Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİJİTAL VE SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ | HİT2114515 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal medya kavramı, sosyal medyayla ilgili kavramlar, sosyal medya kapsamında bulunan uygulamalar ve dijital kampanyalar konusunda ayrıntılı kuramsal bilgilerin aktarılması ve uygalamaya dayalı örneklerin analiz edilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı ve çerçevesi hakkında bilgilendirme,Sosyal medya tanımı, tarihi, geleneksel medyadan farkları ve web teknolojileri,Sosyal medyaların özellikleri,Sosyal medya teorileri,Sosyal medya pazarlaması,Influencer pazarlaması,Tekrar,Sosyal medya yönetimi ,Sosyal medya optimizasyonu,Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri ,Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri ,Sosyal medyanın sunduğu imkanlar ve zorluklar,Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım,Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal medya platformlarını tanır ve kullanım amaçlarını anlar.
| 10, 6, 9 | A, E, F, H |
2. Sosyal medya iletişim planı oluştururken dikkat edilmesi gerekenleri belirleyebilir. | 10, 6, 9 | A, E, F, H |
3. Markaların sosyal medyada tüketicilerini nasıl takip edeceği ve bu takibin analizini gerçekleştirebilir. | 10, 6, 9 | A, E, F, H |
4. Sosyal medya kampanyalarının kurgulanması ve süreçlerini kurgulayabilir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
5. Dijital pazarlama dinamiklerinin gelişmelerini takip ederek gelecek tasarımlarını kurgulamak ve ticaret ekseninde pazarlama bakışı ile dijital dünyayı değerlendirme becerisi kazanmak. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin amacı ve çerçevesi hakkında bilgilendirme | |
2 | Sosyal medya tanımı, tarihi, geleneksel medyadan farkları ve web teknolojileri | |
3 | Sosyal medyaların özellikleri | |
4 | Sosyal medya teorileri | |
5 | Sosyal medya pazarlaması | |
6 | Influencer pazarlaması | |
7 | Tekrar | |
8 | Sosyal medya yönetimi | |
9 | Sosyal medya optimizasyonu | |
10 | Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri | |
11 | Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri | |
12 | Sosyal medyanın sunduğu imkanlar ve zorluklar | |
13 | Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım | |
14 | Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım | |
Kaynak |
Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). The art of social media: Power tips for power users. Penguin.
Tuten, T. L., & Solomon, M. R. (2017). Social media marketing. Sage. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | | | X | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | | | | X |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | | | X | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | | | X | | |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | | X | | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | | X | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | | | X |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | | | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | | X | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | X | |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİJİTAL VE SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ | HİT2114515 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal medya kavramı, sosyal medyayla ilgili kavramlar, sosyal medya kapsamında bulunan uygulamalar ve dijital kampanyalar konusunda ayrıntılı kuramsal bilgilerin aktarılması ve uygalamaya dayalı örneklerin analiz edilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı ve çerçevesi hakkında bilgilendirme,Sosyal medya tanımı, tarihi, geleneksel medyadan farkları ve web teknolojileri,Sosyal medyaların özellikleri,Sosyal medya teorileri,Sosyal medya pazarlaması,Influencer pazarlaması,Tekrar,Sosyal medya yönetimi ,Sosyal medya optimizasyonu,Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri ,Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri ,Sosyal medyanın sunduğu imkanlar ve zorluklar,Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım,Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal medya platformlarını tanır ve kullanım amaçlarını anlar.
| 10, 6, 9 | A, E, F, H |
2. Sosyal medya iletişim planı oluştururken dikkat edilmesi gerekenleri belirleyebilir. | 10, 6, 9 | A, E, F, H |
3. Markaların sosyal medyada tüketicilerini nasıl takip edeceği ve bu takibin analizini gerçekleştirebilir. | 10, 6, 9 | A, E, F, H |
4. Sosyal medya kampanyalarının kurgulanması ve süreçlerini kurgulayabilir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
5. Dijital pazarlama dinamiklerinin gelişmelerini takip ederek gelecek tasarımlarını kurgulamak ve ticaret ekseninde pazarlama bakışı ile dijital dünyayı değerlendirme becerisi kazanmak. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin amacı ve çerçevesi hakkında bilgilendirme | |
2 | Sosyal medya tanımı, tarihi, geleneksel medyadan farkları ve web teknolojileri | |
3 | Sosyal medyaların özellikleri | |
4 | Sosyal medya teorileri | |
5 | Sosyal medya pazarlaması | |
6 | Influencer pazarlaması | |
7 | Tekrar | |
8 | Sosyal medya yönetimi | |
9 | Sosyal medya optimizasyonu | |
10 | Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri | |
11 | Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri | |
12 | Sosyal medyanın sunduğu imkanlar ve zorluklar | |
13 | Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım | |
14 | Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım | |
Kaynak |
Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). The art of social media: Power tips for power users. Penguin.
Tuten, T. L., & Solomon, M. R. (2017). Social media marketing. Sage. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | | | X | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | | | | X |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | | | X | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | | | X | | |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | | X | | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | | X | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | | | X |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | | | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | | X | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | X | |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14