Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SES TASARIMI VE EFEKT-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nazım ÇINAR, Doç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPre-Prodüksiyon /Prodüksiyon / Post prodüksiyon aşamasında ses tasarımı ve ekipmanı üzerinden teknik donanım edinme ve varolagelen çalışmalardan hareketle; yaratıcı çözümler geliştirebilme becerileri edindirerek, bireysel ya da çalışılması muhtemel ekiplerle olabilecek diyalogsal ve pratik ilerleyişte, gerekli temel donanımı ve kültürü edindiren teorik çalışmalar ve uygulamalar.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 / Dökümantasyon çalışması,Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 /Dökümantasyon Çalışması,Temel ses tasarımı ve foley çalışmaları 1 / Dökümantasyon çalışması ,Sinemada Ses Fiziği 1 / Dökümantasyon çalışması,Sinemada Ses Fiziği 2,İşitsel Sinematografi Teknikleri- 1,İşitsel Sinematografi Teknikleri-2 ,İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 ,İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 / Senaryo ve metin bağlamında, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / Dökümantasyon Çalışması,Ses programları 1 (Cubase vs),Sanat yönetiminde ve konsep tasarımına göre, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / İşitsel Sinematografi / Dökümantasyon çalışması / Ses programları 2 (Cubase vs),Ses bankası çalışması ve dijital ortamda ses kütüphanesi kullanımları / Dökümantasyon çalışması / ADR çalışmaları ve post prodüksiyonda ADR mantığı ve yaklaşımları / Ses programları 3,Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 1,Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 2,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel medya unsurlarındaki işitsel unsurlara dair teorik ve felsefik analiz yapar.10, 12, 13, 16, 5, 6, 9A, E
Ses merkezli konsept dizayn uygular.10, 11, 14, 16, 2, 5, 6, 8, 9A, E
Temel Miks ve Ses Tasarımı uygular.10, 11, 13, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, E
Görsel Medya / Müzik / Psikoakustik ilişkilerinin metinsel ve sanatsal üst düzey okumalarına sahip olma becerilerini edinir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 2, 21, 4, 6, 9A, E
Kavramsal olarak temel ses bilgisine sahip olur.9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 / Dökümantasyon çalışması
2Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 /Dökümantasyon ÇalışmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
3Temel ses tasarımı ve foley çalışmaları 1 / Dökümantasyon çalışması Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
4Sinemada Ses Fiziği 1 / Dökümantasyon çalışmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
5Sinemada Ses Fiziği 2Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
6İşitsel Sinematografi Teknikleri- 1Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
7İşitsel Sinematografi Teknikleri-2 Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
8İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
9İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 / Senaryo ve metin bağlamında, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / Dökümantasyon Çalışması,Ses programları 1 (Cubase vs)Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
10Sanat yönetiminde ve konsep tasarımına göre, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / İşitsel Sinematografi / Dökümantasyon çalışması / Ses programları 2 (Cubase vs)Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
11Ses bankası çalışması ve dijital ortamda ses kütüphanesi kullanımları / Dökümantasyon çalışması / ADR çalışmaları ve post prodüksiyonda ADR mantığı ve yaklaşımları / Ses programları 3Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
12Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 1Final projesine hazırlık
13Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 2Final projesine hazırlık
14DeğerlendirmeFinal projesinin tamamlanması
Kaynak
https://www.youtube.com/@filmriot http://filmsound.org https://www.youtube.com/@SoundWorksCollection https://www.youtube.com/@inthemix https://www.youtube.com/@RedMeansRecording

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10220
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler22040
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı236
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)148
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SES TASARIMI VE EFEKT-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nazım ÇINAR, Doç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPre-Prodüksiyon /Prodüksiyon / Post prodüksiyon aşamasında ses tasarımı ve ekipmanı üzerinden teknik donanım edinme ve varolagelen çalışmalardan hareketle; yaratıcı çözümler geliştirebilme becerileri edindirerek, bireysel ya da çalışılması muhtemel ekiplerle olabilecek diyalogsal ve pratik ilerleyişte, gerekli temel donanımı ve kültürü edindiren teorik çalışmalar ve uygulamalar.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 / Dökümantasyon çalışması,Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 /Dökümantasyon Çalışması,Temel ses tasarımı ve foley çalışmaları 1 / Dökümantasyon çalışması ,Sinemada Ses Fiziği 1 / Dökümantasyon çalışması,Sinemada Ses Fiziği 2,İşitsel Sinematografi Teknikleri- 1,İşitsel Sinematografi Teknikleri-2 ,İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 ,İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 / Senaryo ve metin bağlamında, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / Dökümantasyon Çalışması,Ses programları 1 (Cubase vs),Sanat yönetiminde ve konsep tasarımına göre, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / İşitsel Sinematografi / Dökümantasyon çalışması / Ses programları 2 (Cubase vs),Ses bankası çalışması ve dijital ortamda ses kütüphanesi kullanımları / Dökümantasyon çalışması / ADR çalışmaları ve post prodüksiyonda ADR mantığı ve yaklaşımları / Ses programları 3,Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 1,Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 2,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel medya unsurlarındaki işitsel unsurlara dair teorik ve felsefik analiz yapar.10, 12, 13, 16, 5, 6, 9A, E
Ses merkezli konsept dizayn uygular.10, 11, 14, 16, 2, 5, 6, 8, 9A, E
Temel Miks ve Ses Tasarımı uygular.10, 11, 13, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, E
Görsel Medya / Müzik / Psikoakustik ilişkilerinin metinsel ve sanatsal üst düzey okumalarına sahip olma becerilerini edinir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 2, 21, 4, 6, 9A, E
Kavramsal olarak temel ses bilgisine sahip olur.9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 / Dökümantasyon çalışması
2Sinemada ses efektleri tarihi ve sürecine giriş 1 /Dökümantasyon ÇalışmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
3Temel ses tasarımı ve foley çalışmaları 1 / Dökümantasyon çalışması Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
4Sinemada Ses Fiziği 1 / Dökümantasyon çalışmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
5Sinemada Ses Fiziği 2Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
6İşitsel Sinematografi Teknikleri- 1Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
7İşitsel Sinematografi Teknikleri-2 Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
8İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
9İşitsel Sinematografi Teknikleri-3 / Senaryo ve metin bağlamında, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / Dökümantasyon Çalışması,Ses programları 1 (Cubase vs)Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
10Sanat yönetiminde ve konsep tasarımına göre, ses bankası veya kütüphanesi oluşturmanın mantığı ve önemi / İşitsel Sinematografi / Dökümantasyon çalışması / Ses programları 2 (Cubase vs)Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
11Ses bankası çalışması ve dijital ortamda ses kütüphanesi kullanımları / Dökümantasyon çalışması / ADR çalışmaları ve post prodüksiyonda ADR mantığı ve yaklaşımları / Ses programları 3Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
12Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 1Final projesine hazırlık
13Final Projesi çalışmaları ve uygulamaları 2Final projesine hazırlık
14DeğerlendirmeFinal projesinin tamamlanması
Kaynak
https://www.youtube.com/@filmriot http://filmsound.org https://www.youtube.com/@SoundWorksCollection https://www.youtube.com/@inthemix https://www.youtube.com/@RedMeansRecording

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05