Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE MESLEK ETİĞİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nagehan UZUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması,Etik ve ahlak kavramları,Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler,Etik düzeyleri,Etik kuralları,Etik sistemleri,Etik Davranış,Meslek etiği,Meslek etiği,İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar,Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları,İşletme etiği,Sosyal sorumluluk kavramı,Etik Liderlik; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir. | 1, 10, 15, 2, 3 | A |
2.Etik sistemleri sınıflandırabilecektir. | 1, 10, 14, 2, 3 | A |
3.Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir. | 1, 10, 15, 2, 3 | A |
4.Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir. | 1, 10, 15, 2, 3 | A |
5.Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecektir. | 1, 10, 15, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması | |
2 | Etik ve ahlak kavramları | |
3 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | |
4 | Etik düzeyleri | |
5 | Etik kuralları | |
6 | Etik sistemleri | |
7 | Etik Davranış | |
8 | Meslek etiği | |
9 | Meslek etiği | |
10 | İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar | |
11 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları | |
12 | İşletme etiği | |
13 | Sosyal sorumluluk kavramı | |
14 | Etik Liderlik |
Kaynak |
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |