Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

Globalleşen dünyada, hemen her ülkede şirket yapıları da bu yönde değişmekte. Şirketler büyümekte, her geçen gün daha çok çalışanı bünyesine katmakta. Ancak rekabetin çok önemli olduğu günümüz şartlarında, şirketler en büyük yatırımı çalışanlarına yapmaları gerektiğini belki de henüz anlamaya başlıyorlar. Bu anlamda, İnsan Kaynakları yönetimi büyük öneme sahiptir. Bu Program, ülkemizde son yıllarda önem kazanmaya başlayan bu alanda çalışabilecek yeterli bilgi ve donanıma sahip yaratıcı, yenilikçi insan kaynakları yöneticileri yetiştirmeyi amaçlayan bir programdır.

Kazanılan Derece

Ön Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak gerekmektedir. Programa TYT puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 120 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı - AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
İK1127880 SOSYAL PSİKOLOJİ Türkçe 3 4
İK1126130 İLETİŞİM BECERİLERİ Türkçe 2 4
İK1127630 GENEL İŞLETME Türkçe 3 5
İK1127990 DAVRANIŞ BİLİMLERİ Türkçe 2 5
İK1127510 HUKUKA GİRİŞ Türkçe 2 4
İK1132960 SUNUM TEKNİKLERİ VE GÖRSEL TASARIM Türkçe 2 4
İK1127980 ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ Türkçe 3 4
İK1128060 STAJ Türkçe - 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
İK1211800 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI I Türkçe 2 2
İK1242440 ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Türkçe 2 5
İK1277310 İŞ HAYATINA GİRİŞ Türkçe 2 2
İK1232630 PAZARLAMA İLKELERİ Türkçe 2 4
İK1277290 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Türkçe 3 5
İK1232840 YÖNETİM VE ORGANİZASYON Türkçe 2 4
İK1233230 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Türkçe 2 4
İK1233020 İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU Türkçe 2 4
İK1228060 STAJ Türkçe - 5
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
İK2132970 İŞE ALIM VE MÜLAKAT TEKNİKLERİ Türkçe 3 4
İK2132980 İŞ ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME Türkçe 2 4
İK2110964 MESLEKİ UYGULAMA I Türkçe 3+18 8
İK2132610 İŞ VE MESLEK ETİĞİ Türkçe 2 4
İK2110965 PYTHON İLE ALGORİTMAYA GİRİŞ Türkçe 2 4
İK2152160 SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU Türkçe 3 4
İK2132990 EĞİTİM GELİŞTİRME VE KARİYER YÖNETİMİ Türkçe 2 4
İK2133010 ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE ÖRGÜTSEL ÖĞRENME Türkçe 2 4
ATA2110800 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Türkçe 2 2
TDL2110200 TÜRK DİLİ I Türkçe 2 2
İNG2110900 İNGİLİZCE I İngilizce 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
İK2233060 ÖZLÜK İŞLEMLERİ VE BORDRO UYGULAMALARI Türkçe 3 4
İK2233050 PERFORMANS VE ÜCRET YÖNETİMİ Türkçe 3 5
İK2210965 PYTHON İLE ALGORİTMAYA GİRİŞ Türkçe 2 4
İK2210966 MESLEKİ UYGULAMA II Türkçe 3+18 8
İK2233150 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Türkçe 2 4
İK2232810 GİRİŞİMCİLİK VE İNNOVASYON YÖNETİMİ Türkçe 2 4
İK2233080 STRES YÖNETİMİ VE STRESLE BAŞA ÇIKMA YOLLARI Türkçe 2 4
İK2233070 TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME Türkçe 2 4
ATA2210000 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Türkçe 2 2
TDL2220000 TÜRK DİLİ II Türkçe 2 2
İNG2212000 İNGİLİZCE II İngilizce 2 2

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme

YETKİNLİKLER


Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme

Öğrenme Yetkinliği

Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme

Alana Özgü Yetkinlik

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma

İstihdam Olanakları

Özel ve Kamu Kuruluşlarının İnsan Kaynakları Departmanlarında ara eleman olarak çalışılabilir.

Üst Dereceye Geçiş

Önlisans programlarından mezuniyetin ardından dikey geçiş sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarında eğitim görme imkânı bulunmaktadır.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.

Bölüm/Program Başkanı

Öğr.Gör. TAYYAR TEPE

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Deney / Laboratuvar

Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi

Laboratuvar, uygulama alanları

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Dersler ile Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI I 11300000201400
ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ 43333333444034
DAVRANIŞ BİLİMLERİ 00040000000004
EĞİTİM GELİŞTİRME VE KARİYER YÖNETİMİ 03533555533000
GENEL İŞLETME 40433034303000
GİRİŞİMCİLİK VE İNNOVASYON YÖNETİMİ 33433433303030
HUKUKA GİRİŞ 33001030022003
İLETİŞİM BECERİLERİ 00005220554031
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 34334335043144
İŞ ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME 04444405400000
İŞ VE MESLEK ETİĞİ 00004000503054
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU 00000055000000
İŞE ALIM VE MÜLAKAT TEKNİKLERİ 23334224243122
MESLEKİ UYGULAMA I 40000030000405
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE ÖRGÜTSEL ÖĞRENME 11002000010020
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM 23533334443244
ÖZLÜK İŞLEMLERİ VE BORDRO UYGULAMALARI 34444334444334
PAZARLAMA İLKELERİ 02334300244020
PERFORMANS VE ÜCRET YÖNETİMİ 04454004434044
SOSYAL PSİKOLOJİ 12411234431114
STAJ 12434220034022
STRES YÖNETİMİ VE STRESLE BAŞA ÇIKMA YOLLARI 33333334404041
SUNUM TEKNİKLERİ VE GÖRSEL TASARIM 43343333433442
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME 33333330444142
YÖNETİM VE ORGANİZASYON 00300000000003
İlişkili ders sayısı / 66/704251655565455257635160215053
İlişki ağırlığı22333334333233

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu