Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, insan kaynaklarının ana fonksiyonlarını uluslararası ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla incelemekte ve organizasyon içindeki stratejik rolünü analiz etmektedir. Dersin sonunda, öğrenciler İnsan Kaynakları Yönetimi'nin anahtar noktalarını, yöneticilerinin karşılaştıkları sorunları ve insan kaynakları departmanının firmadaki yerini ve fonksiyonlarını öğrenmiş olmaktadırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve dersten beklentilerin belirlenmesi,, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örgütlenmesi,Personel Bulma ve Seçme,Oryantasyon, Personel Eğitimi,Performans Değerlemesi, İK ve Disiplin Uygulamaları,İş Yaşamınını Düzenleyen Temel Parametreler /İş İlişkisinin Kurulması,İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Zaman Bakımımdan Düzenlenmesi,İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Zaman Bakımımdan Düzenlenmesi,İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Son Bulması ve Sonuçları,İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Son Bulması ve Sonuçları,Çalışma İlişkileri / Toplu İş İlişkileri,Genel Tekrar,; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni organizasyon yapıları oluşturabilecekler ya da mevcut olanları iyileştirmeyi sağlayabileceklerdir. | 1, 12, 15, 2, 3 | A, C |
İşe alım sürecinde başarılı iş görüşmeleri yapabileceklerdir. | 1, 12, 15, 2 | A, C |
Etkin yönetici olarak, çeşitli İK araç ve yaklaşımlarını kullanabileceklerdir. | 1, 12, 15, 2 | A, C |
Performans hedefleri belirleyip, bunları takip etmek ve değerlendirmek becerilerini geliştirceklerdir. İnsan kaynakları uygulamalarına ve iş yasasına ilişkin farkındalıkları olacaktır; örneğin, ücret ve ek menfaatler sistemi, yedekleme sistemi, çalışma hayatında kritik yasal mevzuat gibi | 1, 12, 15, 2 | A, C |
İnsan kaynakları uygulamalarına ve iş yasasına ilişkin farkındalıkları olacaktır; örneğin, ücret ve ek menfaatler sistemi, yedekleme sistemi, çalışma hayatında kritik yasal mevzuat gibi | 1, 12, 15, 2 | A, C |
Yönetici olarak çalışanları motive etmek için gerekli araç ve yaklaşımları öğreneceklerdir. | 1, 12, 15, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve dersten beklentilerin belirlenmesi, | |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örgütlenmesi | |
3 | Personel Bulma ve Seçme | |
4 | Oryantasyon | |
5 | Personel Eğitimi | |
6 | Performans Değerlemesi | |
7 | İK ve Disiplin Uygulamaları | |
8 | İş Yaşamınını Düzenleyen Temel Parametreler /İş İlişkisinin Kurulması | |
9 | İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Zaman Bakımımdan Düzenlenmesi | |
10 | İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Zaman Bakımımdan Düzenlenmesi | |
11 | İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Son Bulması ve Sonuçları | |
12 | İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Son Bulması ve Sonuçları | |
13 | Çalışma İlişkileri / Toplu İş İlişkileri | |
14 | Genel Tekrar | |
15 |
Kaynak |
Sunumlar Mebis'e yüklenmektedir. |
İnsan Kaynakları Yöneticisinin El Kitabı Prof. Dr. Neslihan OKAKIN - Prof. Dr. Müjdat ŞAKAR, Beta Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |