Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNİK RESİM I | MRS1160990 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 09:00-09:45 ( A ) Pazartesi 10:00-10:45 ( A ) Pazartesi 11:00-11:45 ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Perşembe 09:00-09:45 ( B ) Perşembe 10:00-10:45 ( B ) Perşembe 11:00-11:45 ( B ) Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU, Öğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Cansu GÜNAL, Öğr. Gör. Şennur Baylar Kızılkaya |
Dersin Amacı | Temel geometrik biçimler ve motiflerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, görünüş, kesit ve detay çizimleri ile ilgili el becerileri geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders araç gereçlerinin tanıtılması,Serbest el ile yazı yazma çalışmaları ve araç gereç kullanımı ve pafta düzeni oluşturulması,Çizgi çizme çalışması ,Geometrik çizimler,Çizim döndürme, ölçeklendirme, aynalama, taşıma yöntemleri ile örüntü oluşturma,Örüntü çalışması,Doku çalışması,İzdüşüm ve görünüş,Görünüş çizimi,Görünüş çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan-kesit-görünüş çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teknik resim çıktılarını okuyabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Çizim tekniklerini kavrayabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Bezeme motif çizimleri oluşturabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Yapıların çeşitli ölçeklerde plan, görünüş ve kesitlerini çizebilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Projelerde ölçülendirme yapabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders araç gereçlerinin tanıtılması | |
2 | Serbest el ile yazı yazma çalışmaları ve araç gereç kullanımı ve pafta düzeni oluşturulması | |
3 | Çizgi çizme çalışması | |
4 | Geometrik çizimler | |
5 | Çizim döndürme, ölçeklendirme, aynalama, taşıma yöntemleri ile örüntü oluşturma | |
6 | Örüntü çalışması | |
7 | Doku çalışması | |
8 | İzdüşüm ve görünüş | |
9 | Görünüş çizimi | |
10 | Görünüş çizimi | |
11 | Plan - kesit çizimi | |
12 | Plan - kesit çizimi | |
13 | Plan - kesit çizimi | |
14 | Plan-kesit-görünüş çalışması |
Kaynak |
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | ||||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 181 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(181/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNİK RESİM I | MRS1160990 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 09:00-09:45 ( A ) Pazartesi 10:00-10:45 ( A ) Pazartesi 11:00-11:45 ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Perşembe 09:00-09:45 ( B ) Perşembe 10:00-10:45 ( B ) Perşembe 11:00-11:45 ( B ) Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU, Öğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Cansu GÜNAL, Öğr. Gör. Şennur Baylar Kızılkaya |
Dersin Amacı | Temel geometrik biçimler ve motiflerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, görünüş, kesit ve detay çizimleri ile ilgili el becerileri geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders araç gereçlerinin tanıtılması,Serbest el ile yazı yazma çalışmaları ve araç gereç kullanımı ve pafta düzeni oluşturulması,Çizgi çizme çalışması ,Geometrik çizimler,Çizim döndürme, ölçeklendirme, aynalama, taşıma yöntemleri ile örüntü oluşturma,Örüntü çalışması,Doku çalışması,İzdüşüm ve görünüş,Görünüş çizimi,Görünüş çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan-kesit-görünüş çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teknik resim çıktılarını okuyabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Çizim tekniklerini kavrayabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Bezeme motif çizimleri oluşturabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Yapıların çeşitli ölçeklerde plan, görünüş ve kesitlerini çizebilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Projelerde ölçülendirme yapabilecektir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders araç gereçlerinin tanıtılması | |
2 | Serbest el ile yazı yazma çalışmaları ve araç gereç kullanımı ve pafta düzeni oluşturulması | |
3 | Çizgi çizme çalışması | |
4 | Geometrik çizimler | |
5 | Çizim döndürme, ölçeklendirme, aynalama, taşıma yöntemleri ile örüntü oluşturma | |
6 | Örüntü çalışması | |
7 | Doku çalışması | |
8 | İzdüşüm ve görünüş | |
9 | Görünüş çizimi | |
10 | Görünüş çizimi | |
11 | Plan - kesit çizimi | |
12 | Plan - kesit çizimi | |
13 | Plan - kesit çizimi | |
14 | Plan-kesit-görünüş çalışması |
Kaynak |
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | ||||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |