Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK HAST. FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pediatrik hastalıklara özel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi,2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi,3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi,4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği,5. Serebral Palside Vojta Metodu,6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı,7. Genel tekrar ve olgu tartışması,8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu,9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi,10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri,12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi,14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çocuğun normal gelişimini değerlendirebilmesi | 1, 11, 16 | A, C |
2. Serebral Palsili çocukta değerlendirme ve tedavi programını tartışabilecektir. | 1, 11, 16 | A, C |
2.1 Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi yöntemini özetler | 1, 11, 16 | A, C |
3. Pediatrik nörolojik hastalıklarda kapsamlı değerlendirme ve tedavi programını ayırt edebilecektir. | 1, 11, 16 | A, C |
4. Farklı klinikteki pediatrik hastada değerlendirme ve tedavi prensiplerini tartışabilecektir. | 1, 11, 16 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 16: Proje Temelli Öğrenme |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi | |
2 | 2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi | |
3 | 3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi | |
4 | 4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği | |
5 | 5. Serebral Palside Vojta Metodu | |
6 | 6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı | |
7 | 7. Genel tekrar ve olgu tartışması | |
8 | 8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu | |
9 | 9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi | |
10 | 10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
11 | 11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri | |
12 | 12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
13 | 13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi | |
14 | 14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar |
Kaynak |
Ders notu verilecektir |
1-JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2-Stuart Porter. Tidy's Physiotherapy, Çeviri, Pelikan yayıncılık, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
0 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
0 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |