Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda YEŞİLDENİZ
Dersin YardımcılarıÖğr. Görevlisi Mehmet Polat Tacar
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,Kişi Zamirleri,İyelik sıfatları ve Kullanımı,Sahiplik bildiren fiillerin kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Verme,Şimdiki Zaman,Şimdiki Zaman,Gelecek Zaman ve Kullanımı,Gelecek Zaman ve Kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.10, 16, 5, 6, 9A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder10, 16, 6, 9A
1.2 Basit diyaloglar kurar.10, 11, 16, 6, 9A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır.10, 11, 16, 6, 9A
2.2 Temel seviye mesajları sözlü olarak ifade eder.37A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar.10, 16, 6, 9A
3.2 Bölümüyle alakalı temel seviye tanıtım yazısı yazar.37A
4. Basit çevirileri yapabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır.10, 11, 16, 6, 9A
4.2 Çevrimiçi çeviri araçlarını etkili kullanır.37A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir10, 11, 16, 6, 9A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 11, 16, 6, 9A
5.2 Dil gelişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır.37A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Girişİlgili sayfaların çalışılması
2To be fiili ve Çekimlenmesiİlgili sayfaların çalışılması
3To be fiili ve Çekimlenmesiİlgili sayfaların çalışılması
4To be fiili ve Çekimlenmesiİlgili sayfaların çalışılması
5Kişi Zamirleriİlgili sayfaların çalışılması
6İyelik sıfatları ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
7Sahiplik bildiren fiillerin kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
8Geniş Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
9Geniş Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
10Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Vermeİlgili sayfaların çalışılması
11Şimdiki Zamanİlgili sayfaların çalışılması
12Şimdiki Zamanİlgili sayfaların çalışılması
13Gelecek Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
14Gelecek Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır.
X
2
Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır.
3
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
4
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
5
Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler.
6
Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır.
7
Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir.
8
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
9
Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar.
10
Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
11
Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
12
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
13
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
14
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
15
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
X
16
Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir.
17
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
X
18
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi177
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı177
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda YEŞİLDENİZ
Dersin YardımcılarıÖğr. Görevlisi Mehmet Polat Tacar
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,Kişi Zamirleri,İyelik sıfatları ve Kullanımı,Sahiplik bildiren fiillerin kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Verme,Şimdiki Zaman,Şimdiki Zaman,Gelecek Zaman ve Kullanımı,Gelecek Zaman ve Kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.10, 16, 5, 6, 9A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder10, 16, 6, 9A
1.2 Basit diyaloglar kurar.10, 11, 16, 6, 9A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır.10, 11, 16, 6, 9A
2.2 Temel seviye mesajları sözlü olarak ifade eder.37A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar.10, 16, 6, 9A
3.2 Bölümüyle alakalı temel seviye tanıtım yazısı yazar.37A
4. Basit çevirileri yapabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır.10, 11, 16, 6, 9A
4.2 Çevrimiçi çeviri araçlarını etkili kullanır.37A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir10, 11, 16, 6, 9A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 11, 16, 6, 9A
5.2 Dil gelişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır.37A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Girişİlgili sayfaların çalışılması
2To be fiili ve Çekimlenmesiİlgili sayfaların çalışılması
3To be fiili ve Çekimlenmesiİlgili sayfaların çalışılması
4To be fiili ve Çekimlenmesiİlgili sayfaların çalışılması
5Kişi Zamirleriİlgili sayfaların çalışılması
6İyelik sıfatları ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
7Sahiplik bildiren fiillerin kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
8Geniş Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
9Geniş Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
10Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Vermeİlgili sayfaların çalışılması
11Şimdiki Zamanİlgili sayfaların çalışılması
12Şimdiki Zamanİlgili sayfaların çalışılması
13Gelecek Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
14Gelecek Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır.
X
2
Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır.
3
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
4
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
5
Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler.
6
Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır.
7
Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir.
8
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
9
Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar.
10
Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
11
Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
12
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
13
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
14
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
15
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
X
16
Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir.
17
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
X
18
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:36Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:37