Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KURUMSAL İLETİŞİMDE SPORUN KULLANIMI | HİT2132890 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İlker Fatih KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurum içi ve kurum dışı iletişim kanallarında spor unsurlarından yararlanma yöntemleri ile ilgili teorik ve pratik beceriyi kazandırma |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurumsal İletişim Kanalları,Kurumsal İletişimde Sporun Var Oluşu,Spor Sponsorlukları,Konvansiyonel Medyada Spor Sponsorlukları,Küresel Sponsorluklar İçinde Tanıtım Hedefi,Küresel Markalaşma/Sponsorluk Ayrımı,Spor Organizasyonlarında Kurumsal Tanıtım,Kurum içi iletişimde sporun kullanımı,Örnek Çalışma,Spor Sponsorluklarının Geri Dönüş Ölçümlemesi,Kurumsal İletişim ve Küreselleşmede Farklılıklar,Olimpizm ve Kurumsal İletişim,Kurumsal İletişimde Spor Kullanımı Örnekleri,Kurumsal İletişimde Spor Kullanımı Örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Kurumsal iletişim ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek ve spor alanında nasıl kullanılacağını bilecektir. | | A |
1.1.Kurumsal iletişim kanalları hakkında bilgi sahibi olur.
| | |
1.2.Sporun kurumsal iletişimde nasıl kullanılabileceğini anlar. | | |
1.3.Sporda kurumsal iletişimin temel kavramlarını ve çeşitlerini tanır. ≈
| | |
2.Kurumsal iletişimin temel prensiplerini, süreçlerini ve işlevlerini anlayabilecektir. | | A |
2.1.Kurumsal iletişimde sporun varlığını ve önemini kavrar.
| | |
2.2.Konvansiyonel medyada spor sponsorluklarının nasıl işlediğini anlar. | | |
2.3.Küresel markalaşma ile spor sponsorluklarını ayırt etme konusunda anlayış geliştirir. | | |
3.Sporda kurumsal iletişim uygulamalarını pratik olarak yapabilecektir. | 6 | H |
3.1.Sporda kurumsal iletişim çalışmalarının geri dönüşünün nasıl ölçümlendirileceğini öğrenir.
| | |
3.2.Kurum içi iletişimde sporun nasıl kullanılabileceğini uygular.
| | |
3.3.Örnek çalışmalar yaparak kurumsal iletişimde sporun kullanımını pratiğe döker. | | |
4.Sporda kurumsal iletişim alanındaki temel kavramları, etkileri ve örnekleri değerlendirebilecek ve açıklayabilecektir | | A |
4.1.Kurumsal iletişimde sporun kullanımı örneklerini analiz eder ve bu stratejilerin etkisini değerlendirir.
| | |
4.2.Küreselleşme bağlamında kurumsal iletişimde sporun farklılıklarını ve zorluklarını analiz eder.
| | |
5.Sporda kurumsal iletişim ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecek ve geliştirebilecektir. | 10 | A |
5.1.Kurumsal iletişimde sporun kullanımı örneklerine dayalı olarak stratejik öneriler geliştirir.
| | |
5.2.Olimpizm ve kurumsal iletişim arasındaki ilişkileri yorumlar ve sporun kurumsal iletişimdeki geleceğini değerlendirir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kurumsal İletişim Kanalları | |
2 | Kurumsal İletişimde Sporun Var Oluşu | |
3 | Spor Sponsorlukları | |
4 | Konvansiyonel Medyada Spor Sponsorlukları | |
5 | Küresel Sponsorluklar İçinde Tanıtım Hedefi | |
6 | Küresel Markalaşma/Sponsorluk Ayrımı | |
7 | Spor Organizasyonlarında Kurumsal Tanıtım | |
8 | Kurum içi iletişimde sporun kullanımı | |
9 | Örnek Çalışma | |
10 | Spor Sponsorluklarının Geri Dönüş Ölçümlemesi | |
11 | Kurumsal İletişim ve Küreselleşmede Farklılıklar | |
12 | Olimpizm ve Kurumsal İletişim | |
13 | Kurumsal İletişimde Spor Kullanımı Örnekleri | |
14 | Kurumsal İletişimde Spor Kullanımı Örnekleri | |
Kaynak |
-Akşar, T. (2005). Endüstriyel Futbol. Literatür Yayınları.
-Çelik, F. (2020). Kurumsal Spor İletişimi ve Sosyal Medya. Akademisyen Kitabevi.
-Erdemli, A. (1996). İnsan, Spor ve Olimpizm. Sarmal Yayınevi.
-Jennings, A & Simson, V. (1994). Olimpiyatlar, Sahtekarlık ve Mafya. Milliyet Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | X | | | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | X | | | |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | | X | | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | | | | |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | | | X | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | X | | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | X | | |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | | X | | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | | X | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | X | |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 8 | 32 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KURUMSAL İLETİŞİMDE SPORUN KULLANIMI | HİT2132890 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İlker Fatih KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurum içi ve kurum dışı iletişim kanallarında spor unsurlarından yararlanma yöntemleri ile ilgili teorik ve pratik beceriyi kazandırma |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurumsal İletişim Kanalları,Kurumsal İletişimde Sporun Var Oluşu,Spor Sponsorlukları,Konvansiyonel Medyada Spor Sponsorlukları,Küresel Sponsorluklar İçinde Tanıtım Hedefi,Küresel Markalaşma/Sponsorluk Ayrımı,Spor Organizasyonlarında Kurumsal Tanıtım,Kurum içi iletişimde sporun kullanımı,Örnek Çalışma,Spor Sponsorluklarının Geri Dönüş Ölçümlemesi,Kurumsal İletişim ve Küreselleşmede Farklılıklar,Olimpizm ve Kurumsal İletişim,Kurumsal İletişimde Spor Kullanımı Örnekleri,Kurumsal İletişimde Spor Kullanımı Örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Kurumsal iletişim ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek ve spor alanında nasıl kullanılacağını bilecektir. | | A |
1.1.Kurumsal iletişim kanalları hakkında bilgi sahibi olur.
| | |
1.2.Sporun kurumsal iletişimde nasıl kullanılabileceğini anlar. | | |
1.3.Sporda kurumsal iletişimin temel kavramlarını ve çeşitlerini tanır. ≈
| | |
2.Kurumsal iletişimin temel prensiplerini, süreçlerini ve işlevlerini anlayabilecektir. | | A |
2.1.Kurumsal iletişimde sporun varlığını ve önemini kavrar.
| | |
2.2.Konvansiyonel medyada spor sponsorluklarının nasıl işlediğini anlar. | | |
2.3.Küresel markalaşma ile spor sponsorluklarını ayırt etme konusunda anlayış geliştirir. | | |
3.Sporda kurumsal iletişim uygulamalarını pratik olarak yapabilecektir. | 6 | H |
3.1.Sporda kurumsal iletişim çalışmalarının geri dönüşünün nasıl ölçümlendirileceğini öğrenir.
| | |
3.2.Kurum içi iletişimde sporun nasıl kullanılabileceğini uygular.
| | |
3.3.Örnek çalışmalar yaparak kurumsal iletişimde sporun kullanımını pratiğe döker. | | |
4.Sporda kurumsal iletişim alanındaki temel kavramları, etkileri ve örnekleri değerlendirebilecek ve açıklayabilecektir | | A |
4.1.Kurumsal iletişimde sporun kullanımı örneklerini analiz eder ve bu stratejilerin etkisini değerlendirir.
| | |
4.2.Küreselleşme bağlamında kurumsal iletişimde sporun farklılıklarını ve zorluklarını analiz eder.
| | |
5.Sporda kurumsal iletişim ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecek ve geliştirebilecektir. | 10 | A |
5.1.Kurumsal iletişimde sporun kullanımı örneklerine dayalı olarak stratejik öneriler geliştirir.
| | |
5.2.Olimpizm ve kurumsal iletişim arasındaki ilişkileri yorumlar ve sporun kurumsal iletişimdeki geleceğini değerlendirir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kurumsal İletişim Kanalları | |
2 | Kurumsal İletişimde Sporun Var Oluşu | |
3 | Spor Sponsorlukları | |
4 | Konvansiyonel Medyada Spor Sponsorlukları | |
5 | Küresel Sponsorluklar İçinde Tanıtım Hedefi | |
6 | Küresel Markalaşma/Sponsorluk Ayrımı | |
7 | Spor Organizasyonlarında Kurumsal Tanıtım | |
8 | Kurum içi iletişimde sporun kullanımı | |
9 | Örnek Çalışma | |
10 | Spor Sponsorluklarının Geri Dönüş Ölçümlemesi | |
11 | Kurumsal İletişim ve Küreselleşmede Farklılıklar | |
12 | Olimpizm ve Kurumsal İletişim | |
13 | Kurumsal İletişimde Spor Kullanımı Örnekleri | |
14 | Kurumsal İletişimde Spor Kullanımı Örnekleri | |
Kaynak |
-Akşar, T. (2005). Endüstriyel Futbol. Literatür Yayınları.
-Çelik, F. (2020). Kurumsal Spor İletişimi ve Sosyal Medya. Akademisyen Kitabevi.
-Erdemli, A. (1996). İnsan, Spor ve Olimpizm. Sarmal Yayınevi.
-Jennings, A & Simson, V. (1994). Olimpiyatlar, Sahtekarlık ve Mafya. Milliyet Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | X | | | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | X | | | |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | | X | | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | | | | |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | | | X | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | X | | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | X | | |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | | X | | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | | X | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | X | |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14