Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BLOK ZİNCİR TEKNOLOJİLERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nurullah Mahmut DÜNDAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda yeni yer edinmeye başlayan Blockchain, Bitcoin ve kripto paraları, dijital madenciliği, uluslararası ticaretteki hacimlerini ve bunların geleceğimizde ki yerini tartışmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Blok Zincir Teknolojilerine Giriş,Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak, Blockchain nedir?,Blockchain ne kadar güvenli?,Kripto para nedir?,Kripto para madenciliği nedir?,Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?,Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?,Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri,Uluslararası ticarette kripto paraların yeri,Dijital Para Arzı ve Merkeziyetsiz Finans De-Fi Nedir?,Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi,NFT, Metaverse Nedir?,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Blockchain Teknolojisi ile ilgili kavramları tanımlar. 10, 11, 13, 16, 2, 4, 6, 8, 9A, E, F
Blockchain Teknolojisinin nerelerde ve nasıl kullanıldığını kavrar.10, 16, 6D, E, F
Blockchain Teknolojisi ile kripto paraların nasıl üretildiğini özetler. 16, 2, 3A, D, E
Bitcoin ve benzeri kripto paraların nerelerde ve ne şekilde kullanıldığını açıklar.10, 13, 2, 3, 37, 38, 8, 9D, E, G, H
Dijital madencilik ile ilgili fikirleri tartışır.10, 11, 2, 6A, D, E
Kripto Paraların gelecekte hayatımızı nasıl değiştirebileceğini kavrar.16, 2, 6A, E, H
Dünyadaki ticaretin kripto paralara yönelişi hakkında neden sonu ilişkisi kurar.16, 6A, D, E
Yeni dijital güvenlik önlemleri üzerine tartışır.10, 11, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Blok Zincir Teknolojilerine GirişBlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
2Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamakBlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
3 Blockchain nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
4Blockchain ne kadar güvenli?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
5Kripto para nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
6Kripto para madenciliği nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
7Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
8Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
9Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleriBlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
10Uluslararası ticarette kripto paraların yeriBlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
11Dijital Para Arzı ve Merkeziyetsiz Finans De-Fi Nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
12Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisiBlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
13NFT, Metaverse Nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
14Proje SunumlarıBlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
Kaynak
BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017 Kriptopara Çağı Bitcoin ve Dijital Paranın Küresel Ekonomik Sisteme Meydan Okuması, Paul Vigna , Michael J. Casey, 2017 Kripto Para Bitcoin, Levent Kurt, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme11010
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BLOK ZİNCİR TEKNOLOJİLERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nurullah Mahmut DÜNDAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda yeni yer edinmeye başlayan Blockchain, Bitcoin ve kripto paraları, dijital madenciliği, uluslararası ticaretteki hacimlerini ve bunların geleceğimizde ki yerini tartışmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Blok Zincir Teknolojilerine Giriş,Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak, Blockchain nedir?,Blockchain ne kadar güvenli?,Kripto para nedir?,Kripto para madenciliği nedir?,Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?,Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?,Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri,Uluslararası ticarette kripto paraların yeri,Dijital Para Arzı ve Merkeziyetsiz Finans De-Fi Nedir?,Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi,NFT, Metaverse Nedir?,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Blockchain Teknolojisi ile ilgili kavramları tanımlar. 10, 11, 13, 16, 2, 4, 6, 8, 9A, E, F
Blockchain Teknolojisinin nerelerde ve nasıl kullanıldığını kavrar.10, 16, 6D, E, F
Blockchain Teknolojisi ile kripto paraların nasıl üretildiğini özetler. 16, 2, 3A, D, E
Bitcoin ve benzeri kripto paraların nerelerde ve ne şekilde kullanıldığını açıklar.10, 13, 2, 3, 37, 38, 8, 9D, E, G, H
Dijital madencilik ile ilgili fikirleri tartışır.10, 11, 2, 6A, D, E
Kripto Paraların gelecekte hayatımızı nasıl değiştirebileceğini kavrar.16, 2, 6A, E, H
Dünyadaki ticaretin kripto paralara yönelişi hakkında neden sonu ilişkisi kurar.16, 6A, D, E
Yeni dijital güvenlik önlemleri üzerine tartışır.10, 11, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Blok Zincir Teknolojilerine GirişBlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
2Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamakBlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
3 Blockchain nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
4Blockchain ne kadar güvenli?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
5Kripto para nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
6Kripto para madenciliği nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
7Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
8Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
9Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleriBlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
10Uluslararası ticarette kripto paraların yeriBlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
11Dijital Para Arzı ve Merkeziyetsiz Finans De-Fi Nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
12Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisiBlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
13NFT, Metaverse Nedir?BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
14Proje SunumlarıBlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017
Kaynak
BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017 Kriptopara Çağı Bitcoin ve Dijital Paranın Küresel Ekonomik Sisteme Meydan Okuması, Paul Vigna , Michael J. Casey, 2017 Kripto Para Bitcoin, Levent Kurt, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05