Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ SAYISAL HABERLEŞMEEECD1212908Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin ARSLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüseyin ARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler aşağıda bulunan konuları öğreneceklerdir. 1) Fiziksel Katman bölümleri 2) Bu katmanlarla ilgili algoritmalar 3) MIMO ve OFDM gibi özel uygulamalar.
Dersin İçeriğiBu ders; Shannon Teorisi,Nyquist Örneklemesi ve Modülasyonlar,İstatiksel Sezim ve Hata Performansı,Telsiz Kanallar,Kanal Kodlaması (1),Kanal Kodlaması (2),Kanal kodlaması (3),Adaptive Filtreler,Denkleştirme (1),Denkleştirme (2),Denkleştirme (3) ,NOMA,OFDM-NOMA,Yeni Telsiz Sistemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi teorisinin temellerini, kaynak kodlama tekniklerinikavrayarak ve kaynağın entropisini hesaplar.16, 19A, D
Semboller arası girişimi azaltmak için hat kodlarının ve yöntemlerin performansını tanımlar.16, 19A, D
Farklı bant geçiren modülasyon tekniklerinin üretimini, algılama sinyali uzay diyagramını, spektrumunu, bant genişliği verimliliğini ve hata analizi olasılığını kavrar.16, 19A, D
Kanal üzerinden sinyallerin ve bilgilerin dijital temsilinin güvenilir iletimi için farklı hata kontrol kodlama şemalarının performansını belirler.16, 19A, D
Çeşitli yayma tekniklerini anlayın ve farklı dijital iletişim sistemlerinin bit hatası performansını belirler.16, 19A, D
Semboller arası girişimi azaltmak için hat kodlarının ve yöntemlerin performansını belirler.16, 19A, D
Kanal üzerinden sinyallerin ve bilgilerin dijital temsilinin güvenilir iletimi için farklı hata kontrol kodlama şemalarının performansını tanımlar.16, 19A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Shannon Teorisi
2Nyquist Örneklemesi ve Modülasyonlar
3İstatiksel Sezim ve Hata Performansı
4Telsiz Kanallar
5Kanal Kodlaması (1)
6Kanal Kodlaması (2)
7Kanal kodlaması (3)
8Adaptive Filtreler
9Denkleştirme (1)
10Denkleştirme (2)
11Denkleştirme (3)
12NOMA
13OFDM-NOMA
14Yeni Telsiz Sistemler
Kaynak
John G. Proakis and Masoud Salehi, Digital Communications ,5th edition, McGraw-Hill, 2008
Bernard Sklar, Digital Communications: Fundamentals and Applications (2nd Edition) Hardcover – January 21, 2001

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi520100
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ SAYISAL HABERLEŞMEEECD1212908Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin ARSLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüseyin ARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler aşağıda bulunan konuları öğreneceklerdir. 1) Fiziksel Katman bölümleri 2) Bu katmanlarla ilgili algoritmalar 3) MIMO ve OFDM gibi özel uygulamalar.
Dersin İçeriğiBu ders; Shannon Teorisi,Nyquist Örneklemesi ve Modülasyonlar,İstatiksel Sezim ve Hata Performansı,Telsiz Kanallar,Kanal Kodlaması (1),Kanal Kodlaması (2),Kanal kodlaması (3),Adaptive Filtreler,Denkleştirme (1),Denkleştirme (2),Denkleştirme (3) ,NOMA,OFDM-NOMA,Yeni Telsiz Sistemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi teorisinin temellerini, kaynak kodlama tekniklerinikavrayarak ve kaynağın entropisini hesaplar.16, 19A, D
Semboller arası girişimi azaltmak için hat kodlarının ve yöntemlerin performansını tanımlar.16, 19A, D
Farklı bant geçiren modülasyon tekniklerinin üretimini, algılama sinyali uzay diyagramını, spektrumunu, bant genişliği verimliliğini ve hata analizi olasılığını kavrar.16, 19A, D
Kanal üzerinden sinyallerin ve bilgilerin dijital temsilinin güvenilir iletimi için farklı hata kontrol kodlama şemalarının performansını belirler.16, 19A, D
Çeşitli yayma tekniklerini anlayın ve farklı dijital iletişim sistemlerinin bit hatası performansını belirler.16, 19A, D
Semboller arası girişimi azaltmak için hat kodlarının ve yöntemlerin performansını belirler.16, 19A, D
Kanal üzerinden sinyallerin ve bilgilerin dijital temsilinin güvenilir iletimi için farklı hata kontrol kodlama şemalarının performansını tanımlar.16, 19A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Shannon Teorisi
2Nyquist Örneklemesi ve Modülasyonlar
3İstatiksel Sezim ve Hata Performansı
4Telsiz Kanallar
5Kanal Kodlaması (1)
6Kanal Kodlaması (2)
7Kanal kodlaması (3)
8Adaptive Filtreler
9Denkleştirme (1)
10Denkleştirme (2)
11Denkleştirme (3)
12NOMA
13OFDM-NOMA
14Yeni Telsiz Sistemler
Kaynak
John G. Proakis and Masoud Salehi, Digital Communications ,5th edition, McGraw-Hill, 2008
Bernard Sklar, Digital Communications: Fundamentals and Applications (2nd Edition) Hardcover – January 21, 2001

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:03Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:04