Halkla ilişkiler uzmanı adayları öğrencilerimizi iş hayatına girmeden sektörle tanışma deneyiminin olmasını sağlamaktır. Staj kapsamında derste öğrenilen teorik bilgilerin pratikteki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Staj ,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Üniversite eğitiminde edindiği teorik bilgilerin pratikteki yansımalarını değerlendirebilecektir.
13, 14, 3, 4, 8
1.1. Lisans eğitimi sırasında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır.
1.2. Teorik üniversite eğitimini pratik uygulamalara dönüştürür.
1.3. Staj yaptığı kurumdaki çeşitli programları kullanarak pratik kazanır.
2. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir.
21, 3, 4, 8
2.1. Belirli bir konu hakkında resmi bir rapor hazırlar.
2.2. Belirli bir konu hakkında resmi bir sunum hazırlar.
3. Uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü için tek başına veya takım halinde seçenekler üretebilecektir.
13, 21, 3, 8
3.1. Ekip olarak ve bireysel çalışır.
4. Staj yapılan kurum/firmadaki birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir.
12, 21, 3, 4, 8
4.1. Stajın yapıldığı kurumda yönetici-çalışan ilişkilerinde deneyimler.
4.2. Staj yapılan kurumun farklı departmanları arasındaki iletişimi deneyimler
5. Üniversite eğitiminde verilmeyen yeni bilgi/becerileri staj döneminde kazanabilecektir
21, 3, 4, 8
F
5.1. Kurumsal iletişim konusunda deneyim kazanır
5.2. Resmi iletişimde deneyim kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Staj
2
Staj
3
Staj
4
Staj
5
Staj
6
Staj
7
Staj
8
Staj
9
Staj
10
Staj
11
Staj
12
Staj
13
Staj
14
Staj
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
STAJ I
-
Güz Dönemi
0+0
-
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Halkla ilişkiler uzmanı adayları öğrencilerimizi iş hayatına girmeden sektörle tanışma deneyiminin olmasını sağlamaktır. Staj kapsamında derste öğrenilen teorik bilgilerin pratikteki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Staj ,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Üniversite eğitiminde edindiği teorik bilgilerin pratikteki yansımalarını değerlendirebilecektir.
13, 14, 3, 4, 8
1.1. Lisans eğitimi sırasında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır.
1.2. Teorik üniversite eğitimini pratik uygulamalara dönüştürür.
1.3. Staj yaptığı kurumdaki çeşitli programları kullanarak pratik kazanır.
2. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir.
21, 3, 4, 8
2.1. Belirli bir konu hakkında resmi bir rapor hazırlar.
2.2. Belirli bir konu hakkında resmi bir sunum hazırlar.
3. Uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü için tek başına veya takım halinde seçenekler üretebilecektir.
13, 21, 3, 8
3.1. Ekip olarak ve bireysel çalışır.
4. Staj yapılan kurum/firmadaki birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir.
12, 21, 3, 4, 8
4.1. Stajın yapıldığı kurumda yönetici-çalışan ilişkilerinde deneyimler.
4.2. Staj yapılan kurumun farklı departmanları arasındaki iletişimi deneyimler
5. Üniversite eğitiminde verilmeyen yeni bilgi/becerileri staj döneminde kazanabilecektir
21, 3, 4, 8
F
5.1. Kurumsal iletişim konusunda deneyim kazanır
5.2. Resmi iletişimde deneyim kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Staj
2
Staj
3
Staj
4
Staj
5
Staj
6
Staj
7
Staj
8
Staj
9
Staj
10
Staj
11
Staj
12
Staj
13
Staj
14
Staj
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.