SINAVLAR
İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
İNGİLİZCE DİL EĞİTİMİ VE İNGİLİZCE HAZIRLIK PROGRAMI
Öğretim Dili ve Yeterlilik Sınavı:
İstanbul Medipol Üniversitesi’nin genelinde eğitim dili Türkçedir. Ancak, üniversite bünyesinde %30 ve %100 ingilizce eğitim veren bölümlerde eğitim görmek isteyen adaylar, İstanbul Medipol Üniversitesi Dil Okulunun uyguladığı İngilizce Muafiyet sınavına girmek ve başarılı olmak ile sorumludurlar.
İngilizce Dil Yeterlilik Sınavı ( Proficiency):
İngilizce Muafiyet sınavı birbirini takip eden günlerde gerçekleştirilen, ilki 80 soruluk çoktan seçmeli ve yazma bölümünden oluşan ikincisi bu sınavın sonucuna bağlı olarak gerçekleştirilen ve konuşma sınavı olarak uygulanan sınavlardır. Yazılı Sınav aynı zamanda seviye tespit sınavı niteliğinde olup, öğrencilerin muaf olmama durumunda, İngilizce hazırlık eğitimlerine başlayacakları seviyenin belirlenmesini sağlar. İlk sınavın içeriği aşağıda yer alan tablodaki gibidir.
ÖLÇÜLEN BECERİ SORU TİPLERİ SORU SAYISI PUAN
DİNLEME & ANLAMA 1. DİNLERKEN CEVAPLAMA 20 SORU 20
2. NOT ALMA
OKUMA – OKUDUĞUNU ANLAMA 24 SORU 24
– OKUDUĞUNU YORUMLAMA
– ANA FİKİR BULMA
– ÇIKARIMDA BULUNMA
– KELİMEYİ TAHMİN ETME
DİL KULLANIMI – DİL BİLGİSİ 20 SORU 20
KELİME BİLGİSİ – GENEL VE AKADEMİK KELİME BİLGİSİ 16 SORU 16
YAZMA – KOMPOZİSYON 1 20
SPEAKING 3 Bölüm
Yazılı sınavdan 75 ve üstü alan öğrenciler CEFR kriterlerine göre B2 seviyesi kabul edilir ve “Speaking” (konuşma) sınavına gerek kalmaksızın İngilizce Hazırlık Programından muaf olabilirler.
Konuşma Sınavı:
Yazılı sınavdan altmış (60) puan ile yetmiş dört (74) puan arası alan öğrenciler bölümündeki İngilizce dersleri takip edip edemeyeceklerine kanaat getirmek amacıyla Konuşma Sınavına girmeye hak kazanırlar. Genel konuşma becerisi ve belli konularda sorulara cevap verebilme, bir fikri beyan etme ve örneklerle savunabilme becerileri ölçülür. Bu sınavdan 75 ve üzeri alan öğrenciler İngilizce Hazırlık Programından muaf olurlar.
Başarısız olan öğrenciler yazılı sınavlarda aldıkları sonuçlara göre İngilizce hazırlık programında seviyelerine uygun bir sınıfa yerleştirilir.
Play →
2022-23 Örnek sınav dosyaları için tıklayınız:
Yeterlik sınavı cevap anahtarı: Proficiency-Exam-Sample-Answer-Key
İstanbul Medipol Üniversitesinde eğitim gören öğrencilerden, Avrupa Birliği Erasmus öğrenci değişimi projesi kapsamında, yurt dışında belirli süreli eğitim görmek isteyen öğrencilerin, İngilizce yeterlilik tespitlerinin yapıldığı sınavdır. Sınavda dinleme, okuma, dilbilgisi, sözcük bilgisi, yazma ve konuşma becerileri değerlendirilmektedir.
26 Mart 2022 Erasmus Sınav İçeriği:
- Part 1-Listening – 12 points
- Part 2-Reading (2 Reading texts)- 12 points
- Part 3- Use of English – 8 points
- Part 4 – Vocabulary – 8 points
- Part 5 – Writing (250-400 word essay) – 20 points
- Part 6 – Speaking (around 10 mins with Warmup/Monologue/Dialogue parts) – 40 points
Main Part (Parts 1-5) Start Time: 09:00 (Face to Face on Kavacık North Campus A Block)
Speaking Part Start Time: 14:00 (Online on Microsoft Teams)
Yatay Geçiş İngilizce Yeterliliği Sınavı
Kurum içi ve kurum dışı olmak suretiyle, İstanbul Medipol Üniversitesi bünyesinde İngilizce hazırlık programı zorunluluğu olan bölümlere geçiş yapmak isteyen öğrencilerin tabi tutulduğu muafiyet sınavıdır. Sınavın içeriği aşağıda yer alan tablodaki gibidir;
ÖLÇÜLEN BECERİ SORU TİPLERİ SORU SAYISI PUAN
DİNLEME & ANLAMA NOT ALMA - DİNLEME 12 SORU 24
OKUMA 12 SORU 24
– OKUDUĞUNU ANLAMA
– OKUDUĞUNU YORUMLAMA
– ANA FİKİR BULMA
– ÇIKARIMDA BULUNMA
– KELİMEYİ TAHMİN ETME
DİL KULLANIMI – DİL BİLGİSİ 8 SORU 16
KELİME BİLGİSİ – GENEL VE AKADEMİK KELİME BİLGİSİ 8 SORU 16
WRITING - PARAGRAF YAZMA 1 SORU
20
Örnek sınav
Transfer exam main part
Transfer exam reading appendix
GEÇERLİK VE GÜVENİRLİLİK
İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER GENEL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
2024-2025 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ
1. ASOS (Akademik Sınav Otomasyon Sistemi) Kullanımı
2024-2025 akademik yılında İngilizce Hazırlık Birimimizde, ölçme ve değerlendirme süreçlerinin etkinliğini artırmak amacıyla ASOS (Akademik Sınav Otomasyon Sistemi) aktif olarak kullanılmıştır. Şu an halihazırda, 2024-2025 akademik yılına ait 2 dönem içi sınavın soruları sisteme tamamen aktarılmış ve analiz raporları beklenmektedir. Böylelikle ASOS’un, ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinde dijitalleşme ve güvenilirlik sağlamanın yanı sıra, sınavların planlanmasından analizine kadar tüm süreçlerde önemli katkılar sunması beklenmektedir.
2. Faaliyetler ve Aşamalar
2.1 Soru Hazırlama ve Sınav Planlama
Soru hazırlama süreçlerinden önce, Hazırlık Dil Okulu yıllık programına ait tüm öğrenim hedef ve kazanımları ASOS programının veri tabanına kaydedilmişlerdir. Sınavlar oluşturulurken her bir soru, ilgili hedef ve kazanımlarla tanımlanıp analize hazır hale getirilmektedir. Bu uygulamalardan sonraki süreç aşağıdaki gibi ilerlemiştir:
Soru Bankası Oluşturma: Eğitim programımızdaki dil becerileri ve hedef kazanımlarla uyumlu şu ana kadar uygulanan dönem içi sınavlara ait 100’den fazla soru, ilgili dil becerileri ve hedef kazanımlar ASOS sistemine eklenmiştir. Bu sorular, dil beceriler ve hedef kazanımlar, öğretim görevlileri tarafından itina ile sisteme kaydedilmiştir.
2.2 Sınav Yönetimi ve Uygulama
Otomatik Zamanlama: Sınav tarihleri, süreleri ve öğrenci gruplarına özel düzenlemeler gibi sınava dair tüm detaylar ASOS üzerinden yapılmıştır.
2.3 Sonuç Analizleri ve Raporlama
Dönem içi uygulanan 2 sınavın tüm soru, dil becerileri ve hedef kazanımları ve öğrenci yanıt optikleri özel olarak taranarak ASOS sitemine yüklenmiştir. Elde edilen veriler Öğrenme, Öğretme, Ölçme ve Değerlendirme Merkezi’ne (IMODEM) iletilmiştir. Bu noktadan sonra ilgili analizlerin koordinatörlüğümüze ulaşması, IMODEM çalışmalarının yoğunluğuna göre değişiklik göstermektedir. Elde edilecek olan ilk analizlerin koordinatörlüğümüze ulaşmasının akabinde;
· Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri ayrı ayrı değerlendirilecek ve bu veriler kazanım raporlarına yansıtılacaktır.
· Soruların zorluk seviyesi ve ayırt edicilik düzeylerine ilişkin analizler gerçekleştirilmiş olacak; sonuçlar elde edildikten sonra sistem üzerinden detaylı raporlar alınacaktır.
· Eğitim programının ilerlemesi, ASOS’un yıllık raporlama özellikleriyle izlenecek ve gerekli iyileştirme önerileri oluşturulacaktır.
Elde edilecek sonuçlar ışığında, ASOS’un sunduğu nesnel ölçme ve değerlendirme imkânları sayesinde, tüm sınavlar şeffaf bir şekilde uygulanmış ve uygulanmaya devam edecektir. Öğrencilerimizin bireysel güçlü ve zayıf yönleri net bir şekilde tespit edilerek öğrenme süreçleri desteklenecektir. ASOS’un detaylı raporlama ve analiz özellikleri, kurumumuzun akreditasyon standartlarına uyumunu kolaylaştırmıştır. Özellikle kazanım analizleri, uluslararası akreditasyon gerekliliklerine uygun şekilde düzenlenecektir.
3. İleriye Yönelik Planlar
2025 yılında, ASOS kullanımını daha da genişleterek:
· Konuşma becerilerinin değerlendirilmesi için yeni rubrikler oluşturulması,
· Yazma sınavlarında otomatik metin analiz özelliklerinin kullanılması,
· Öğrenci performans takibinde bireyselleştirilmiş raporlamaların artırılması hedeflenmektedir.
4. Sonuç
ASOS, ölçme ve değerlendirme süreçlerimizi modernleştirmek ve eğitim kalitesini artırmak adına kritik bir araç olmuştur. Sistemin sağladığı istatistiksel veriler ve esneklik hem öğrencilerimiz hem de öğretim kadromuz için daha verimli bir eğitim-öğretim ortamı yaratmıştır.