Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEMOGRAFİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT, Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin doğurganlığın rolünü anlamalarını sağlamak ve nüfus artışının çevresel Halk Sağlığı mortalite morbiditesi üzerindeki sonuçlarını nüfus yapısı için göstergeler olarak göstermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğurganlık,doğurganlık Döngüsü,Doğurganlık Ölçütü,Doğurganlık İstatistikleri ,Ölümlülük,Mortaliteyi etkileyen özellikler: doğuştan gelen, seçici ve çevresel,Mortalite ölçümü [Standartlaştırılmış Mortalite Oranları (SMR) ],Ölümlülük İstatistikleri ,Morbidite : İnsidans ve Prevalans,Nüfus piramitleri, nüfus artış oranları ve doğal artış,Yaşam Tabloları ,Yaşam Tabloları-2,Popülasyonların geçiş evreleri,Göç: İç ve Dış; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Güvenilir sağlık politikaları planlaması yapar ve optimum sağlık hizmeti sunum sistemini organize eder | 1, 14, 4 | C |
2) Yaşam tahmini ve hastalık paterni için yaşam tablolarının önemini vurgulayın | 1, 15, 2 | A, C |
3) Ulusal demografik özellikleri dünyanın diğer bölgeleriyle karşılaştırır. | 1, 15, 2 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Doğurganlık | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
2 | doğurganlık Döngüsü | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
3 | Doğurganlık Ölçütü | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
4 | Doğurganlık İstatistikleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
5 | Ölümlülük | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
6 | Mortaliteyi etkileyen özellikler: doğuştan gelen, seçici ve çevresel | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
7 | Mortalite ölçümü [Standartlaştırılmış Mortalite Oranları (SMR) ] | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
8 | Ölümlülük İstatistikleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
9 | Morbidite : İnsidans ve Prevalans | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
10 | Nüfus piramitleri, nüfus artış oranları ve doğal artış | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
11 | Yaşam Tabloları | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
12 | Yaşam Tabloları-2 | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
13 | Popülasyonların geçiş evreleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
14 | Göç: İç ve Dış | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
Kaynak |
1.The Demography of Health and Health care, By P.G.Louis and T.K.Richard, First Edition, 1992, Plenum Publishing Corporation, New York 2.Essential Medical Statistics, B.R.Kirkwood, Second Edition 1990, Blackwell Scientific Publications |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
0 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | X | |||||
0 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
0 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
0 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |