Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TÜRK SİYASAL HAYATI 3+0 3 6
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi Verenler Doç.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türk siyasal hayatını ve anayasal gelişmeleri incelemek, dönemler arası karşılaştırma yapabilmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; 19. Yüzyıl Osmanlı Devleti'nde siyasal ve sosyal hayattaki gelişmeler,Osmanlı Devleti'ndeki anayasal gelişmeler,1876 darbesi ve Sultan Abdülaziz'in hal edilmesi olayı,I. Meşrutiyetin ilanı ve II. Abdülhamit dönemi,II. Meşrutiyetin ilanı ve 31 Mart Vakası,Cumhuriyet dönemi siyasal hayat ve tek parti dönemi,Çok partili hayata dönüş,vize Sınavı,Çok Partili Dönem, 1960 Darbesi ve sonrası Türkiye'nin sosyal, ekonomik ve siyasi yapısı,1980 Darbesi ve sonrasında Turgut Özal dönemi,1990'lı yıllar: Koalisyon hükümetleri dönemi ve 28 Şubat süreci,2002 sonrası Ak Parti İktidarı,15 Temmuz darbe girişimi ve sonuçları üzerine bir değerlendirme,Hükümet sistemi tartışmaları ve Cumhurbaşkanlığı sistemi üzerine değerlendirmeler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Osmanlı Devleti'nden günümüze siyasal hayat ve kurumları tanıyabilecektir. 1, 2, 3 A
Cumhuriyetin ilanı ile birlikte Türk siyasal hayatındaki değişimleri açıklayabilecektir. 1, 2, 3 A
1980 sonrası Türkiye'deki siyasi değişimler sınıflandırılacaktır. 1, 2, 3 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 19. Yüzyıl Osmanlı Devleti'nde siyasal ve sosyal hayattaki gelişmeler
2 Osmanlı Devleti'ndeki anayasal gelişmeler
3 1876 darbesi ve Sultan Abdülaziz'in hal edilmesi olayı
4 I. Meşrutiyetin ilanı ve II. Abdülhamit dönemi
5 II. Meşrutiyetin ilanı ve 31 Mart Vakası
6 Cumhuriyet dönemi siyasal hayat ve tek parti dönemi
7 Çok partili hayata dönüş
8 vize Sınavı
9 Çok Partili Dönem, 1960 Darbesi ve sonrası Türkiye'nin sosyal, ekonomik ve siyasi yapısı
10 1980 Darbesi ve sonrasında Turgut Özal dönemi
11 1990'lı yıllar: Koalisyon hükümetleri dönemi ve 28 Şubat süreci
12 2002 sonrası Ak Parti İktidarı
13 15 Temmuz darbe girişimi ve sonuçları üzerine bir değerlendirme
14 Hükümet sistemi tartışmaları ve Cumhurbaşkanlığı sistemi üzerine değerlendirmeler
Kaynaklar
Tekin Yusuf (2015) Türk Siyasal Hayatı. Orion Yayınevi. Ankara. Ders notu verilecektir. Öğretim üyesine ait ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Gazetecilik disiplinin temel kavramlarını ve gazeteciliğin temel kuramlarını bilir.
X
0
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyacı olan niteliklerde özgün basın yayın projeleri ortaya koyar.
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
0
Gazetecilik ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
0
Görev aldığı medya kuruluşlarında gazetecilik yöntem ve tekniklerini kullanarak, özgün içerikler üretir ve bu içeriklerin kamuoyuna dağıtılmasını sağlar.
X
0
Medya kuruluşlarında kamuoyunun haber alma hakkını gözetecek şekilde görev yapar ve muhabirlik ve editörlük faaliyetlerinde bulunabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 14 3 42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 3 12 36
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 2 10 20
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 15 15
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 25 25
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu