Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİTOLOJİ | MRS2113786 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Cumartesi 19:30-20:15 Cumartesi 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Erkan Recep SAĞNAK |
Dersin Yardımcıları | Erkan Sağnak (31. md) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin, Yunan ve Roma mitolojisinde yer alan belli başlı tanrıları, fonksiyonlarını ve onların güzel sanatlar ve edebiyattaki sembollerini tanımlamasını, teşhis etmesini ve hikâyeleri özetlemesini, mitolojik hikâyelerin gündelik kullanımlarını idrak etmesini, anlamlarını analiz etmesini, değişik güncel kullanımları karşılaştırmasını ve değerlendirmesini ve yeni kullanımlar için önermede bulunmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mit nedir? İnsan neden mitlere ihtiyaç duyar?,Mitlerin amaçları,Yunan mitolojisinde yaratılış,Dünyanın ve insanın yaradılışı ,İki büyük yeryüzü tanrısı,İlk Kahramanlar,Aşk ve serüven öyküleri ,Dört büyük serüven (Phaeton, Pegasos ve Bellerophon) ,Dört büyük serüven (Otos ve Ephialtes, Daidalos),Altın Postun Aranışı ,Atreus Soyu ,Thebai Soyu ,Perseus, Theseus ,Herakles, Atalante ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Mitleri yorumlayıp, bu mitlerin Antik Yunan kültüründeki işlevlerini saptamak. | ||
2- Mitsel sembolleri, benzerlerikleri ve metaforları çözmek. | ||
3- Bu mitlerin Batı edebiyatında nasıl kullanıldığını kavramak. | ||
4- Bu mitleri üretmiş olan Antik Yunan kültürüne hakim olmak. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mit nedir? İnsan neden mitlere ihtiyaç duyar? | |
2 | Mitlerin amaçları | |
3 | Yunan mitolojisinde yaratılış | |
4 | Dünyanın ve insanın yaradılışı | |
5 | İki büyük yeryüzü tanrısı | |
6 | İlk Kahramanlar | |
7 | Aşk ve serüven öyküleri | |
8 | Dört büyük serüven (Phaeton, Pegasos ve Bellerophon) | |
9 | Dört büyük serüven (Otos ve Ephialtes, Daidalos) | |
10 | Altın Postun Aranışı | |
11 | Atreus Soyu | |
12 | Thebai Soyu | |
13 | Perseus, Theseus | |
14 | Herakles, Atalante |
Kaynak |
Colette Estin and Helene Laporte. Yunan ve Roma Mitolojisi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | X | |||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | X | |||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİTOLOJİ | MRS2113786 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Cumartesi 19:30-20:15 Cumartesi 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Erkan Recep SAĞNAK |
Dersin Yardımcıları | Erkan Sağnak (31. md) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin, Yunan ve Roma mitolojisinde yer alan belli başlı tanrıları, fonksiyonlarını ve onların güzel sanatlar ve edebiyattaki sembollerini tanımlamasını, teşhis etmesini ve hikâyeleri özetlemesini, mitolojik hikâyelerin gündelik kullanımlarını idrak etmesini, anlamlarını analiz etmesini, değişik güncel kullanımları karşılaştırmasını ve değerlendirmesini ve yeni kullanımlar için önermede bulunmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mit nedir? İnsan neden mitlere ihtiyaç duyar?,Mitlerin amaçları,Yunan mitolojisinde yaratılış,Dünyanın ve insanın yaradılışı ,İki büyük yeryüzü tanrısı,İlk Kahramanlar,Aşk ve serüven öyküleri ,Dört büyük serüven (Phaeton, Pegasos ve Bellerophon) ,Dört büyük serüven (Otos ve Ephialtes, Daidalos),Altın Postun Aranışı ,Atreus Soyu ,Thebai Soyu ,Perseus, Theseus ,Herakles, Atalante ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Mitleri yorumlayıp, bu mitlerin Antik Yunan kültüründeki işlevlerini saptamak. | ||
2- Mitsel sembolleri, benzerlerikleri ve metaforları çözmek. | ||
3- Bu mitlerin Batı edebiyatında nasıl kullanıldığını kavramak. | ||
4- Bu mitleri üretmiş olan Antik Yunan kültürüne hakim olmak. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mit nedir? İnsan neden mitlere ihtiyaç duyar? | |
2 | Mitlerin amaçları | |
3 | Yunan mitolojisinde yaratılış | |
4 | Dünyanın ve insanın yaradılışı | |
5 | İki büyük yeryüzü tanrısı | |
6 | İlk Kahramanlar | |
7 | Aşk ve serüven öyküleri | |
8 | Dört büyük serüven (Phaeton, Pegasos ve Bellerophon) | |
9 | Dört büyük serüven (Otos ve Ephialtes, Daidalos) | |
10 | Altın Postun Aranışı | |
11 | Atreus Soyu | |
12 | Thebai Soyu | |
13 | Perseus, Theseus | |
14 | Herakles, Atalante |
Kaynak |
Colette Estin and Helene Laporte. Yunan ve Roma Mitolojisi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | X | |||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | X | |||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |