Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda YEŞİLDENİZ |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Görevlisi Mehmet Polat Tacar |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,Kişi Zamirleri,İyelik sıfatları ve Kullanımı,Sahiplik bildiren fiillerin kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Verme,Şimdiki Zaman,Şimdiki Zaman,Gelecek Zaman ve Kullanımı,Gelecek Zaman ve Kullanımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 10, 16, 5, 6, 9 | A |
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder | 10, 16, 6, 9 | A |
1.2 Basit diyaloglar kurar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.2 Temel seviye mesajları sözlü olarak ifade eder. | 37 | A |
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2 Bölümüyle alakalı temel seviye tanıtım yazısı yazar. | 37 | A |
4. Basit çevirileri yapabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.2 Çevrimiçi çeviri araçlarını etkili kullanır. | 37 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.2 Dil gelişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | İlgili sayfaların çalışılması |
2 | To be fiili ve Çekimlenmesi | İlgili sayfaların çalışılması |
3 | To be fiili ve Çekimlenmesi | İlgili sayfaların çalışılması |
4 | To be fiili ve Çekimlenmesi | İlgili sayfaların çalışılması |
5 | Kişi Zamirleri | İlgili sayfaların çalışılması |
6 | İyelik sıfatları ve Kullanımı | İlgili sayfaların çalışılması |
7 | Sahiplik bildiren fiillerin kullanımı | İlgili sayfaların çalışılması |
8 | Geniş Zaman ve Kullanımı | İlgili sayfaların çalışılması |
9 | Geniş Zaman ve Kullanımı | İlgili sayfaların çalışılması |
10 | Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Verme | İlgili sayfaların çalışılması |
11 | Şimdiki Zaman | İlgili sayfaların çalışılması |
12 | Şimdiki Zaman | İlgili sayfaların çalışılması |
13 | Gelecek Zaman ve Kullanımı | İlgili sayfaların çalışılması |
14 | Gelecek Zaman ve Kullanımı | İlgili sayfaların çalışılması |
Kaynak |
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır. | X | |||||
2 | Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır. | ||||||
3 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
5 | Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler. | ||||||
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | ||||||
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | ||||||
8 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | ||||||
10 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | ||||||
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | ||||||
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | ||||||
13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
14 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
16 | Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir. | ||||||
17 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 7 | 7 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda YEŞİLDENİZ |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Görevlisi Mehmet Polat Tacar |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,Kişi Zamirleri,İyelik sıfatları ve Kullanımı,Sahiplik bildiren fiillerin kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Verme,Şimdiki Zaman,Şimdiki Zaman,Gelecek Zaman ve Kullanımı,Gelecek Zaman ve Kullanımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 10, 16, 5, 6, 9 | A |
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder | 10, 16, 6, 9 | A |
1.2 Basit diyaloglar kurar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.2 Temel seviye mesajları sözlü olarak ifade eder. | 37 | A |
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2 Bölümüyle alakalı temel seviye tanıtım yazısı yazar. | 37 | A |
4. Basit çevirileri yapabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.2 Çevrimiçi çeviri araçlarını etkili kullanır. | 37 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.2 Dil gelişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | İlgili sayfaların çalışılması |
2 | To be fiili ve Çekimlenmesi | İlgili sayfaların çalışılması |
3 | To be fiili ve Çekimlenmesi | İlgili sayfaların çalışılması |
4 | To be fiili ve Çekimlenmesi | İlgili sayfaların çalışılması |
5 | Kişi Zamirleri | İlgili sayfaların çalışılması |
6 | İyelik sıfatları ve Kullanımı | İlgili sayfaların çalışılması |
7 | Sahiplik bildiren fiillerin kullanımı | İlgili sayfaların çalışılması |
8 | Geniş Zaman ve Kullanımı | İlgili sayfaların çalışılması |
9 | Geniş Zaman ve Kullanımı | İlgili sayfaların çalışılması |
10 | Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Verme | İlgili sayfaların çalışılması |
11 | Şimdiki Zaman | İlgili sayfaların çalışılması |
12 | Şimdiki Zaman | İlgili sayfaların çalışılması |
13 | Gelecek Zaman ve Kullanımı | İlgili sayfaların çalışılması |
14 | Gelecek Zaman ve Kullanımı | İlgili sayfaların çalışılması |
Kaynak |
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır. | X | |||||
2 | Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır. | ||||||
3 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
5 | Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler. | ||||||
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | ||||||
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | ||||||
8 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | ||||||
10 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | ||||||
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | ||||||
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | ||||||
13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
14 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
16 | Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir. | ||||||
17 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |