Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUKHİT2277530Bahar Dönemi3+034
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Reha TARTICI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal sorumluluk başlı başına kuruluşlar açısından doğru konumlandırılması gereken bir iletişim stratejisidir. Aslında kurumsal itibarın yönetilmesine ilişkin uygulamada dikkate alınması gereken en önemli etkenler: çalışan, kurumsal kimlik, vizyon, etik değerler ve elbette kurumsal sosyal sorumluluk olarak ön plana çıkmaktadır. Bu ders kapsamında bu kavramlar uygulamalı olarak incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurumsal sosyal sorumluluk düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi, Kurumsal sosyal sorumluluk piramidi ve kurumsal sosyal girişimler ,Kurumsal sosyal pazarlama,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Stratejileri,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeler ve Sektörel Analizleri ,Projeler ve Sektörel Analizleri Kurumsal İletişim,Pazarlama İletişimi, Gündem Yönetimi, Kriz Yönetimi,Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Araştırma,Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Planlama,Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Uygulama,Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Ölçme ve Değerlendirme,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Kurumsal sosyal sorumluluk kavramını bilir,16, 19, 9A
2-Kurumsal sosyal sorumluluk kavramını ve gelişimini açıklar.10, 16, 9A
3-Kurumsal sosyal sorumluluk yaklaşımlarını ve modellerini listeler,16, 19, 9A
4-Organizasyon içindeki ve dışındaki sorumluluk alanlarını açıklar.16, 19, 9A
5-Kurumsal sosyal sorumluluk alanında hangi stratejilerin uygulanabileceğini açıklar.16, 19, 9A
6-Kurumsal sosyal sorumluluğun pazarlamada nasıl ele alındığını açıklar.16, 19, 9A
7-Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin nasıl gerçekleştirildiğini ve küresel olarak nasıl ele alınacağını açıklayabilecektir.16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurumsal sosyal sorumluluk düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi
2 Kurumsal sosyal sorumluluk piramidi ve kurumsal sosyal girişimler
3Kurumsal sosyal pazarlama
4Kurumsal Sosyal Sorumluluk Stratejileri
5Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeler ve Sektörel Analizleri
6Projeler ve Sektörel Analizleri Kurumsal İletişim
7Pazarlama İletişimi, Gündem Yönetimi, Kriz Yönetimi
8Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Araştırma
9Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Planlama
10Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Uygulama
11Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Ölçme ve Değerlendirme
12Proje Sunumları
13Proje Sunumları
14Proje Sunumları
Kaynak
Ebru Ural, Stratejik Halkla İlişkiler, Birsen Yayınları, İstanbul, 2005. Philip Kotler, Nancy Lee, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Media Cat Yayınları, 2006. İsmet Ay, İşletmelerde Etik Ve Sosyal Sorumluluk, Ankara, Nobel Kitabevi, 2003. Ceyda Aydede, Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Media Cat Yayınları, 2007. Hamish Pringle, Marjorie Thompson, Marka Ruhu: Sosyal Sorumluluk Kampanyaları İle Marka Yaratmak, Scala Yayıncılık, 1999. Gül Coşkun, Kurumsal Pazarlama Ve Sosyal Sorumluluk, Nobel Yayınları, 2009.
Ders slaytları, önerilen yardımcı kaynaklar, Öğr. Gör. notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUKHİT2277530Bahar Dönemi3+034
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Reha TARTICI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal sorumluluk başlı başına kuruluşlar açısından doğru konumlandırılması gereken bir iletişim stratejisidir. Aslında kurumsal itibarın yönetilmesine ilişkin uygulamada dikkate alınması gereken en önemli etkenler: çalışan, kurumsal kimlik, vizyon, etik değerler ve elbette kurumsal sosyal sorumluluk olarak ön plana çıkmaktadır. Bu ders kapsamında bu kavramlar uygulamalı olarak incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurumsal sosyal sorumluluk düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi, Kurumsal sosyal sorumluluk piramidi ve kurumsal sosyal girişimler ,Kurumsal sosyal pazarlama,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Stratejileri,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeler ve Sektörel Analizleri ,Projeler ve Sektörel Analizleri Kurumsal İletişim,Pazarlama İletişimi, Gündem Yönetimi, Kriz Yönetimi,Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Araştırma,Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Planlama,Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Uygulama,Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Ölçme ve Değerlendirme,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Kurumsal sosyal sorumluluk kavramını bilir,16, 19, 9A
2-Kurumsal sosyal sorumluluk kavramını ve gelişimini açıklar.10, 16, 9A
3-Kurumsal sosyal sorumluluk yaklaşımlarını ve modellerini listeler,16, 19, 9A
4-Organizasyon içindeki ve dışındaki sorumluluk alanlarını açıklar.16, 19, 9A
5-Kurumsal sosyal sorumluluk alanında hangi stratejilerin uygulanabileceğini açıklar.16, 19, 9A
6-Kurumsal sosyal sorumluluğun pazarlamada nasıl ele alındığını açıklar.16, 19, 9A
7-Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin nasıl gerçekleştirildiğini ve küresel olarak nasıl ele alınacağını açıklayabilecektir.16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurumsal sosyal sorumluluk düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi
2 Kurumsal sosyal sorumluluk piramidi ve kurumsal sosyal girişimler
3Kurumsal sosyal pazarlama
4Kurumsal Sosyal Sorumluluk Stratejileri
5Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeler ve Sektörel Analizleri
6Projeler ve Sektörel Analizleri Kurumsal İletişim
7Pazarlama İletişimi, Gündem Yönetimi, Kriz Yönetimi
8Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Araştırma
9Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Planlama
10Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Uygulama
11Halkla İlişkiler Projelendirme Süreci – Ölçme ve Değerlendirme
12Proje Sunumları
13Proje Sunumları
14Proje Sunumları
Kaynak
Ebru Ural, Stratejik Halkla İlişkiler, Birsen Yayınları, İstanbul, 2005. Philip Kotler, Nancy Lee, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Media Cat Yayınları, 2006. İsmet Ay, İşletmelerde Etik Ve Sosyal Sorumluluk, Ankara, Nobel Kitabevi, 2003. Ceyda Aydede, Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Media Cat Yayınları, 2007. Hamish Pringle, Marjorie Thompson, Marka Ruhu: Sosyal Sorumluluk Kampanyaları İle Marka Yaratmak, Scala Yayıncılık, 1999. Gül Coşkun, Kurumsal Pazarlama Ve Sosyal Sorumluluk, Nobel Yayınları, 2009.
Ders slaytları, önerilen yardımcı kaynaklar, Öğr. Gör. notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14