Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL KAVRAMLAR | HİT1127870 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, kurumların ihtiyaç duyduğu halkla ilişkiler danışmanlarına iş yaşamında kullanabilecekleri teorik ve pratik beceriyi kazandırmayı hedef edinmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halkla İlişkiler Nedir? Kurumlardaki Halkla ilişkiler departmanının işlevleri nedir? Halkla İlişkiler mezunlarının faaliyet alanları nelerdir?,Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri,Halkla ilişkilerde Kullanılan Yöntemler,Kurum İçi Birim Mi Yoksa Danışman Ajans Mı?,Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle,Halkla İlişkiler Yönetimi ve Kampanya Süreci,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Kriz Yönetimi, Kriz iletişimi ve Halkla İlişkiler,Kurum Kimliği,Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler,Kurum İçi İletişim,Halkla İlişkiler ve Yeni Medya,Sponsorluk,Halkla İlişkiler Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Halkla İlişkiler faaliyetinde hedef kitleyi seçebilecektir.
| 16, 4, 9 | E, F |
1.1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde iç ve dış hedef kitleyi tanır. | 16, 19, 9 | E, F |
1.2. Hedef kitle belirleme nedenlerini tartışır.
| 19, 9 | E, F |
1.3. Hedef kitle belirleme sonuçlarını yorumlarlar.
| 16, 19, 9 | A, D |
2. Kriz yönetimini değerlendirebilecektir.
| 13, 16, 4, 9 | A, E |
2.1. Krizi tanımlar.
| 10, 16, 9 | A, E |
2.2. Krizi olay yerine getiren faktörleri sınıflandırır.
| 12, 19, 9 | A, E |
2.3. Kriz yönetimi adımları sıralar.
| 12, 2, 9 | A, E, F |
3. Kampanyalar hazırlayabilecektir.
| 2, 4, 9 | E, F |
3.1. Halkla İlişkiler birimi, kampanyanın adımlarını yönetir.
| 12, 2, 4, 9 | A, E, F |
3.2. Toplam bilgi mevcutlarını toplamdaki pozisyonlarla karşılaştırır.
| 16, 20, 9 | D, E |
3.3. Halkla ilişkiler kampanyalarının önemini ortaya koyar. | 13, 2, 20, 9 | A, E, F |
4. İşletmeler tarafından yapılan Halkla İlişkiler programlarını yorumlayabilecektir. | 11, 15, 16, 6, 8, 9 | E, F, H |
4.1. Etkinlik hazırlamada araştırma sürecini kavrar. | | |
4.2. Etkinlik hazırlamada planlama sürecini kavrar | | |
4.3 Etkinlik hazırlamada değerlendirme sürecini kavrar. | | |
4.4. Etkinlik hazırlamada uygulama sürecini kavrar.
| | |
5. Halkla ilişkiler disiplini konusunda kuramsal bakış edilecektir. | 16, 9 | A, D |
5.1. Halkla ilişkiler modellerini kavrar. | | |
5.3. Halkla ilişkiler teoristlerini tanır. | | |
52. Halkla ilişkiler teorilerini kavrar.
| | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Halkla İlişkiler Nedir? Kurumlardaki Halkla ilişkiler departmanının işlevleri nedir? Halkla İlişkiler mezunlarının faaliyet alanları nelerdir? | |
2 | Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri | |
3 | Halkla ilişkilerde Kullanılan Yöntemler | |
4 | Kurum İçi Birim Mi Yoksa Danışman Ajans Mı? | |
5 | Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle | |
6 | Halkla İlişkiler Yönetimi ve Kampanya Süreci | |
7 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | |
8 | Kriz Yönetimi, Kriz iletişimi ve Halkla İlişkiler | |
9 | Kurum Kimliği | |
10 | Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler | |
11 | Kurum İçi İletişim | |
12 | Halkla İlişkiler ve Yeni Medya | |
13 | Sponsorluk | |
14 | Halkla İlişkiler Vaka Çalışması | |
Kaynak |
Ders slaytları, Önerilen Kaynak Kitaplar, Örnek iletişim çalışmaları. |
Filiz Balta Peltekoğlu “Halkla İlişkiler Nedir?" BETA Basım Yayım ISBN 6053330646, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | | | | X |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | | | | X |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | | | | X |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | | | | | X |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | | | | X |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | | | | X |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | X | | |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | | | X | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | X | | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | | X |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 16 | 64 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL KAVRAMLAR | HİT1127870 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, kurumların ihtiyaç duyduğu halkla ilişkiler danışmanlarına iş yaşamında kullanabilecekleri teorik ve pratik beceriyi kazandırmayı hedef edinmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halkla İlişkiler Nedir? Kurumlardaki Halkla ilişkiler departmanının işlevleri nedir? Halkla İlişkiler mezunlarının faaliyet alanları nelerdir?,Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri,Halkla ilişkilerde Kullanılan Yöntemler,Kurum İçi Birim Mi Yoksa Danışman Ajans Mı?,Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle,Halkla İlişkiler Yönetimi ve Kampanya Süreci,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Kriz Yönetimi, Kriz iletişimi ve Halkla İlişkiler,Kurum Kimliği,Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler,Kurum İçi İletişim,Halkla İlişkiler ve Yeni Medya,Sponsorluk,Halkla İlişkiler Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Halkla İlişkiler faaliyetinde hedef kitleyi seçebilecektir.
| 16, 4, 9 | E, F |
1.1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde iç ve dış hedef kitleyi tanır. | 16, 19, 9 | E, F |
1.2. Hedef kitle belirleme nedenlerini tartışır.
| 19, 9 | E, F |
1.3. Hedef kitle belirleme sonuçlarını yorumlarlar.
| 16, 19, 9 | A, D |
2. Kriz yönetimini değerlendirebilecektir.
| 13, 16, 4, 9 | A, E |
2.1. Krizi tanımlar.
| 10, 16, 9 | A, E |
2.2. Krizi olay yerine getiren faktörleri sınıflandırır.
| 12, 19, 9 | A, E |
2.3. Kriz yönetimi adımları sıralar.
| 12, 2, 9 | A, E, F |
3. Kampanyalar hazırlayabilecektir.
| 2, 4, 9 | E, F |
3.1. Halkla İlişkiler birimi, kampanyanın adımlarını yönetir.
| 12, 2, 4, 9 | A, E, F |
3.2. Toplam bilgi mevcutlarını toplamdaki pozisyonlarla karşılaştırır.
| 16, 20, 9 | D, E |
3.3. Halkla ilişkiler kampanyalarının önemini ortaya koyar. | 13, 2, 20, 9 | A, E, F |
4. İşletmeler tarafından yapılan Halkla İlişkiler programlarını yorumlayabilecektir. | 11, 15, 16, 6, 8, 9 | E, F, H |
4.1. Etkinlik hazırlamada araştırma sürecini kavrar. | | |
4.2. Etkinlik hazırlamada planlama sürecini kavrar | | |
4.3 Etkinlik hazırlamada değerlendirme sürecini kavrar. | | |
4.4. Etkinlik hazırlamada uygulama sürecini kavrar.
| | |
5. Halkla ilişkiler disiplini konusunda kuramsal bakış edilecektir. | 16, 9 | A, D |
5.1. Halkla ilişkiler modellerini kavrar. | | |
5.3. Halkla ilişkiler teoristlerini tanır. | | |
52. Halkla ilişkiler teorilerini kavrar.
| | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Halkla İlişkiler Nedir? Kurumlardaki Halkla ilişkiler departmanının işlevleri nedir? Halkla İlişkiler mezunlarının faaliyet alanları nelerdir? | |
2 | Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri | |
3 | Halkla ilişkilerde Kullanılan Yöntemler | |
4 | Kurum İçi Birim Mi Yoksa Danışman Ajans Mı? | |
5 | Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle | |
6 | Halkla İlişkiler Yönetimi ve Kampanya Süreci | |
7 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | |
8 | Kriz Yönetimi, Kriz iletişimi ve Halkla İlişkiler | |
9 | Kurum Kimliği | |
10 | Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler | |
11 | Kurum İçi İletişim | |
12 | Halkla İlişkiler ve Yeni Medya | |
13 | Sponsorluk | |
14 | Halkla İlişkiler Vaka Çalışması | |
Kaynak |
Ders slaytları, Önerilen Kaynak Kitaplar, Örnek iletişim çalışmaları. |
Filiz Balta Peltekoğlu “Halkla İlişkiler Nedir?" BETA Basım Yayım ISBN 6053330646, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | | | | X |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | | | | X |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | | | | X |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | | | | | X |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | | | | X |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | | | | X |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | X | | |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | | | X | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | X | | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | | X |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14