Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yeni ekonomide en yüksek katma değeri yaratan unsurlar girişimcilik ve inovasyondur. Bu ders girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar,Girişimcilerde bulunması gereken özellikler,Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları,Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları,Girişimcilik türleri,Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri,Girişimcilik ve yaratıcılık,Girişimcilik ve yenlilikçilik,Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri,Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma,İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma,Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik,Girişimcilikte iş planı süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Girişimcilik kavramını, özelliklerini ve girişimcilikte etik konusunu öğrenebilecektir. | 1 | A |
2. Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini ve önemini açıklayabilecektir. | 1, 10, 2 | A |
3. İş modeli, girişimcilik süreçleri ve iş fikrini analiz edebilecektir. | 1, 12, 2 | A |
4. Girişimcilik ile tasarım arasında ilişki kurabilecektir. | 1, 10, 2 | A |
5. Girişimcilik iklimi, kültürü ve bunları etkileyen faktörleri değerlendirebilecektir. | 1, 12, 2 | A |
6. Franchising ve işletme satın alma konusunu analiz edebilecektir. | 1, 12, 2 | A |
7. İşletmelerin yasal kurulma süreçlerini gösterebilecektir. | 1, 10, 12, 2 | A |
8. İşletme başarısızlıkları, iflas mekanizması, kapanma konularını değerlendirebilecektir. | 1, 10, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri | |
2 | Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar | |
3 | Girişimcilerde bulunması gereken özellikler | |
4 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | |
5 | Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları | |
6 | Girişimcilik türleri | |
7 | Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri | |
8 | Girişimcilik ve yaratıcılık | |
9 | Girişimcilik ve yenlilikçilik | |
10 | Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri | |
11 | Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma | |
12 | İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma | |
13 | Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik | |
14 | Girişimcilikte iş planı süreçleri |
Kaynak |
Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta / Çatı, Kahraman. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi. Nobel |
Özkara, Belkıs ve Sakallı, Sibel. Girişimcilik: Temel ve Yeni Yaklaşımlar. Nobel / Durak, İbrahim vd. Girişimcilik: Anadolu Kent Girişimciliğinden Örnekler. Ekin / Uygun, Ramazan K. Girişimcilik Teori ve Yaklaşımları. Ekin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |