Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE EKONOMİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cumhuriyet döneminden günümüze Türkiye'nin ekonomik gelişimi hakkında bilgi edinmek ve kıyaslama yapmak.Ayrıca yaşanan ekonomik gelişmeleri Dünya ekonomisi ekseninde değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye’nin İktisat Tarihi,Türkiye Ekonomisinde Büyüme: Sorunlar, Dinamikler ve Kaynaklar,Türkiye Ekonomisinde Önde Gelen Sektörler,Türkiye Ekonomisinde Ödemeler Dengesi ve Cari İşlemler Açığı,Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Para Politikaları,Türkiye’de Döviz Piyasası ve Politikaları,Türkiye’de Finans Piyasaları,Türkiye'de Enflasyon Gelişmeleri,Türkiye’nin İstihdam Yapısı ve İşsizlik Sorunu,Türkiye'de Borçlanma ve Borç Yapısı,Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikaları,Ekonomik Krizler ve Türkiye,Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu,Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk ekonomisinin yapısını tanıyabilecektir. | 10, 19, 9 | A, E |
1.1. Türk ekonomisinin yapısı hakkında yorum yapar. | ||
1.2. Türk ekonomisinin tarihsel sürecini bilir. | ||
2. Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarının analizini yapabilecektir. | 10, 19, 9 | A |
2.1. Türkiye'de uygulanan ekonomi politikalarının dönemsel analizini yapar. | ||
2.2. Türkiye ekonomisinin sektörel yapı ve gelişimini araştırır. | ||
3. Türkiye’de güncel iktisadi verilerin ve sorunların incelemesini yapabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Türkiye'de iktisadi verilerin değerlendirmesini yapar. | ||
3.2. Türkiye'de iktisadi sorunların çözümü hakkında bilgi edinir. | ||
4. Uluslararası ekonomi kıyaslama yapabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
4.1. Amerika, Asya ve Avrupa Ekonomileri hakkında bilgi edinir. | ||
4.2. Türkiye ile diğer ülkeler arasında ekonomik veriler üzerinden karşılaştırma ve değerlendirme yapar. | ||
5. Uygulanan iktisat politikaları ile ilgili analiz ve yorumlama yetisi kazanabilecektir. | 10, 9 | A |
5.1. Merkez Bankası ve para politikası değerlendirmesi yapar. | ||
5.2. Maliye politikalarını değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye’nin İktisat Tarihi | |
2 | Türkiye Ekonomisinde Büyüme: Sorunlar, Dinamikler ve Kaynaklar | |
3 | Türkiye Ekonomisinde Önde Gelen Sektörler | |
4 | Türkiye Ekonomisinde Ödemeler Dengesi ve Cari İşlemler Açığı | |
5 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Para Politikaları | |
6 | Türkiye’de Döviz Piyasası ve Politikaları | |
7 | Türkiye’de Finans Piyasaları | |
8 | Türkiye'de Enflasyon Gelişmeleri | |
9 | Türkiye’nin İstihdam Yapısı ve İşsizlik Sorunu | |
10 | Türkiye'de Borçlanma ve Borç Yapısı | |
11 | Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikaları | |
12 | Ekonomik Krizler ve Türkiye | |
13 | Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu | |
14 | Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk |
Kaynak |
Ersin, İ. (2018). Temel Kavram ve Analizlerle Türkiye Ekononmisi. Ekin Yayınevi,1. Basım, Bursa |
Eğilmez, M. (2020). Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi.1. Basım, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır. | X | |||||
2 | Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır. | X | |||||
3 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
5 | Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler. | ||||||
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | X | |||||
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | ||||||
8 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | X | |||||
10 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | ||||||
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | X | |||||
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | ||||||
13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
14 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
16 | Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
18 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE EKONOMİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cumhuriyet döneminden günümüze Türkiye'nin ekonomik gelişimi hakkında bilgi edinmek ve kıyaslama yapmak.Ayrıca yaşanan ekonomik gelişmeleri Dünya ekonomisi ekseninde değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye’nin İktisat Tarihi,Türkiye Ekonomisinde Büyüme: Sorunlar, Dinamikler ve Kaynaklar,Türkiye Ekonomisinde Önde Gelen Sektörler,Türkiye Ekonomisinde Ödemeler Dengesi ve Cari İşlemler Açığı,Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Para Politikaları,Türkiye’de Döviz Piyasası ve Politikaları,Türkiye’de Finans Piyasaları,Türkiye'de Enflasyon Gelişmeleri,Türkiye’nin İstihdam Yapısı ve İşsizlik Sorunu,Türkiye'de Borçlanma ve Borç Yapısı,Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikaları,Ekonomik Krizler ve Türkiye,Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu,Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk ekonomisinin yapısını tanıyabilecektir. | 10, 19, 9 | A, E |
1.1. Türk ekonomisinin yapısı hakkında yorum yapar. | ||
1.2. Türk ekonomisinin tarihsel sürecini bilir. | ||
2. Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarının analizini yapabilecektir. | 10, 19, 9 | A |
2.1. Türkiye'de uygulanan ekonomi politikalarının dönemsel analizini yapar. | ||
2.2. Türkiye ekonomisinin sektörel yapı ve gelişimini araştırır. | ||
3. Türkiye’de güncel iktisadi verilerin ve sorunların incelemesini yapabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Türkiye'de iktisadi verilerin değerlendirmesini yapar. | ||
3.2. Türkiye'de iktisadi sorunların çözümü hakkında bilgi edinir. | ||
4. Uluslararası ekonomi kıyaslama yapabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
4.1. Amerika, Asya ve Avrupa Ekonomileri hakkında bilgi edinir. | ||
4.2. Türkiye ile diğer ülkeler arasında ekonomik veriler üzerinden karşılaştırma ve değerlendirme yapar. | ||
5. Uygulanan iktisat politikaları ile ilgili analiz ve yorumlama yetisi kazanabilecektir. | 10, 9 | A |
5.1. Merkez Bankası ve para politikası değerlendirmesi yapar. | ||
5.2. Maliye politikalarını değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye’nin İktisat Tarihi | |
2 | Türkiye Ekonomisinde Büyüme: Sorunlar, Dinamikler ve Kaynaklar | |
3 | Türkiye Ekonomisinde Önde Gelen Sektörler | |
4 | Türkiye Ekonomisinde Ödemeler Dengesi ve Cari İşlemler Açığı | |
5 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Para Politikaları | |
6 | Türkiye’de Döviz Piyasası ve Politikaları | |
7 | Türkiye’de Finans Piyasaları | |
8 | Türkiye'de Enflasyon Gelişmeleri | |
9 | Türkiye’nin İstihdam Yapısı ve İşsizlik Sorunu | |
10 | Türkiye'de Borçlanma ve Borç Yapısı | |
11 | Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikaları | |
12 | Ekonomik Krizler ve Türkiye | |
13 | Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu | |
14 | Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk |
Kaynak |
Ersin, İ. (2018). Temel Kavram ve Analizlerle Türkiye Ekononmisi. Ekin Yayınevi,1. Basım, Bursa |
Eğilmez, M. (2020). Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi.1. Basım, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır. | X | |||||
2 | Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır. | X | |||||
3 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
5 | Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler. | ||||||
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | X | |||||
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | ||||||
8 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | X | |||||
10 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | ||||||
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | X | |||||
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | ||||||
13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
14 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
16 | Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
18 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |