Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RF VE MİKRODALGA MÜHEN. ÖZEL KONULAR | EECD1212916 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı doktora öğrencilerine çeşitli 2D ve 3D mikrodalga yapıları ve devre elemanlarının (butler matrix, luneburg lens, Six-Port Reflectometer, reconfigurable intelligent surface, planar phased array antennas, microwave remote sensors gibi) teorisi, çalışma prensibi, matematiksel modeli ve tasarımı incelemektir. Bu ders proje tabanlı işlenmektedir. Öğrenciler dönem içi projelerinin yanısıra final projesi olarak seçenekler arasından istedikleri bir konuda tasarımlar yapacaktır. Projelerin tasarımı numerik çözümü haftalık yapılacak ara sunumlarda ve dönem sonundaki final sunumunda detaylı olarak tartışılacaktır. Bu ders boyunca öğrenciler CST, EMPro, ADS, CEMS gibi elektromanyetik çözüm probramları kullanacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikrodalga Sistemler ve Sensörlere Giriş, Mikrodalga Sistemlerin Genel Bakış, Mikrodalga Sensörlerinin Önemi ,Mikrodalga Sistemler ve Sensörlere Giriş, Temel Kavramlar ve Tanımlamalar, Tarihçe ,Anten Teknolojisi, Anten Teorisi ve Prensipleri, Antenler için Performans Metrikleri,Anten Teknolojisi, Anten Türleri, Anten Topolojileri ve Tasarım İlkeleri,Faz Dizili Antenler, Faz Dizili Anten Teorisi, Faz Dizili Antenler için Performans Metrikleri,Faz Dizili Antenler, Farklı Faz Dizili Anten Türleri, Faz Dizili Antenlerde Topolojik İncelikler,Mikrodalga Lensler, Mikrodalga Lens Teorisi, Lensler için Performans Metrikleri,Mikrodalga Lensler, Mikrodalga Lens Türleri, Lens Tasarımı İlkeleri ,Hüzme Yönlendiriciler, Hüzme Yönlendirici Teorisi, Hüzme Yönlendiriciler için Performans Metrikleri,Hüzme Yönlendiriciler, Hüzme Yönlendirici Türleri, Hüzme Yönlendirici Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler,Özelleşmiş Ölçüm Enstrumanları ve Alt Bileşenleri, 6-Port Reflektometre, Teori ve Prensipleri,Özelleşmiş Ölçüm Enstrumanları ve Alt Bileşenleri, Performans Metrikleri, Türleri ve Uygulamaları ,Frekans Seçici Yüzeyler, Teori ve Konseptler, Performans Metrikleri, Türleri ve Uygulamaları,Mikrodalga Sistemlerde Son Gelişmeler, Yenilikçi Teknolojiler, İletişim, Algılama ve Radar Uygulamaları, Gelecekteki Eğilimler ve Araştırma Fırsatları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mikrodalga Sistemleri Temel Bilgilerini Anlama: •Öğrenciler, mikrodalga sistemlerinin ve sensörlerinin temel kavramlarını, tarihçesini ve önemini açıklar. | 2, 21, 9 | E, F |
Anten Sistemlerini Analiz Etme ve Tasarlama: •Öğrenciler, performans metriklerini ve farklı topolojileri göz önünde bulundurarak çeşitli anten türlerini analiz etme ve tasarlama becerileri kazanır. | 2, 21, 9 | E, F |
Faz Dizili Anten Prensiplerini Uygulama: •Öğrenciler, faz dizili antenlerin teorisini uygulama, performans metriklerini anlama ve faz dizili sistemleri tasarlama konusunda uzmanlık gösterir. | 2, 21, 9 | E, F |
Belirli Uygulamalar İçin Mikrodalga Lens Tasarlama: •Öğrenciler, belirli uygulamalar için uygun teorik prensipleri, performans metriklerini ve çeşitli lens tiplerini göz önünde bulundurarak mikrodalga lensler tasarlar. | 2, 21, 9 | E, F |
Beamforming Tekniklerini Uygulama: •Öğrenciler, teoriyi anlama, performans metriklerini değerlendirme ve belirli senaryolar için uygun beamformer tiplerini seçme konusunda deneyim kazanır. | 2, 21, 9 | E, F |
Özelleşmiş Enstrumanlar ve Bileşenleri Analiz Etme ve Uygulama: •Öğrenciler, 6-Port Reflektometre ve Yeniden Yapılandırabilir Akıllı Yüzeyler gibi özel araçların ve bileşenlerin prensiplerini analiz etme ve uygulama yeteneği kazanır. | 2, 21, 9 | E, F |
Gelişmiş Mikrodalga Teknolojilerini ve Yükselen Trendleri Değerlendirme: •Öğrenciler, iletişim, algılama ve radar alanlarındaki son gelişmeleri, yeni teknolojileri eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 2, 21, 9 | E, F |
Mikrodalga Pasif ve Aktif Devre Tasarımında Bilgiyi Entegre Etme: •Öğrenciler, mikrodalga pasif devrelerin tasarımı için öğrendikleri prensipleri uygulayarak, mikroşerit iletim hatları, filtreler ve yönlendirici çiftler de dahil olmak üzere tasarım yapabileceklerdir. Ayrıca, aktif devre tasarımı için ko-simülasyonları da içerir. | 2, 21, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodalga Sistemler ve Sensörlere Giriş, Mikrodalga Sistemlerin Genel Bakış, Mikrodalga Sensörlerinin Önemi | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
2 | Mikrodalga Sistemler ve Sensörlere Giriş, Temel Kavramlar ve Tanımlamalar, Tarihçe | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
3 | Anten Teknolojisi, Anten Teorisi ve Prensipleri, Antenler için Performans Metrikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
4 | Anten Teknolojisi, Anten Türleri, Anten Topolojileri ve Tasarım İlkeleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
5 | Faz Dizili Antenler, Faz Dizili Anten Teorisi, Faz Dizili Antenler için Performans Metrikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
6 | Faz Dizili Antenler, Farklı Faz Dizili Anten Türleri, Faz Dizili Antenlerde Topolojik İncelikler | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
7 | Mikrodalga Lensler, Mikrodalga Lens Teorisi, Lensler için Performans Metrikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
8 | Mikrodalga Lensler, Mikrodalga Lens Türleri, Lens Tasarımı İlkeleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
9 | Hüzme Yönlendiriciler, Hüzme Yönlendirici Teorisi, Hüzme Yönlendiriciler için Performans Metrikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
10 | Hüzme Yönlendiriciler, Hüzme Yönlendirici Türleri, Hüzme Yönlendirici Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
11 | Özelleşmiş Ölçüm Enstrumanları ve Alt Bileşenleri, 6-Port Reflektometre, Teori ve Prensipleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
12 | Özelleşmiş Ölçüm Enstrumanları ve Alt Bileşenleri, Performans Metrikleri, Türleri ve Uygulamaları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
13 | Frekans Seçici Yüzeyler, Teori ve Konseptler, Performans Metrikleri, Türleri ve Uygulamaları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
14 | Mikrodalga Sistemlerde Son Gelişmeler, Yenilikçi Teknolojiler, İletişim, Algılama ve Radar Uygulamaları, Gelecekteki Eğilimler ve Araştırma Fırsatları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
Kaynak |
Constantine A. Balanis , “Antenna Theory: Analysis and Design” Fawwaz T. Ulaby, “Microwave Remote Sensing: Active and Passive, Volume I: Fundamentals and Radiometry” Fawwaz T. Ulaby, “Microwave Remote Sensing, Active and Passive: Vol II, Radar Remote Sensing and Surface Scattering and Emission Theory” John Brown, “Microwave Lenses” Geoff H. Bryant, “Principles of Microwave Measurements” |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | |||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | |||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | X | |||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 14 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RF VE MİKRODALGA MÜHEN. ÖZEL KONULAR | EECD1212916 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı doktora öğrencilerine çeşitli 2D ve 3D mikrodalga yapıları ve devre elemanlarının (butler matrix, luneburg lens, Six-Port Reflectometer, reconfigurable intelligent surface, planar phased array antennas, microwave remote sensors gibi) teorisi, çalışma prensibi, matematiksel modeli ve tasarımı incelemektir. Bu ders proje tabanlı işlenmektedir. Öğrenciler dönem içi projelerinin yanısıra final projesi olarak seçenekler arasından istedikleri bir konuda tasarımlar yapacaktır. Projelerin tasarımı numerik çözümü haftalık yapılacak ara sunumlarda ve dönem sonundaki final sunumunda detaylı olarak tartışılacaktır. Bu ders boyunca öğrenciler CST, EMPro, ADS, CEMS gibi elektromanyetik çözüm probramları kullanacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikrodalga Sistemler ve Sensörlere Giriş, Mikrodalga Sistemlerin Genel Bakış, Mikrodalga Sensörlerinin Önemi ,Mikrodalga Sistemler ve Sensörlere Giriş, Temel Kavramlar ve Tanımlamalar, Tarihçe ,Anten Teknolojisi, Anten Teorisi ve Prensipleri, Antenler için Performans Metrikleri,Anten Teknolojisi, Anten Türleri, Anten Topolojileri ve Tasarım İlkeleri,Faz Dizili Antenler, Faz Dizili Anten Teorisi, Faz Dizili Antenler için Performans Metrikleri,Faz Dizili Antenler, Farklı Faz Dizili Anten Türleri, Faz Dizili Antenlerde Topolojik İncelikler,Mikrodalga Lensler, Mikrodalga Lens Teorisi, Lensler için Performans Metrikleri,Mikrodalga Lensler, Mikrodalga Lens Türleri, Lens Tasarımı İlkeleri ,Hüzme Yönlendiriciler, Hüzme Yönlendirici Teorisi, Hüzme Yönlendiriciler için Performans Metrikleri,Hüzme Yönlendiriciler, Hüzme Yönlendirici Türleri, Hüzme Yönlendirici Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler,Özelleşmiş Ölçüm Enstrumanları ve Alt Bileşenleri, 6-Port Reflektometre, Teori ve Prensipleri,Özelleşmiş Ölçüm Enstrumanları ve Alt Bileşenleri, Performans Metrikleri, Türleri ve Uygulamaları ,Frekans Seçici Yüzeyler, Teori ve Konseptler, Performans Metrikleri, Türleri ve Uygulamaları,Mikrodalga Sistemlerde Son Gelişmeler, Yenilikçi Teknolojiler, İletişim, Algılama ve Radar Uygulamaları, Gelecekteki Eğilimler ve Araştırma Fırsatları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mikrodalga Sistemleri Temel Bilgilerini Anlama: •Öğrenciler, mikrodalga sistemlerinin ve sensörlerinin temel kavramlarını, tarihçesini ve önemini açıklar. | 2, 21, 9 | E, F |
Anten Sistemlerini Analiz Etme ve Tasarlama: •Öğrenciler, performans metriklerini ve farklı topolojileri göz önünde bulundurarak çeşitli anten türlerini analiz etme ve tasarlama becerileri kazanır. | 2, 21, 9 | E, F |
Faz Dizili Anten Prensiplerini Uygulama: •Öğrenciler, faz dizili antenlerin teorisini uygulama, performans metriklerini anlama ve faz dizili sistemleri tasarlama konusunda uzmanlık gösterir. | 2, 21, 9 | E, F |
Belirli Uygulamalar İçin Mikrodalga Lens Tasarlama: •Öğrenciler, belirli uygulamalar için uygun teorik prensipleri, performans metriklerini ve çeşitli lens tiplerini göz önünde bulundurarak mikrodalga lensler tasarlar. | 2, 21, 9 | E, F |
Beamforming Tekniklerini Uygulama: •Öğrenciler, teoriyi anlama, performans metriklerini değerlendirme ve belirli senaryolar için uygun beamformer tiplerini seçme konusunda deneyim kazanır. | 2, 21, 9 | E, F |
Özelleşmiş Enstrumanlar ve Bileşenleri Analiz Etme ve Uygulama: •Öğrenciler, 6-Port Reflektometre ve Yeniden Yapılandırabilir Akıllı Yüzeyler gibi özel araçların ve bileşenlerin prensiplerini analiz etme ve uygulama yeteneği kazanır. | 2, 21, 9 | E, F |
Gelişmiş Mikrodalga Teknolojilerini ve Yükselen Trendleri Değerlendirme: •Öğrenciler, iletişim, algılama ve radar alanlarındaki son gelişmeleri, yeni teknolojileri eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 2, 21, 9 | E, F |
Mikrodalga Pasif ve Aktif Devre Tasarımında Bilgiyi Entegre Etme: •Öğrenciler, mikrodalga pasif devrelerin tasarımı için öğrendikleri prensipleri uygulayarak, mikroşerit iletim hatları, filtreler ve yönlendirici çiftler de dahil olmak üzere tasarım yapabileceklerdir. Ayrıca, aktif devre tasarımı için ko-simülasyonları da içerir. | 2, 21, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodalga Sistemler ve Sensörlere Giriş, Mikrodalga Sistemlerin Genel Bakış, Mikrodalga Sensörlerinin Önemi | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
2 | Mikrodalga Sistemler ve Sensörlere Giriş, Temel Kavramlar ve Tanımlamalar, Tarihçe | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
3 | Anten Teknolojisi, Anten Teorisi ve Prensipleri, Antenler için Performans Metrikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
4 | Anten Teknolojisi, Anten Türleri, Anten Topolojileri ve Tasarım İlkeleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
5 | Faz Dizili Antenler, Faz Dizili Anten Teorisi, Faz Dizili Antenler için Performans Metrikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
6 | Faz Dizili Antenler, Farklı Faz Dizili Anten Türleri, Faz Dizili Antenlerde Topolojik İncelikler | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
7 | Mikrodalga Lensler, Mikrodalga Lens Teorisi, Lensler için Performans Metrikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
8 | Mikrodalga Lensler, Mikrodalga Lens Türleri, Lens Tasarımı İlkeleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
9 | Hüzme Yönlendiriciler, Hüzme Yönlendirici Teorisi, Hüzme Yönlendiriciler için Performans Metrikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
10 | Hüzme Yönlendiriciler, Hüzme Yönlendirici Türleri, Hüzme Yönlendirici Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
11 | Özelleşmiş Ölçüm Enstrumanları ve Alt Bileşenleri, 6-Port Reflektometre, Teori ve Prensipleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
12 | Özelleşmiş Ölçüm Enstrumanları ve Alt Bileşenleri, Performans Metrikleri, Türleri ve Uygulamaları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
13 | Frekans Seçici Yüzeyler, Teori ve Konseptler, Performans Metrikleri, Türleri ve Uygulamaları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
14 | Mikrodalga Sistemlerde Son Gelişmeler, Yenilikçi Teknolojiler, İletişim, Algılama ve Radar Uygulamaları, Gelecekteki Eğilimler ve Araştırma Fırsatları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
Kaynak |
Constantine A. Balanis , “Antenna Theory: Analysis and Design” Fawwaz T. Ulaby, “Microwave Remote Sensing: Active and Passive, Volume I: Fundamentals and Radiometry” Fawwaz T. Ulaby, “Microwave Remote Sensing, Active and Passive: Vol II, Radar Remote Sensing and Surface Scattering and Emission Theory” John Brown, “Microwave Lenses” Geoff H. Bryant, “Principles of Microwave Measurements” |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | |||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | |||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | X | |||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |