Öğrencilere, futbol branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Bu ders; Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi,Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi,Futbola özgü ısınma ve streching,Futbolda teknik,Futbolda topa yatkınlık çalışmaları,Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı),Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar,Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar,Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri,Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri,Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri,Futbol öğretim ilke ve yöntemleri,Günlük- haftalık antrenman planlaması,Aylık antrenman planlaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
16, 6
D
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi
2
Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi
3
Futbola özgü ısınma ve streching
4
Futbolda teknik
5
Futbolda topa yatkınlık çalışmaları
6
Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı)
7
Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar
8
Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar
9
Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri
10
Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri
11
Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri
12
Futbol öğretim ilke ve yöntemleri
13
Günlük- haftalık antrenman planlaması
14
Aylık antrenman planlaması
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TAKIM SPORLARI-FUTBOL
-
Güz Dönemi
0+3
1,5
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Öğrencilere, futbol branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Bu ders; Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi,Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi,Futbola özgü ısınma ve streching,Futbolda teknik,Futbolda topa yatkınlık çalışmaları,Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı),Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar,Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar,Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri,Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri,Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri,Futbol öğretim ilke ve yöntemleri,Günlük- haftalık antrenman planlaması,Aylık antrenman planlaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
16, 6
D
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi
2
Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi
3
Futbola özgü ısınma ve streching
4
Futbolda teknik
5
Futbolda topa yatkınlık çalışmaları
6
Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı)
7
Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar
8
Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar
9
Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri
10
Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri
11
Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri
12
Futbol öğretim ilke ve yöntemleri
13
Günlük- haftalık antrenman planlaması
14
Aylık antrenman planlaması
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.