Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MEDYA VE SOSYAL HİZMET | SH2148270 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal Hizmetler programı öğrencilerine makro sosyal hizmet ile medya arasındaki bağı öğretmek ve sosyal sorunların çözümünde medyanın nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya ve sosyal hizmete giriş,Medya ve sosyal hizmetin temel kavramları,Medya, Sosyal Hizmetlere ne sağlar?,Medyadan yararlanma yöntemleri nelerdir? Nasıl belirlenir?,Yerel Medya kullanımı,Ulusal Medya Kullanımı,Medyaya yansıyan sosyal sorunlarını sosyal hizmet bilimi ışığında ele almak,Medya ve mesleki etik ilişkisi,Makro sosyal hizmet kapsamında medyanın işlevleri,Medya ilişkileri örnek çalışmaları,Medyada temsil edilen kırılgan gruplar,Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 1,Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 2 ve 3,Medya ve sosyal hizmet kapsamında proje yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Medya ve sosyal hizmet arasındaki ilişkiyi anlayabilecektir | 10, 16, 9 | A |
1.1.Medya ve sosyal hizmetin temel kavramlarını bilir | | |
1.2.Medya ve sosyal hizmet ilişkisini açıklar | | |
2.Sosyal hizmetin ele aldığı sosyal sorunlar hakkında medyanın rolünü öğrenebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1.Sosyal sorunların medyadaki temsilini tartışır | | |
2.2.Makro sosyal hizmette medya aracının önemini kavrar | | |
3.Medya tarafından oluşturulan söylemlerin insan haklarına uygunluğunu tartışabilecektir | 10, 16, 9 | A |
3.1.Kadın, çocuk, engelli, yaşlı vb. savunmasız ve kırılgan gruplar hakkındaki söylemleri bilgi ve değer temelinde tartışır | | |
3.2.Kadına yönelik şiddet, çocuk ihmal ve istismarı durumlarının etik dışı temsillerini fark eder | | |
4.Makro sosyal hizmet kapsamında medya araçlarından yararlanarak proje üretebilecektir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
4.1.Makro sosyal hizmet projelerini yönetir | | |
4.2.Makro sosyal hizmet projelerinin etkisini değerlendirir | | |
5.Medyaya yansıyan makro sosyal hizmet vakalarını etik açıdan değerlendirebilecektir | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
5.1.Mesleki etik ilke ve değerleri bilir | | |
5.2.Mesleki etik ilke ve değerleri vakalara uygular | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Medya ve sosyal hizmete giriş | |
2 | Medya ve sosyal hizmetin temel kavramları | |
3 | Medya, Sosyal Hizmetlere ne sağlar? | |
4 | Medyadan yararlanma yöntemleri nelerdir? Nasıl belirlenir? | |
5 | Yerel Medya kullanımı | |
6 | Ulusal Medya Kullanımı | |
7 | Medyaya yansıyan sosyal sorunlarını sosyal hizmet bilimi ışığında ele almak | |
8 | Medya ve mesleki etik ilişkisi | |
9 | Makro sosyal hizmet kapsamında medyanın işlevleri | |
10 | Medya ilişkileri örnek çalışmaları | |
11 | Medyada temsil edilen kırılgan gruplar | |
12 | Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 1 | |
13 | Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 2 ve 3 | |
14 | Medya ve sosyal hizmet kapsamında proje yönetimi | |
Kaynak |
-Joanne Westwood, Media and Social Work, https://www.herts.ac.uk/__data/assets/pdf_file/0018/100962/media-and-social-work.pdf
-Aldridge, M., (1990) Social Work and the News Media: A Hopeless Case? British
Journal of Social Work 20, p.611-625.
-Community Care (2009) Community Care to monitor media picture of social work
profession. Community Care, 4/2/2009, Issue 1764
-Franklin, B, and Parton, N. (1991) Social Work, The Media and Public Relations.
Routledge |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | | X | | | |
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | | | | X | |
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | | | X | | |
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | | | | X | |
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | | | | | |
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | | | X | | |
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | | | X | | |
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | | | X | | |
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | | | | | |
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | | X | | | |
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MEDYA VE SOSYAL HİZMET | SH2148270 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal Hizmetler programı öğrencilerine makro sosyal hizmet ile medya arasındaki bağı öğretmek ve sosyal sorunların çözümünde medyanın nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya ve sosyal hizmete giriş,Medya ve sosyal hizmetin temel kavramları,Medya, Sosyal Hizmetlere ne sağlar?,Medyadan yararlanma yöntemleri nelerdir? Nasıl belirlenir?,Yerel Medya kullanımı,Ulusal Medya Kullanımı,Medyaya yansıyan sosyal sorunlarını sosyal hizmet bilimi ışığında ele almak,Medya ve mesleki etik ilişkisi,Makro sosyal hizmet kapsamında medyanın işlevleri,Medya ilişkileri örnek çalışmaları,Medyada temsil edilen kırılgan gruplar,Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 1,Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 2 ve 3,Medya ve sosyal hizmet kapsamında proje yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Medya ve sosyal hizmet arasındaki ilişkiyi anlayabilecektir | 10, 16, 9 | A |
1.1.Medya ve sosyal hizmetin temel kavramlarını bilir | | |
1.2.Medya ve sosyal hizmet ilişkisini açıklar | | |
2.Sosyal hizmetin ele aldığı sosyal sorunlar hakkında medyanın rolünü öğrenebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1.Sosyal sorunların medyadaki temsilini tartışır | | |
2.2.Makro sosyal hizmette medya aracının önemini kavrar | | |
3.Medya tarafından oluşturulan söylemlerin insan haklarına uygunluğunu tartışabilecektir | 10, 16, 9 | A |
3.1.Kadın, çocuk, engelli, yaşlı vb. savunmasız ve kırılgan gruplar hakkındaki söylemleri bilgi ve değer temelinde tartışır | | |
3.2.Kadına yönelik şiddet, çocuk ihmal ve istismarı durumlarının etik dışı temsillerini fark eder | | |
4.Makro sosyal hizmet kapsamında medya araçlarından yararlanarak proje üretebilecektir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
4.1.Makro sosyal hizmet projelerini yönetir | | |
4.2.Makro sosyal hizmet projelerinin etkisini değerlendirir | | |
5.Medyaya yansıyan makro sosyal hizmet vakalarını etik açıdan değerlendirebilecektir | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
5.1.Mesleki etik ilke ve değerleri bilir | | |
5.2.Mesleki etik ilke ve değerleri vakalara uygular | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Medya ve sosyal hizmete giriş | |
2 | Medya ve sosyal hizmetin temel kavramları | |
3 | Medya, Sosyal Hizmetlere ne sağlar? | |
4 | Medyadan yararlanma yöntemleri nelerdir? Nasıl belirlenir? | |
5 | Yerel Medya kullanımı | |
6 | Ulusal Medya Kullanımı | |
7 | Medyaya yansıyan sosyal sorunlarını sosyal hizmet bilimi ışığında ele almak | |
8 | Medya ve mesleki etik ilişkisi | |
9 | Makro sosyal hizmet kapsamında medyanın işlevleri | |
10 | Medya ilişkileri örnek çalışmaları | |
11 | Medyada temsil edilen kırılgan gruplar | |
12 | Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 1 | |
13 | Medya ve makro sosyal hizmet kapsamında vaka çalışması 2 ve 3 | |
14 | Medya ve sosyal hizmet kapsamında proje yönetimi | |
Kaynak |
-Joanne Westwood, Media and Social Work, https://www.herts.ac.uk/__data/assets/pdf_file/0018/100962/media-and-social-work.pdf
-Aldridge, M., (1990) Social Work and the News Media: A Hopeless Case? British
Journal of Social Work 20, p.611-625.
-Community Care (2009) Community Care to monitor media picture of social work
profession. Community Care, 4/2/2009, Issue 1764
-Franklin, B, and Parton, N. (1991) Social Work, The Media and Public Relations.
Routledge |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | | X | | | |
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | | | | X | |
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | | | X | | |
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | | | | X | |
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | | | | | |
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | | | X | | |
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | | | X | | |
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | | | X | | |
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | | | | | |
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | | X | | | |
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05