Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Eren GÜZELOĞLU, Öğr.Gör. Ceyda SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇalışma ortamında takım kurma ve geliştirme becerilerinin temelini oluşturan bazı konuları genel hatları ile irdelemek, bu doğrultuda makaleler, örnek olaylar ve sınıf içi müzakereler ile öğrencilere gerekli takım kurma becerilerini kazandırabilmek
Dersin İçeriğiBu ders; Takım Nedir? Gruplardan farkı nelerdir?,Örgütlerde Takım çeşitleri,Takımların oluşum aşamaları,Takımlarda roller,Takımlarda olumluluk faktörleri, Takımlarda olumluluk faktörleri, Takımlarda olumluluk faktörleri, Takımlarda verimlilik faktörleri, Takımlarda verimlilik faktörleri, Takımlarda çatışma çözme,Takım performans değerlemesi, Takımlar arası ilişkiler, Uygulama, Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Takım kurma becerilerini anlayabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
1.1. Kişisel becerilerini fark ederler.
1.2. Takım içerisindeki rol keşfedilir.
2. Takım çalışmasının etkinliğine yönelik uygulamaların farkında olabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
2.1. Takım çalışmasının etkinliğini belirleyen faktlörleri bilir.
3. Takım kurma ve geliştirme konusunda teorik bilgiyi bileceklerdir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
3.1. Takım üyeliğinin ve liderliğinin geliştirilmesini tartışabililirler.
3.2. Takım üyelerinin rollerini anlarlar.
4. Takım üyelerinin yönetimini kavrayabileceklerdir.10, 16, 9A
4.1. Takım üyelerinin sayılarını belirlemeyi bilir.
4.2. Takım üye sayısında değişiklik yapmayı anlar.
5. Takımlar arası rekabeti yönetebileceklerdir.10, 16, 9A
5.1. Rekabetin dinamiklerini bilir.
5.2. Takım içerisindeki çatışmaları önler.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Takım Nedir? Gruplardan farkı nelerdir?
2Örgütlerde Takım çeşitleri
3Takımların oluşum aşamaları
4Takımlarda roller
5Takımlarda olumluluk faktörleri
6 Takımlarda olumluluk faktörleri
7 Takımlarda olumluluk faktörleri
8 Takımlarda verimlilik faktörleri
9 Takımlarda verimlilik faktörleri
10 Takımlarda çatışma çözme
11Takım performans değerlemesi
12 Takımlar arası ilişkiler
13 Uygulama
14 Uygulama
Kaynak
GERÇEK HAYATTA MBA - OYUN KAZANMA, TAKIM KURMA VE KARİYER GELİŞTİRME KLAVUZU, Jack Welch, Suzy Welch.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
X
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
X
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
X
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
X
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
X
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
X
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)105
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Eren GÜZELOĞLU, Öğr.Gör. Ceyda SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇalışma ortamında takım kurma ve geliştirme becerilerinin temelini oluşturan bazı konuları genel hatları ile irdelemek, bu doğrultuda makaleler, örnek olaylar ve sınıf içi müzakereler ile öğrencilere gerekli takım kurma becerilerini kazandırabilmek
Dersin İçeriğiBu ders; Takım Nedir? Gruplardan farkı nelerdir?,Örgütlerde Takım çeşitleri,Takımların oluşum aşamaları,Takımlarda roller,Takımlarda olumluluk faktörleri, Takımlarda olumluluk faktörleri, Takımlarda olumluluk faktörleri, Takımlarda verimlilik faktörleri, Takımlarda verimlilik faktörleri, Takımlarda çatışma çözme,Takım performans değerlemesi, Takımlar arası ilişkiler, Uygulama, Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Takım kurma becerilerini anlayabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
1.1. Kişisel becerilerini fark ederler.
1.2. Takım içerisindeki rol keşfedilir.
2. Takım çalışmasının etkinliğine yönelik uygulamaların farkında olabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
2.1. Takım çalışmasının etkinliğini belirleyen faktlörleri bilir.
3. Takım kurma ve geliştirme konusunda teorik bilgiyi bileceklerdir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
3.1. Takım üyeliğinin ve liderliğinin geliştirilmesini tartışabililirler.
3.2. Takım üyelerinin rollerini anlarlar.
4. Takım üyelerinin yönetimini kavrayabileceklerdir.10, 16, 9A
4.1. Takım üyelerinin sayılarını belirlemeyi bilir.
4.2. Takım üye sayısında değişiklik yapmayı anlar.
5. Takımlar arası rekabeti yönetebileceklerdir.10, 16, 9A
5.1. Rekabetin dinamiklerini bilir.
5.2. Takım içerisindeki çatışmaları önler.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Takım Nedir? Gruplardan farkı nelerdir?
2Örgütlerde Takım çeşitleri
3Takımların oluşum aşamaları
4Takımlarda roller
5Takımlarda olumluluk faktörleri
6 Takımlarda olumluluk faktörleri
7 Takımlarda olumluluk faktörleri
8 Takımlarda verimlilik faktörleri
9 Takımlarda verimlilik faktörleri
10 Takımlarda çatışma çözme
11Takım performans değerlemesi
12 Takımlar arası ilişkiler
13 Uygulama
14 Uygulama
Kaynak
GERÇEK HAYATTA MBA - OYUN KAZANMA, TAKIM KURMA VE KARİYER GELİŞTİRME KLAVUZU, Jack Welch, Suzy Welch.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
X
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
X
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
X
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
X
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
X
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
X
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:33