Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Lorraıne KLEIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. ,İngilizcenin %90'ı 5 zaman - Sınav (grup çalışması) Sosyal medya videosu https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Kelime egzersizi Sosyal medya anketi ,Facebook ve Chatbots (makale) egzersiz kelime bilgisi Özet nasıl yazılır (grup çalışması) 5N1H Özet düzenleyici ,Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) + görsel analizi 1 ,Görsel analizi ,Sunum ,Sunum,Edward Berneys video + makale + özet + kelime egzersizi ,Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet ,Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın ,Anket nasıl yazılır? ,Özgeçmiş İş Görüşmesine Hazırlık ,Fikrinizi ifade etme Nasıl Tartışmalı ,Final sınavına hazırlık ,Yılsonu sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Terminoloji ve ilgili ifadelerle cümle kurmayı kavrar. | 14, 19, 3, 5, 6, 9 | A, G |
Bilimsel metinleri İngilizce yazar. | 10, 9 | A, C, E, F |
Mesleki dilde yazılan metinlerin çevirilerini yapar. | 10, 9 | A, E, F, H |
Alanıyla ilgili İngilizce sunum yapar. | 10, 19, 9 | A, C, F, H |
Alanıyla ilgili İngilizce dilinde projeler üretir. | 10, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. | Ön hazırlık yok |
2 | İngilizcenin %90'ı 5 zaman - Sınav (grup çalışması) Sosyal medya videosu https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Kelime egzersizi Sosyal medya anketi | Ön hazırlık yok |
3 | Facebook ve Chatbots (makale) egzersiz kelime bilgisi Özet nasıl yazılır (grup çalışması) 5N1H Özet düzenleyici | Alıştırma |
4 | Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) + görsel analizi 1 | Ön hazırlık yok |
5 | Görsel analizi | İlgili okuma |
6 | Sunum | Sunum hazırlığı |
7 | Sunum | Sunum hazırlığı |
8 | Edward Berneys video + makale + özet + kelime egzersizi | Ön hazırlık yok |
9 | Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet | İlgili videonun izlenmesi |
9 | Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın | İlgili okuma |
10 | Anket nasıl yazılır? | İlgili okuma |
11 | Özgeçmiş İş Görüşmesine Hazırlık | İlgili videonun izlenmesi |
12 | Fikrinizi ifade etme Nasıl Tartışmalı | Alıştırma |
13 | Final sınavına hazırlık | Alıştırma |
14 | Yılsonu sınavı | Final sınavına hazırlık |
Kaynak |
Ders sorumlusu tarafından oluşturulmuş mesleki terimler derleme kitapçığı ders kitabı niteliğindedir. |
Ders sorumlusu tarafından oluşturulmuş mesleki terimleri kapsayan kitapçığın dışında alana ilişkin çeşitli makaleler, çevrimiçi youtube sohbetleri, yabancı gazeteler ve ünlülerle yapılmış çeşitli röportajlar, anadili İngilizce olan kişilerin konularla ilişkin dilbilgisi ve doğru sesletim dersleri youtube kanalları, çevrimiçi kaynaklar olarak kullanılmaktadır. Online eğitim kapsamında doğru okuma anlam ve aksan kazandırma çabaları için çeşitli online kaynaklar önerilmektedir. www.ldoceonline.com https://www.youtube.com/results?search_query=english+with+lucy https://www.youtube.com/watch?v=KWmi_v6XgAo https://www.youtube.com/watch?v=cmbxommQYuQ https://www.youtube.com/results?search_query=interview+with+steven+spielberg https://www.youtube.com/watch?v=RwereHMkmrY&t=13s https://www.youtube.com/watch?v=9wW_UHl_br4 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 2 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(98/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Lorraıne KLEIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. ,İngilizcenin %90'ı 5 zaman - Sınav (grup çalışması) Sosyal medya videosu https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Kelime egzersizi Sosyal medya anketi ,Facebook ve Chatbots (makale) egzersiz kelime bilgisi Özet nasıl yazılır (grup çalışması) 5N1H Özet düzenleyici ,Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) + görsel analizi 1 ,Görsel analizi ,Sunum ,Sunum,Edward Berneys video + makale + özet + kelime egzersizi ,Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet ,Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın ,Anket nasıl yazılır? ,Özgeçmiş İş Görüşmesine Hazırlık ,Fikrinizi ifade etme Nasıl Tartışmalı ,Final sınavına hazırlık ,Yılsonu sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Terminoloji ve ilgili ifadelerle cümle kurmayı kavrar. | 14, 19, 3, 5, 6, 9 | A, G |
Bilimsel metinleri İngilizce yazar. | 10, 9 | A, C, E, F |
Mesleki dilde yazılan metinlerin çevirilerini yapar. | 10, 9 | A, E, F, H |
Alanıyla ilgili İngilizce sunum yapar. | 10, 19, 9 | A, C, F, H |
Alanıyla ilgili İngilizce dilinde projeler üretir. | 10, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. | Ön hazırlık yok |
2 | İngilizcenin %90'ı 5 zaman - Sınav (grup çalışması) Sosyal medya videosu https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Kelime egzersizi Sosyal medya anketi | Ön hazırlık yok |
3 | Facebook ve Chatbots (makale) egzersiz kelime bilgisi Özet nasıl yazılır (grup çalışması) 5N1H Özet düzenleyici | Alıştırma |
4 | Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) + görsel analizi 1 | Ön hazırlık yok |
5 | Görsel analizi | İlgili okuma |
6 | Sunum | Sunum hazırlığı |
7 | Sunum | Sunum hazırlığı |
8 | Edward Berneys video + makale + özet + kelime egzersizi | Ön hazırlık yok |
9 | Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet | İlgili videonun izlenmesi |
9 | Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın | İlgili okuma |
10 | Anket nasıl yazılır? | İlgili okuma |
11 | Özgeçmiş İş Görüşmesine Hazırlık | İlgili videonun izlenmesi |
12 | Fikrinizi ifade etme Nasıl Tartışmalı | Alıştırma |
13 | Final sınavına hazırlık | Alıştırma |
14 | Yılsonu sınavı | Final sınavına hazırlık |
Kaynak |
Ders sorumlusu tarafından oluşturulmuş mesleki terimler derleme kitapçığı ders kitabı niteliğindedir. |
Ders sorumlusu tarafından oluşturulmuş mesleki terimleri kapsayan kitapçığın dışında alana ilişkin çeşitli makaleler, çevrimiçi youtube sohbetleri, yabancı gazeteler ve ünlülerle yapılmış çeşitli röportajlar, anadili İngilizce olan kişilerin konularla ilişkin dilbilgisi ve doğru sesletim dersleri youtube kanalları, çevrimiçi kaynaklar olarak kullanılmaktadır. Online eğitim kapsamında doğru okuma anlam ve aksan kazandırma çabaları için çeşitli online kaynaklar önerilmektedir. www.ldoceonline.com https://www.youtube.com/results?search_query=english+with+lucy https://www.youtube.com/watch?v=KWmi_v6XgAo https://www.youtube.com/watch?v=cmbxommQYuQ https://www.youtube.com/results?search_query=interview+with+steven+spielberg https://www.youtube.com/watch?v=RwereHMkmrY&t=13s https://www.youtube.com/watch?v=9wW_UHl_br4 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |