Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM I | İNŞ1227250 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Çarşamba 10:00-10:45 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 ( B ) Cumartesi 12:45-13:30 ( B ) Cumartesi 13:30-14:15 ( B ) Cumartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgisayar destekli tasarım (CAD) araçlarının endüstrideki yerinin kavranılması, endüstride yoğun olarak kullanılan Autocad programı ile iki boyutlu çizim becerisinin kazanılarak, bu programı kullanma kabiliyetinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve Autocad'e giriş.,Temel Autocad komutları.,Geometrik çizim komutları.,Geometrik çizim komutları.,Düzenleme İşlemleri.,Ölçülendirme Komutları.,Görünüş çizimleri.,Görünüş çizimleri.,İzometrik çizim.,Yazdırma komutları.,Autocad'de ileri komutlar.,Autocad'de ileri komutlar.,Çizim çalışması.,Çizim çalışması.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci, bir mekanın detaylarını 2 boyutlu olarak bilgisayar destekli tasaırm programı aracılığı ile çizebilecektir. | 14, 17, 2, 6, 9 | A, E |
Öğrenci, binaların plan, görünüş ve kesitlerini bilgisayar ortamında çizebilecektir. | 17, 2, 6, 8, 9 | A, F |
Öğrenci, bilgisayar ortamında endüstri standartlarına uygun formatta teknik çizim paftası hazırlayabilecektir. | 17, 2, 6, 9 | A, F |
Öğrenci, bilgisayar programında hazırlamış olduğu bir çizim paftasını uygun formatta baskı alarak dağıtıma hazır hale getirebilecektir. | 17, 2, 6, 9 | A, F |
Öğrenci, AutoCad programının kullanım alanlarını kavrayarak, endüstride bilgisayar destekli tasarımın yeri hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 2, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve Autocad'e giriş. | |
2 | Temel Autocad komutları. | |
3 | Geometrik çizim komutları. | |
4 | Geometrik çizim komutları. | |
5 | Düzenleme İşlemleri. | |
6 | Ölçülendirme Komutları. | |
7 | Görünüş çizimleri. | |
8 | Görünüş çizimleri. | |
9 | İzometrik çizim. | |
10 | Yazdırma komutları. | |
11 | Autocad'de ileri komutlar. | |
12 | Autocad'de ileri komutlar. | |
13 | Çizim çalışması. | |
14 | Çizim çalışması. |
Kaynak |
H. K. Sürmen, Autocad 2014-2015/2D Temel ve İleri Seviye, Birsen Yayınevi. H. Gökkaya, K. Alca, M. Altın, Autocad 2015 Çizim-Modelleme, Nobel Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | X | |||||
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | X | |||||
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | X | |||||
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | ||||||
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM I | İNŞ1227250 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Çarşamba 10:00-10:45 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 ( B ) Cumartesi 12:45-13:30 ( B ) Cumartesi 13:30-14:15 ( B ) Cumartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgisayar destekli tasarım (CAD) araçlarının endüstrideki yerinin kavranılması, endüstride yoğun olarak kullanılan Autocad programı ile iki boyutlu çizim becerisinin kazanılarak, bu programı kullanma kabiliyetinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve Autocad'e giriş.,Temel Autocad komutları.,Geometrik çizim komutları.,Geometrik çizim komutları.,Düzenleme İşlemleri.,Ölçülendirme Komutları.,Görünüş çizimleri.,Görünüş çizimleri.,İzometrik çizim.,Yazdırma komutları.,Autocad'de ileri komutlar.,Autocad'de ileri komutlar.,Çizim çalışması.,Çizim çalışması.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci, bir mekanın detaylarını 2 boyutlu olarak bilgisayar destekli tasaırm programı aracılığı ile çizebilecektir. | 14, 17, 2, 6, 9 | A, E |
Öğrenci, binaların plan, görünüş ve kesitlerini bilgisayar ortamında çizebilecektir. | 17, 2, 6, 8, 9 | A, F |
Öğrenci, bilgisayar ortamında endüstri standartlarına uygun formatta teknik çizim paftası hazırlayabilecektir. | 17, 2, 6, 9 | A, F |
Öğrenci, bilgisayar programında hazırlamış olduğu bir çizim paftasını uygun formatta baskı alarak dağıtıma hazır hale getirebilecektir. | 17, 2, 6, 9 | A, F |
Öğrenci, AutoCad programının kullanım alanlarını kavrayarak, endüstride bilgisayar destekli tasarımın yeri hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 2, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve Autocad'e giriş. | |
2 | Temel Autocad komutları. | |
3 | Geometrik çizim komutları. | |
4 | Geometrik çizim komutları. | |
5 | Düzenleme İşlemleri. | |
6 | Ölçülendirme Komutları. | |
7 | Görünüş çizimleri. | |
8 | Görünüş çizimleri. | |
9 | İzometrik çizim. | |
10 | Yazdırma komutları. | |
11 | Autocad'de ileri komutlar. | |
12 | Autocad'de ileri komutlar. | |
13 | Çizim çalışması. | |
14 | Çizim çalışması. |
Kaynak |
H. K. Sürmen, Autocad 2014-2015/2D Temel ve İleri Seviye, Birsen Yayınevi. H. Gökkaya, K. Alca, M. Altın, Autocad 2015 Çizim-Modelleme, Nobel Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | X | |||||
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | X | |||||
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | X | |||||
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | ||||||
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |