Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL MUHASEBE | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşletmelerin mali durumunu izlemek, kontrol etmek, yönetmek ve yöneticilerin alacağı kararlara ışık tutmak üzere ticari işlemlerinin kayıtlanması ve raporlanmasına dönük yapılması gereken işlemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Dersin sonunda öğrencinin her hangi bir ticari işlemin muhasebe kaydını yapabilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Muhasebenin tanımı, muhasebe ilke ve kavramları, muhasebe kayıtları yapılırken uyulması gereken kanunlar ve prensipler,,Tekdüzen hesap planı, şirket kuruluş kayıtlarından başlanarak muhasebedeki kayıt sistemi ve yıllık sürecin işleyişi, mali tablolar,,Dönen varlık hesapları, alış ve satış muhasebe kayıtları, kdv hesapları ve kdv beyannamesi hakkında bilgilendirme, aylık mizan.,Dönen varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Duran varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Amortisman hesaplamaları,Stok maliyetleri ile ilgili örnek uygulamalar,,Fatura yerine geçen belgeler hesaplama ve muhasebe kayıtları, ücret bordrosu, muhtasar beyanname hakkında bilgilendirme,Kısa vadeli ve uzun vadeli borç hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Öz kaynak hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Gelir hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Gider hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Maliyet hesaplarının dönem sonu yansıtılarak kapatılması, Tek düzen hesap planındaki 7/A ve 7/B farkının nedeninin öğretilmesi, Bilanço ve gelir tablosu oluşturulması,,Açılıştan kapanışa bir yıllık işlem akışının uygulanıp kesin mizan ve mali tabloların oluşturulması.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Muhasebenin temel ilkelerini ve kavramlarını yorumlayabilecektir. | 6, 9 | A |
2. İşletmelerin finansal raporlarını ve mali tablolarını oluşturabilecektir. | 6, 9 | A |
3. Muhasebe belgelerini ve defterlerini kullanabilecektir. | 6, 9 | A |
4. Muhasebe bilgi sistemlerini tanımlayabilecektir. | 6, 9 | A |
5. İşlemlerden mali tabloların hazırlanıp sunulmasına kadar olan muhasebe süreçlerini ve döngülerini gösterebilecektir. | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhasebenin tanımı, muhasebe ilke ve kavramları, muhasebe kayıtları yapılırken uyulması gereken kanunlar ve prensipler, | |
2 | Tekdüzen hesap planı, şirket kuruluş kayıtlarından başlanarak muhasebedeki kayıt sistemi ve yıllık sürecin işleyişi, mali tablolar, | |
3 | Dönen varlık hesapları, alış ve satış muhasebe kayıtları, kdv hesapları ve kdv beyannamesi hakkında bilgilendirme, aylık mizan. | |
4 | Dönen varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
5 | Duran varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
6 | Amortisman hesaplamaları | |
7 | Stok maliyetleri ile ilgili örnek uygulamalar, | |
8 | Fatura yerine geçen belgeler hesaplama ve muhasebe kayıtları, ücret bordrosu, muhtasar beyanname hakkında bilgilendirme | |
9 | Kısa vadeli ve uzun vadeli borç hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
10 | Öz kaynak hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
11 | Gelir hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
12 | Gider hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
13 | Maliyet hesaplarının dönem sonu yansıtılarak kapatılması, Tek düzen hesap planındaki 7/A ve 7/B farkının nedeninin öğretilmesi, Bilanço ve gelir tablosu oluşturulması, | |
14 | Açılıştan kapanışa bir yıllık işlem akışının uygulanıp kesin mizan ve mali tabloların oluşturulması. |
Kaynak |
FEYİZ, Mehmet Ali, Genel Muhasebe, Ekin Yayınları, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | ||||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | X | |||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | X | |||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | ||||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | ||||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | X | |||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | ||||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | ||||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | ||||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | X | |||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | ||||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | ||||||
15 | Girişimcilik becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(119/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL MUHASEBE | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşletmelerin mali durumunu izlemek, kontrol etmek, yönetmek ve yöneticilerin alacağı kararlara ışık tutmak üzere ticari işlemlerinin kayıtlanması ve raporlanmasına dönük yapılması gereken işlemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Dersin sonunda öğrencinin her hangi bir ticari işlemin muhasebe kaydını yapabilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Muhasebenin tanımı, muhasebe ilke ve kavramları, muhasebe kayıtları yapılırken uyulması gereken kanunlar ve prensipler,,Tekdüzen hesap planı, şirket kuruluş kayıtlarından başlanarak muhasebedeki kayıt sistemi ve yıllık sürecin işleyişi, mali tablolar,,Dönen varlık hesapları, alış ve satış muhasebe kayıtları, kdv hesapları ve kdv beyannamesi hakkında bilgilendirme, aylık mizan.,Dönen varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Duran varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Amortisman hesaplamaları,Stok maliyetleri ile ilgili örnek uygulamalar,,Fatura yerine geçen belgeler hesaplama ve muhasebe kayıtları, ücret bordrosu, muhtasar beyanname hakkında bilgilendirme,Kısa vadeli ve uzun vadeli borç hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Öz kaynak hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Gelir hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Gider hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Maliyet hesaplarının dönem sonu yansıtılarak kapatılması, Tek düzen hesap planındaki 7/A ve 7/B farkının nedeninin öğretilmesi, Bilanço ve gelir tablosu oluşturulması,,Açılıştan kapanışa bir yıllık işlem akışının uygulanıp kesin mizan ve mali tabloların oluşturulması.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Muhasebenin temel ilkelerini ve kavramlarını yorumlayabilecektir. | 6, 9 | A |
2. İşletmelerin finansal raporlarını ve mali tablolarını oluşturabilecektir. | 6, 9 | A |
3. Muhasebe belgelerini ve defterlerini kullanabilecektir. | 6, 9 | A |
4. Muhasebe bilgi sistemlerini tanımlayabilecektir. | 6, 9 | A |
5. İşlemlerden mali tabloların hazırlanıp sunulmasına kadar olan muhasebe süreçlerini ve döngülerini gösterebilecektir. | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhasebenin tanımı, muhasebe ilke ve kavramları, muhasebe kayıtları yapılırken uyulması gereken kanunlar ve prensipler, | |
2 | Tekdüzen hesap planı, şirket kuruluş kayıtlarından başlanarak muhasebedeki kayıt sistemi ve yıllık sürecin işleyişi, mali tablolar, | |
3 | Dönen varlık hesapları, alış ve satış muhasebe kayıtları, kdv hesapları ve kdv beyannamesi hakkında bilgilendirme, aylık mizan. | |
4 | Dönen varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
5 | Duran varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
6 | Amortisman hesaplamaları | |
7 | Stok maliyetleri ile ilgili örnek uygulamalar, | |
8 | Fatura yerine geçen belgeler hesaplama ve muhasebe kayıtları, ücret bordrosu, muhtasar beyanname hakkında bilgilendirme | |
9 | Kısa vadeli ve uzun vadeli borç hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
10 | Öz kaynak hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
11 | Gelir hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
12 | Gider hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
13 | Maliyet hesaplarının dönem sonu yansıtılarak kapatılması, Tek düzen hesap planındaki 7/A ve 7/B farkının nedeninin öğretilmesi, Bilanço ve gelir tablosu oluşturulması, | |
14 | Açılıştan kapanışa bir yıllık işlem akışının uygulanıp kesin mizan ve mali tabloların oluşturulması. |
Kaynak |
FEYİZ, Mehmet Ali, Genel Muhasebe, Ekin Yayınları, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Takım çalışması becerisi | ||||||
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | X | |||||
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | X | |||||
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | ||||||
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | ||||||
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | X | |||||
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | ||||||
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | ||||||
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | ||||||
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | X | |||||
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | ||||||
14 | Mesleki öz güven becerisi | ||||||
15 | Girişimcilik becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |