Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | İŞY1262770 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsanın davranışlarının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemek insanları anlama ve yönetebilmenin en önemli anahtarıdır. Bu derste insan anlaşılmaya ve davranışları yordamaya çalışılmakta ve onu pozitif yönlendirmenin yolları öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgütsel Davranış ile ilgili Temel Kavramlar ,Algı, Tutum ve Atıf,Öğrenme,Kişilik ve Benlik,Duygular,İhtiyaçlar ve Motivasyon,İhtiyaçlar ve Motivasyon- Devam,Gruplar,Kültür ,İnanç ve Değerler,Çatışma,Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar-1,Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar-2,Konu tekrarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan Davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
1.1. İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslar. | ||
1.2. Motivasyon kaynaklarını saptar. | ||
1.3. Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini anlatır. | ||
2. Kültürün insan davranışına etkisini açıklayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
2.1. Kültürel varsayımları özetler. | ||
2.2. Kültürel farklılıkları ayırt eder. | ||
2.3. Kültür ve davranış ilişkisini gösterir. | ||
2.4. Bireysel ve sosyal etkileri karşılaştırır. | ||
3. Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları saptayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
3.1. Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder. | ||
3.2. Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri ayırt eder. | ||
3.3. Kişilerarası farklılıkları açıklar. | ||
4. Örgütsel Değişim konusunu açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Örgütlerin değişime ve gelişme ihtiyacını açıklar | ||
4.2. Örgütsel Değişime direnci kıracak önerilerde bulunur. | ||
5. Örgüt Kültürü, örgüt iklimi gibi kavramları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Örgüt Kültürü tipolojilerini karşılaştırır. | ||
5.2. Konuyla ilgili örnek olayları analiz edip çözümler. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranış ile ilgili Temel Kavramlar | |
2 | Algı, Tutum ve Atıf | |
3 | Öğrenme | |
4 | Kişilik ve Benlik | |
5 | Duygular | |
6 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | |
7 | İhtiyaçlar ve Motivasyon- Devam | |
8 | Gruplar | |
9 | Kültür | |
10 | İnanç ve Değerler | |
11 | Çatışma | |
12 | Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar-1 | |
13 | Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar-2 | |
14 | Konu tekrarları |
Kaynak |
Stephan Robbins, Timothy A. Judge , İnci Erdem, Örgütsel Davranış, Nobel Yayıncılık 2019, Nobel Yayıncılık Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Rana Özen Kutanis, Sakarya Kitabevi Yay., 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | X | |||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | ||||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | X | |||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | X | |||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 5 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | İŞY1262770 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsanın davranışlarının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemek insanları anlama ve yönetebilmenin en önemli anahtarıdır. Bu derste insan anlaşılmaya ve davranışları yordamaya çalışılmakta ve onu pozitif yönlendirmenin yolları öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgütsel Davranış ile ilgili Temel Kavramlar ,Algı, Tutum ve Atıf,Öğrenme,Kişilik ve Benlik,Duygular,İhtiyaçlar ve Motivasyon,İhtiyaçlar ve Motivasyon- Devam,Gruplar,Kültür ,İnanç ve Değerler,Çatışma,Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar-1,Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar-2,Konu tekrarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan Davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
1.1. İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslar. | ||
1.2. Motivasyon kaynaklarını saptar. | ||
1.3. Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini anlatır. | ||
2. Kültürün insan davranışına etkisini açıklayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
2.1. Kültürel varsayımları özetler. | ||
2.2. Kültürel farklılıkları ayırt eder. | ||
2.3. Kültür ve davranış ilişkisini gösterir. | ||
2.4. Bireysel ve sosyal etkileri karşılaştırır. | ||
3. Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları saptayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
3.1. Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder. | ||
3.2. Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri ayırt eder. | ||
3.3. Kişilerarası farklılıkları açıklar. | ||
4. Örgütsel Değişim konusunu açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Örgütlerin değişime ve gelişme ihtiyacını açıklar | ||
4.2. Örgütsel Değişime direnci kıracak önerilerde bulunur. | ||
5. Örgüt Kültürü, örgüt iklimi gibi kavramları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Örgüt Kültürü tipolojilerini karşılaştırır. | ||
5.2. Konuyla ilgili örnek olayları analiz edip çözümler. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranış ile ilgili Temel Kavramlar | |
2 | Algı, Tutum ve Atıf | |
3 | Öğrenme | |
4 | Kişilik ve Benlik | |
5 | Duygular | |
6 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | |
7 | İhtiyaçlar ve Motivasyon- Devam | |
8 | Gruplar | |
9 | Kültür | |
10 | İnanç ve Değerler | |
11 | Çatışma | |
12 | Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar-1 | |
13 | Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar-2 | |
14 | Konu tekrarları |
Kaynak |
Stephan Robbins, Timothy A. Judge , İnci Erdem, Örgütsel Davranış, Nobel Yayıncılık 2019, Nobel Yayıncılık Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Rana Özen Kutanis, Sakarya Kitabevi Yay., 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | X | |||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | ||||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | X | |||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | X | |||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |