Unsurları,Kurallara Giriş,Kuralları Öğrenmek ve Kırmak: Denge,Oyun Mekanikleri Tasarlama,Hikayeye Giriş,Hikayenin Amacı,Hikaye Tasarlama,Karakterlere Giriş,Oyuncu Türleri,Çok Oyunculu Kurallar ve Denge,Karakter Tasarlama,Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu,Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyun tasarımı projesi hazırlar. 8E, F
Dijital oyun formatlarını ve tasarımlarını listeler, farklarını analiz eder.16, 9E, F
Oyun tasarımının aşamalarını yorumlar.16, 9E
Oyun tasarımında kullanılan güncel yazılımları inceler. 6, 8, 9E, F
Çeşitli grafik programlarında hazırlanmış görsel öğeleri uygular.16, 6, 9E
Ses ve görüntüleri kullanarak dijital oyun tasarlar.16, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyuncu TürleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
2Oyunun UnsurlarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3Kurallara GirişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Kuralları Öğrenmek ve Kırmak: DengeVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Oyun Mekanikleri TasarlamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Hikayeye GirişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Hikayenin AmacıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8Hikaye TasarlamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9Karakterlere GirişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10Oyuncu TürleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Çok Oyunculu Kurallar ve DengeVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12Karakter TasarlamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonuVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonuVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
https://www.gamasutra.com/ https://www.youtube.com/extracredits https://www.youtube.com/@Gdconf https://www.youtube.com/@Brackeys https://www.youtube.com/@GMTK

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05