Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PERFORMANS VE ÜCRET YÖNETİMİ | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Erkan ATAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Performans yönetimi, iş değerlemesi, ücret yönetimi, ödül ve öneri sistemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Performans Yönetimi Kavramı, Performans Yönetiminin Önemi, Amaçları ve İşlevleri,Performans Yönetiminin Kullanım Alanları,Performans Değerlendirme Süreci,Performans Değerlendirme Yöntemleri,Etkin Performans Değerlendirme Sisteminin Özellikleri,Performans Değerlendirmede Yapılan Hatalar ve Alınacak Önlemler,Performans Değerlendirme Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar, Geribildirim Verme Yöntemleri,Ücret Kavramı,Ücret Yönetiminin Amaçları ve Ücretlendirme İlkeleri, İşletmelerde Ücret ve Maaş Politikasını Etkileyen Faktörler,Ücret Yapısının Kurulması,Ücret Sistemlerinin Tasarımı ve Uygulaması,Ödül ve Öneri Sistemleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Performans yönetim sistemlerini tartışabilir. | 1, 2 | A, C |
1.1. Performans yönetim sistemlerinin amaçlarını kendi cümleleri ile ifade eder. | 1, 2 | A, C |
1.2. performans yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 1, 2 | A, C |
1.3. Geleneksel ve Güncel Performans değerleme yöntemlerini listeler | 1, 2 | A, C |
2. İş değerlemesini ücret sistemleri açısından tartışabilir. | 1, 2 | A, C |
2.1. İş değerlemesi süreci ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 1, 2 | A, C |
2.2. İş değerlemesi yöntemlerini listeler. | 1, 2 | A, C |
2.3. İş değerleme metodlarını avantajları ve dezavantajları açısından karşılaştırır. | 1, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Performans Yönetimi Kavramı | |
2 | Performans Yönetiminin Önemi, Amaçları ve İşlevleri | |
3 | Performans Yönetiminin Kullanım Alanları | |
4 | Performans Değerlendirme Süreci | |
5 | Performans Değerlendirme Yöntemleri | |
6 | Etkin Performans Değerlendirme Sisteminin Özellikleri | |
7 | Performans Değerlendirmede Yapılan Hatalar ve Alınacak Önlemler | |
8 | Performans Değerlendirme Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar, Geribildirim Verme Yöntemleri | |
9 | Ücret Kavramı | |
10 | Ücret Yönetiminin Amaçları ve Ücretlendirme İlkeleri | |
11 | İşletmelerde Ücret ve Maaş Politikasını Etkileyen Faktörler | |
12 | Ücret Yapısının Kurulması | |
13 | Ücret Sistemlerinin Tasarımı ve Uygulaması | |
14 | Ödül ve Öneri Sistemleri |
Kaynak |
DERS NOTU |
1. Barutçugil, İsmet , Performans Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul, 2002) - 2. Benligiray, Serap, Ücret Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul, 2007 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |