Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİDŞT2232810Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYeni ekonomide katma değeri yaratan unsurlar arasında girişimcilik ve inovasyon önemli bir yer tutmaktadır . Bu sebeple öğrencilerde girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili bilincin oluşturulması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kariyerlerinde bu alanda kullanacakları uygulamalar hakkında farkındalık oluşturulması amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar,Girişimcilerde bulunması gereken özellikler,Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları,Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları,Girişimcilik türleri,Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri,Girişimcilik ve yaratıcılık,Girişimcilik ve yenlilikçilik,Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri,Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma,İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma,Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik,Girişimcilikte iş planı süreçleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Girişimcilikte temel kavramları ve aralarındaki ilişkiyi tartışabilecektir 9A
1.1. Girişimcilik ve etik ilişkisini açıklar
1.2. Girişimcilik özelliklerini değerlendirir
1.3. Girişimcilik kavramını tartışır
2. Girişimciliğin gereksinimlerini ve çıktılarını değerlendirebilecektir 16, 9A
2.1. Girişimciliğin önemini izah eder
2.2. Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini/katkılarını tartışır
3. Girişimcilik süreçlerini yorumlayabilecektir16, 9A
3.1. İş fikirlerini değerlendirir
3.2. İş modelini sorgular
4. Yenilik sürecine katkı sağlayabilecektir16, 9A
4.1. Yaratıcılığı ve çevresel etkileşimini sorgular
4.2. Yenilik ve yaratıcılık arasında ilişki kurar
5. Girişimciliği etkileyen faktörleri değerlendirebilecektir16, 9A
5.1. Yaratıcı iklimi değerlendirir
5.2. Yaratıcılık engellerini fark eder
6. Sıfırdan işletme kuruluş süreçlerini tartışabilecektir16, 9A
6.1. Yasal süreçleri sıralar
6.2. İş kurma gereksinimlerini değerlendirir
7. Hazır işletmelerle başlama seçeneğini değerlendirebilecektir16, 9A
7.1. Varolan işletmeyi almayı analiz eder
7.2. Ortak olmayı değerlendirir
7.3. Franchising sistemini değerlendirir
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri
2Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar
3Girişimcilerde bulunması gereken özellikler
4Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları
5Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları
6Girişimcilik türleri
7Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri
8Girişimcilik ve yaratıcılık
9Girişimcilik ve yenlilikçilik
10Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri
11Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma
12İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma
13Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik
14Girişimcilikte iş planı süreçleri
Kaynak
Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta / Çatı, Kahraman. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi. Nobel /
Uygun, Ramazan K. Girişimcilik Teori ve Yaklaşımları. Ekin

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
X
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
X
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
X
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
X
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
X
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
X
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
X
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
X
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi717
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)105
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİDŞT2232810Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYeni ekonomide katma değeri yaratan unsurlar arasında girişimcilik ve inovasyon önemli bir yer tutmaktadır . Bu sebeple öğrencilerde girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili bilincin oluşturulması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kariyerlerinde bu alanda kullanacakları uygulamalar hakkında farkındalık oluşturulması amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar,Girişimcilerde bulunması gereken özellikler,Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları,Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları,Girişimcilik türleri,Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri,Girişimcilik ve yaratıcılık,Girişimcilik ve yenlilikçilik,Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri,Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma,İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma,Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik,Girişimcilikte iş planı süreçleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Girişimcilikte temel kavramları ve aralarındaki ilişkiyi tartışabilecektir 9A
1.1. Girişimcilik ve etik ilişkisini açıklar
1.2. Girişimcilik özelliklerini değerlendirir
1.3. Girişimcilik kavramını tartışır
2. Girişimciliğin gereksinimlerini ve çıktılarını değerlendirebilecektir 16, 9A
2.1. Girişimciliğin önemini izah eder
2.2. Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini/katkılarını tartışır
3. Girişimcilik süreçlerini yorumlayabilecektir16, 9A
3.1. İş fikirlerini değerlendirir
3.2. İş modelini sorgular
4. Yenilik sürecine katkı sağlayabilecektir16, 9A
4.1. Yaratıcılığı ve çevresel etkileşimini sorgular
4.2. Yenilik ve yaratıcılık arasında ilişki kurar
5. Girişimciliği etkileyen faktörleri değerlendirebilecektir16, 9A
5.1. Yaratıcı iklimi değerlendirir
5.2. Yaratıcılık engellerini fark eder
6. Sıfırdan işletme kuruluş süreçlerini tartışabilecektir16, 9A
6.1. Yasal süreçleri sıralar
6.2. İş kurma gereksinimlerini değerlendirir
7. Hazır işletmelerle başlama seçeneğini değerlendirebilecektir16, 9A
7.1. Varolan işletmeyi almayı analiz eder
7.2. Ortak olmayı değerlendirir
7.3. Franchising sistemini değerlendirir
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri
2Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar
3Girişimcilerde bulunması gereken özellikler
4Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları
5Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları
6Girişimcilik türleri
7Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri
8Girişimcilik ve yaratıcılık
9Girişimcilik ve yenlilikçilik
10Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri
11Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma
12İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma
13Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik
14Girişimcilikte iş planı süreçleri
Kaynak
Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta / Çatı, Kahraman. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi. Nobel /
Uygun, Ramazan K. Girişimcilik Teori ve Yaklaşımları. Ekin

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
X
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
X
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
X
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
X
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
X
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
X
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
X
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
X
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:51Son Güncelleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:59