Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEM BİLİMİNDE İLKELER-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Abdulbari BENER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kıvanç KÖK
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Abdülbari BENER
Dersin AmacıBilginin temelleri, bilimin nitelikleri, bilim yapma ilkeleri, düşünce ilkeleri, araştırmacılık ruhu, yöntembilim
Dersin İçeriğiBu ders; Bilim Felsefesi ile ilgili temel kavramlar ,Bilimin ve Bilimsel Araştırmanın Tanımı ,Bilimde Doğrumacılık,Bilimde Yanlışlamacılık,Varsayımsal-tümdengelim yöntemi,Nedenleri ve çıkarımı tespit etme,Birleştirme, indirgemecilik ve çoğulculuk,Bilimsel devrimler,Bilimsel gerçekçilik ,Yapıcı ampirizm ve karamsar meta-tümevarım,Bilimsel anlayış,Bilimsel keşif ve yaratıcılık, Philosophy of specific sciences,Bilimde değerler ve normlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3- Kritik ve Mantıksal Düşünce kavramları bilir ve uygular. 12, 14, 16, 19, 9E
1-Bilimin ne olduğunu ve nasıl yapıldığını ve uygulandığını anlamak.12, 14, 16, 19, 9A, E
2- Bilimsel araştırmalar için gerekli becerilerini bilir ve kullanabilir. 10, 12, 14, 16, 9E
4-Bilimsel ve etik araştırma ilkelerini bilir, açıklar ve uygular. 10, 12, 16, 3, 6E
5-Bilim Felsefesinin anlamını ve problemlerini açıklayabilir.10, 12, 13, 14, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilim Felsefesi ile ilgili temel kavramlar Ders Notları
2Bilimin ve Bilimsel Araştırmanın Tanımı Ders notları
3Bilimde DoğrumacılıkDers Notları
4Bilimde YanlışlamacılıkDers Notları
5Varsayımsal-tümdengelim yöntemiDers notları
6Nedenleri ve çıkarımı tespit etmeDers notları
7Birleştirme, indirgemecilik ve çoğulculukDers Notları
8Bilimsel devrimlerDers notları
9Bilimsel gerçekçilik Ders Notları
10Yapıcı ampirizm ve karamsar meta-tümevarımDers Notları
11Bilimsel anlayışDers Notları
12Bilimsel keşif ve yaratıcılıkDers Notları
13 Philosophy of specific sciencesDers Notları
14Bilimde değerler ve normlarDers Notları
Kaynak
Ders notları
Losee, John. A historical introduction to the philosophy of science. OUP Oxford, 2001., 4. baskı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
X
2
Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir.
X
3
Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler.
X
4
Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir.
X
5
Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir
X
6
Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar.
X
7
Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir.
X
8
Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
X
9
Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek
X
10
Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür.
X
11
Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir.
X
12
Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar.
X
13
Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
X
14
Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
15
Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir.
X
16
Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır.
X
17
Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEM BİLİMİNDE İLKELER-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Abdulbari BENER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kıvanç KÖK
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Abdülbari BENER
Dersin AmacıBilginin temelleri, bilimin nitelikleri, bilim yapma ilkeleri, düşünce ilkeleri, araştırmacılık ruhu, yöntembilim
Dersin İçeriğiBu ders; Bilim Felsefesi ile ilgili temel kavramlar ,Bilimin ve Bilimsel Araştırmanın Tanımı ,Bilimde Doğrumacılık,Bilimde Yanlışlamacılık,Varsayımsal-tümdengelim yöntemi,Nedenleri ve çıkarımı tespit etme,Birleştirme, indirgemecilik ve çoğulculuk,Bilimsel devrimler,Bilimsel gerçekçilik ,Yapıcı ampirizm ve karamsar meta-tümevarım,Bilimsel anlayış,Bilimsel keşif ve yaratıcılık, Philosophy of specific sciences,Bilimde değerler ve normlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3- Kritik ve Mantıksal Düşünce kavramları bilir ve uygular. 12, 14, 16, 19, 9E
1-Bilimin ne olduğunu ve nasıl yapıldığını ve uygulandığını anlamak.12, 14, 16, 19, 9A, E
2- Bilimsel araştırmalar için gerekli becerilerini bilir ve kullanabilir. 10, 12, 14, 16, 9E
4-Bilimsel ve etik araştırma ilkelerini bilir, açıklar ve uygular. 10, 12, 16, 3, 6E
5-Bilim Felsefesinin anlamını ve problemlerini açıklayabilir.10, 12, 13, 14, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilim Felsefesi ile ilgili temel kavramlar Ders Notları
2Bilimin ve Bilimsel Araştırmanın Tanımı Ders notları
3Bilimde DoğrumacılıkDers Notları
4Bilimde YanlışlamacılıkDers Notları
5Varsayımsal-tümdengelim yöntemiDers notları
6Nedenleri ve çıkarımı tespit etmeDers notları
7Birleştirme, indirgemecilik ve çoğulculukDers Notları
8Bilimsel devrimlerDers notları
9Bilimsel gerçekçilik Ders Notları
10Yapıcı ampirizm ve karamsar meta-tümevarımDers Notları
11Bilimsel anlayışDers Notları
12Bilimsel keşif ve yaratıcılıkDers Notları
13 Philosophy of specific sciencesDers Notları
14Bilimde değerler ve normlarDers Notları
Kaynak
Ders notları
Losee, John. A historical introduction to the philosophy of science. OUP Oxford, 2001., 4. baskı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
X
2
Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir.
X
3
Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler.
X
4
Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir.
X
5
Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir
X
6
Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar.
X
7
Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir.
X
8
Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
X
9
Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek
X
10
Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür.
X
11
Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir.
X
12
Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar.
X
13
Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
X
14
Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
15
Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir.
X
16
Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır.
X
17
Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:19Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:22