Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİNANSAL HİZMETLERİN PAZARLANMASI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Numan ÖZAKPINAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; finansal hizmetlerde pazarlamanın temel kavramları ve finans sektöründe uygulaması hakkında öğrencinin bilgi ile donanımını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hizmetlere ve Hizmet Pazarlamasına Giriş,Hizmet Sektörünü Etkileyen Faktörler,Finansal Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Farklılıkları
,Finansal Hizmet Pazarlaması Bileşenleri,Finansal Hizmet Ürünlerinin Tasarımı ve Yönetimi
,Finansal Hizmetlerin Fiyatlandırılması
,Finansal Hizmetlerde Dağıtım
,Finansal Hizmetlerde Pazarlama İletişimi–Tutundurma
,Hizmet Kalitesi,Finansal Hizmetlerde Hizmet Hatası ve Telafisi,Finansal Hizmetlerde Fiziksel Kanıtlar
,Finansal Hizmetlerde Kapasite Yönetimi
,Finansal Hizmetlerde Süreç
,Finasal Hizmetlerin Pazarlanmasında Örnek Olaylar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlayabilecektir. 10, 16, 19, 9A
2. Hizmet sektörünü etkileyen faktörleri anlayabilecektir.10, 16, 19, 9A
3. Hizmetlerin temel özelliklerini ve finansal hizmetlerin farklılıklarını tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
4. Hizmet pazarlama karmasını tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
5. Finansal hizmetlerde kalitenin önemini anlayabilecektir.10, 13, 16, 9A
6. Hizmet hatası ve telafisi hakkında değerlendirmede bulunabilecektir.10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hizmetlere ve Hizmet Pazarlamasına Giriş
2Hizmet Sektörünü Etkileyen Faktörler
3Finansal Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Farklılıkları
4Finansal Hizmet Pazarlaması Bileşenleri
5Finansal Hizmet Ürünlerinin Tasarımı ve Yönetimi
6Finansal Hizmetlerin Fiyatlandırılması
7Finansal Hizmetlerde Dağıtım
8Finansal Hizmetlerde Pazarlama İletişimi–Tutundurma
9Hizmet Kalitesi
10Finansal Hizmetlerde Hizmet Hatası ve Telafisi
11Finansal Hizmetlerde Fiziksel Kanıtlar
12Finansal Hizmetlerde Kapasite Yönetimi
13Finansal Hizmetlerde Süreç
14Finasal Hizmetlerin Pazarlanmasında Örnek Olaylar
Kaynak
Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi: Global ve Yerel Yaklaşım, Erdoğan Koç, 2021, Seçkin Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır.
X
2
Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır.
X
3
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
X
4
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
5
Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler.
X
6
Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır.
X
7
Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir.
8
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
X
9
Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar.
X
10
Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
11
Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
12
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
13
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
X
14
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
X
15
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
X
16
Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir.
X
17
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
X
18
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14456
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)134
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(134/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİNANSAL HİZMETLERİN PAZARLANMASI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Numan ÖZAKPINAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; finansal hizmetlerde pazarlamanın temel kavramları ve finans sektöründe uygulaması hakkında öğrencinin bilgi ile donanımını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hizmetlere ve Hizmet Pazarlamasına Giriş,Hizmet Sektörünü Etkileyen Faktörler,Finansal Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Farklılıkları
,Finansal Hizmet Pazarlaması Bileşenleri,Finansal Hizmet Ürünlerinin Tasarımı ve Yönetimi
,Finansal Hizmetlerin Fiyatlandırılması
,Finansal Hizmetlerde Dağıtım
,Finansal Hizmetlerde Pazarlama İletişimi–Tutundurma
,Hizmet Kalitesi,Finansal Hizmetlerde Hizmet Hatası ve Telafisi,Finansal Hizmetlerde Fiziksel Kanıtlar
,Finansal Hizmetlerde Kapasite Yönetimi
,Finansal Hizmetlerde Süreç
,Finasal Hizmetlerin Pazarlanmasında Örnek Olaylar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlayabilecektir. 10, 16, 19, 9A
2. Hizmet sektörünü etkileyen faktörleri anlayabilecektir.10, 16, 19, 9A
3. Hizmetlerin temel özelliklerini ve finansal hizmetlerin farklılıklarını tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
4. Hizmet pazarlama karmasını tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
5. Finansal hizmetlerde kalitenin önemini anlayabilecektir.10, 13, 16, 9A
6. Hizmet hatası ve telafisi hakkında değerlendirmede bulunabilecektir.10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hizmetlere ve Hizmet Pazarlamasına Giriş
2Hizmet Sektörünü Etkileyen Faktörler
3Finansal Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Farklılıkları
4Finansal Hizmet Pazarlaması Bileşenleri
5Finansal Hizmet Ürünlerinin Tasarımı ve Yönetimi
6Finansal Hizmetlerin Fiyatlandırılması
7Finansal Hizmetlerde Dağıtım
8Finansal Hizmetlerde Pazarlama İletişimi–Tutundurma
9Hizmet Kalitesi
10Finansal Hizmetlerde Hizmet Hatası ve Telafisi
11Finansal Hizmetlerde Fiziksel Kanıtlar
12Finansal Hizmetlerde Kapasite Yönetimi
13Finansal Hizmetlerde Süreç
14Finasal Hizmetlerin Pazarlanmasında Örnek Olaylar
Kaynak
Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi: Global ve Yerel Yaklaşım, Erdoğan Koç, 2021, Seçkin Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır.
X
2
Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır.
X
3
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
X
4
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
5
Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler.
X
6
Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır.
X
7
Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir.
8
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
X
9
Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar.
X
10
Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
11
Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
12
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
13
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
X
14
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
X
15
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
X
16
Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir.
X
17
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
X
18
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:36Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:37