Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eren GÜZELOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışma ortamında takım kurma ve geliştirme becerilerinin temelini oluşturan bazı konuları genel hatları ile irdelemek, bu doğrultuda makaleler, örnek olaylar ve sınıf içi müzakereler ile öğrencilere gerekli takım kurma becerilerini kazandırabilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Takım Nedir? Gruplardan farkı nelerdir?,Örgütlerde Takım çeşitleri,Takımların oluşum aşamaları,Takımlarda roller,Takımlarda olumluluk faktörleri, Takımlarda olumluluk faktörleri, Takımlarda olumluluk faktörleri, Takımlarda verimlilik faktörleri, Takımlarda verimlilik faktörleri, Takımlarda çatışma çözme,Takım performans değerlemesi, Takımlar arası ilişkiler, Uygulama, Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Takım kurma ve geliştirme konusunda teorik bilgiyi bilirler Takım üyeliğinin ve liderliğinin geliştirilmesini tartışabililirler | 1, 12, 14, 15, 2, 3 | A |
Takım çalışmasının etkinliğine yönelik uygulamaların farkında olabilirler. | 1, 12, 14, 15, 2, 3 | A |
Takım kurma becerilerini anlarlar. | 1, 12, 14, 15, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Takım Nedir? Gruplardan farkı nelerdir? | |
2 | Örgütlerde Takım çeşitleri | |
3 | Takımların oluşum aşamaları | |
4 | Takımlarda roller | |
5 | Takımlarda olumluluk faktörleri | |
6 | Takımlarda olumluluk faktörleri | |
7 | Takımlarda olumluluk faktörleri | |
8 | Takımlarda verimlilik faktörleri | |
9 | Takımlarda verimlilik faktörleri | |
10 | Takımlarda çatışma çözme | |
11 | Takım performans değerlemesi | |
12 | Takımlar arası ilişkiler | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynak |
ders sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |