Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEYZAJ VE KENTSEL TASARIM PRATİKLERİKTP2115142Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU, Öğr.Gör. Jale GÜREL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders; kentsel tasarım ölçeğinden başlayarak peyzaj tasarımında bahçe ölçeğine kadar inen geniş bir yelpazedeki ulusal ve uluslararası tasarım pratiklerini ve proje örneklerini tartışmaya açarak; öğrencilerin farklı projeleri sistematik bir şekilde inceleme, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması,Kentsel Tasarım Ölçeğindeki Proje Örneklerinin İncelenmesi,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerin İncelenmesi: Kentsel Peyzaj / Meydanlar ve Plazalar,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerin İncelenmesi: Kentsel Peyzaj / Yayalaştırılmış Alanlar,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Kentsel Peyzaj / Parklar,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Kıyı Alanları,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerin İncelenmesi: Bitkilendirme Tasarımları,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Çocuk Oyun Alanları ,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Kampüs ve Eğitim Yapıları Açık Alanları,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Konut ve Site Bahçeleri,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Post-Endüstriyel ve Degrade Alanlar,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Anma Mekânları,Öğrenci Sunumları /örneklerle tartışmalar,Öğrenci Sunumları/örneklerle tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2-Farklı coğrafya ve kültürlerde peyzaj tasarımına yaklaşımın farklılaşma nedenlerini sentezler ve açıklar.13, 14, 9A
3-Proje örneklerini çizim ve uygulama dünyasında objektif olarak analiz eder. 13, 14E
4-Peyzaj alanındaki uygulama pratiklerini teknik yönden eleştirebilir. 13, 14, 23E
5-Sürdürülebilirlik ve mesleki yasal zorunluluklar gibi kısıtlayıcı çerçevelerin pratiklere etkilerini analiz eder ve tartışır.10, 13, 23, 9A, E
1. Ulusal ve uluslararası anlamda peyzaj mimarlığı ve kentsel tasarım projeleri ve uygulama örneklerini tanır ve açıklar.13, 14, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması
2Kentsel Tasarım Ölçeğindeki Proje Örneklerinin İncelenmesi
3Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerin İncelenmesi: Kentsel Peyzaj / Meydanlar ve Plazalar
4Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerin İncelenmesi: Kentsel Peyzaj / Yayalaştırılmış Alanlar
5Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Kentsel Peyzaj / Parklar
6Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Kıyı Alanları
7Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerin İncelenmesi: Bitkilendirme Tasarımları
8Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Çocuk Oyun Alanları
9Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Kampüs ve Eğitim Yapıları Açık Alanları
10Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Konut ve Site Bahçeleri
11Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Post-Endüstriyel ve Degrade Alanlar
12Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Anma Mekânları
13Öğrenci Sunumları /örneklerle tartışmalar
14Öğrenci Sunumları/örneklerle tartışmalar
Kaynak
1. Hill, J., 2017. 100 Years, 100 Landscape Designs, Prestel. 2. Archiworld Series, 2011-2016. Landscape Architecture Competition Annual 4-8, Choseok & Archiworld, Seoul. 3. Kombol, M., 2015. 30:30 Landscape Architecture, Phaidon Press. 4. Cohen S., 2015. The Inspired Landscape: Twenty-One Leading Landscape Architects Explore the Creative Process, Timber Press. 5. Balmori, D., Sanders, J., 2011. Groundwork: Between Landscape and Architecture, The Monacelli Press 6. Vidiella, A.S., 2008. The Sourcebook of Contemporary Landscape Design, Collins Design, New York.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
X
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
X
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
X
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
X
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
X
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler188
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı5420
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEYZAJ VE KENTSEL TASARIM PRATİKLERİKTP2115142Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU, Öğr.Gör. Jale GÜREL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders; kentsel tasarım ölçeğinden başlayarak peyzaj tasarımında bahçe ölçeğine kadar inen geniş bir yelpazedeki ulusal ve uluslararası tasarım pratiklerini ve proje örneklerini tartışmaya açarak; öğrencilerin farklı projeleri sistematik bir şekilde inceleme, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması,Kentsel Tasarım Ölçeğindeki Proje Örneklerinin İncelenmesi,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerin İncelenmesi: Kentsel Peyzaj / Meydanlar ve Plazalar,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerin İncelenmesi: Kentsel Peyzaj / Yayalaştırılmış Alanlar,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Kentsel Peyzaj / Parklar,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Kıyı Alanları,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerin İncelenmesi: Bitkilendirme Tasarımları,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Çocuk Oyun Alanları ,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Kampüs ve Eğitim Yapıları Açık Alanları,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Konut ve Site Bahçeleri,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Post-Endüstriyel ve Degrade Alanlar,Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Anma Mekânları,Öğrenci Sunumları /örneklerle tartışmalar,Öğrenci Sunumları/örneklerle tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2-Farklı coğrafya ve kültürlerde peyzaj tasarımına yaklaşımın farklılaşma nedenlerini sentezler ve açıklar.13, 14, 9A
3-Proje örneklerini çizim ve uygulama dünyasında objektif olarak analiz eder. 13, 14E
4-Peyzaj alanındaki uygulama pratiklerini teknik yönden eleştirebilir. 13, 14, 23E
5-Sürdürülebilirlik ve mesleki yasal zorunluluklar gibi kısıtlayıcı çerçevelerin pratiklere etkilerini analiz eder ve tartışır.10, 13, 23, 9A, E
1. Ulusal ve uluslararası anlamda peyzaj mimarlığı ve kentsel tasarım projeleri ve uygulama örneklerini tanır ve açıklar.13, 14, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders İçeriğinin, Kapsamının ve İşleyişinin Tanıtılması
2Kentsel Tasarım Ölçeğindeki Proje Örneklerinin İncelenmesi
3Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerin İncelenmesi: Kentsel Peyzaj / Meydanlar ve Plazalar
4Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerin İncelenmesi: Kentsel Peyzaj / Yayalaştırılmış Alanlar
5Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Kentsel Peyzaj / Parklar
6Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Kıyı Alanları
7Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerin İncelenmesi: Bitkilendirme Tasarımları
8Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Çocuk Oyun Alanları
9Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Kampüs ve Eğitim Yapıları Açık Alanları
10Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Konut ve Site Bahçeleri
11Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Post-Endüstriyel ve Degrade Alanlar
12Peyzaj Tasarım Pratiklerine Dair Örneklerinin İncelenmesi: Anma Mekânları
13Öğrenci Sunumları /örneklerle tartışmalar
14Öğrenci Sunumları/örneklerle tartışmalar
Kaynak
1. Hill, J., 2017. 100 Years, 100 Landscape Designs, Prestel. 2. Archiworld Series, 2011-2016. Landscape Architecture Competition Annual 4-8, Choseok & Archiworld, Seoul. 3. Kombol, M., 2015. 30:30 Landscape Architecture, Phaidon Press. 4. Cohen S., 2015. The Inspired Landscape: Twenty-One Leading Landscape Architects Explore the Creative Process, Timber Press. 5. Balmori, D., Sanders, J., 2011. Groundwork: Between Landscape and Architecture, The Monacelli Press 6. Vidiella, A.S., 2008. The Sourcebook of Contemporary Landscape Design, Collins Design, New York.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
X
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
X
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
X
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
X
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
X
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:53Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55